Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:18:23 GMT

افزایش مصرف برق در ایلام علت اصلی خاموشی‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۹۱۵

افزایش مصرف برق در ایلام علت اصلی خاموشی‌ها است

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام گفت: افزایش مصرف برق موجب اعمال خاموشی‌ها در کشور و ایلام است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها ایلام نظرات

هادی شیرخانی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: افزایش مصرف برق  موجب  اعمال خاموشی‌ها در کشور و ایلام  شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام گفت: به هم خوردن تعادل تولید و مصرف در کشور، کمبود بارش باران در حوزه سدها و بالا رفتن دما و مصرف سرمایشی از عواملی است که موجب اعمال خاموشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرخانی به مصرف طول سال برق به میزان 60 درصد و مصرف دوماهه اخیر اشاره کرد و بیان کرد: در طول سال 60 درصد از تولید توزیع ولی در دو ماه اخیر مصرف برق به علت استفاده از وسایل سرمایشی روز به روز افزایش می‌یابد.

شیرخانی استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد که از طریق غیرمجاز و فاقد استاندارد تامین می‌شوند را یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد علاوه بر افزایش بار مالی برای خانوار و مصرف بیش از 4 برابر برای سیستم تامین برق در افزایش مصرف و بالابردن هزینه  و اقتصاد خانواده نیز تاثیر منفی دارد.

مدیرعامل توزیع برق ایلام با اظهار امیدواری برای مدیریت هوشمند مصرف برق توسط مشترکان از همه شهروندان خواست و گفت: برق به عنوان کالای لوکس و تجاری نیست بلکه وسیله‌ای برای ایجاد امنیت، رفاه و سلامت احاد مردم است پس انتظار به مصرف بهینه از همه شهروندان داریم.

وی با توصیه به قدر نعمت برق توسط مصرف‌کنندگان تصریح کرد: تولید برق از منابع زیرزمینی و خدادادی بوده و بیشتر سوخت نیروگاه‌ها فسیلی است که از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و از طرفی آسیب‌زایی تولید برق در محیط زیست می‌طلبد که در مصرف آن نهایت مدیریت اعمال تا از آسیب بیشتر به محیط زیست و منابع زیر زمینی کشور پرهیز شود.

شیرخانی استفاده از برق برای تامین امنیت، رفاه و آسایش شهروندان ضروری و افزود: برای استفاده بهتر و بیشتر و تامین رفاه مصرف کنندگان از وسایل سرمایشی غیراستاندارد و وسایلی که بیشترین بار مصرف را به شبکه وارد می‌کنند در ساعات پیک مصرف اجتناب شود.

وی گفت: استفاده از لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جارو برقی در ساعات 11 تا 17 عصر و همچنین از غروب آفتاب تا 24 موجب افزایش بار مصرف به شبکه می‌شود که علاوه بر مهیا کردن اعمال خاموشی موجب افزایش هزینه اقتصادی خانواده نیز می‌شود.

شیرخانی بیان کرد: مدیریت مصرف شهروندان موجب بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی مدیریت توزیع برق از قبیل تخفیف در هزینه مصرف می‌شود که امید دارم شهروندان ایلامی نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ح

R7718/P1357/S6,52/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • وزش باد شدید در ایلام، موجب شکستن درختان شد (فیلم)
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود