Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@20:09:09 GMT

راهکار‌های مقابله با قاچاق«بنزین»

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۹۲۴

راهکار‌های مقابله با قاچاق«بنزین»

به گزارش پارس نیوز، 

هدایت ‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع خرید و فروش کارت سوخت در برخی از جایگاه‌های بنزین برای قاچاق سوخت، اظهار داشت: اقدامات وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت که باعث کاهش مصرف و قاچاق شده بود و همچنین مطرح کردن طرح‌هایی مانند برندینگ بنزین که سبب بلاتکلیفی و نارضایتی در میان جایگاهداران شده، از جمله مواردی هستند که باعث به وجود آمدن مسائلی مانند خرید و فروش کارت سوخت و زمینه افزایش قاچاق بنزین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی که سبب اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشور‌های همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین بی تاثیر نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با افتتاح برخی از فاز‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان تولید بنزین با مصرف آن در کشور برابر شده، گفت:اگر قاچاق بنزین کنترل نشود، مصرف افزایش یافته و ما مجدداً مجبور به واردات بنزین می‌شویم که در شرایط فعلی که دشمن در پی ضربه زدن زدن به ماست این مسئله می‌تواند به کشور آسیب وارد کند.

خادمی با بیان اینکه دو نرخی کردن بنزین به گونه‌ای که قیمت دوم، نرخ موثری باشد یکی از عوامل بازدارنده برای قاچاق بنزین است ، گفت: سهمیه‌بندی درست برای خودرو‌های شخصی، عمومی و تاکسی‌ها نیز راهکار دیگری در این زمینه است.

وی با تاکید بر بر اینکه استفاده از سیستم هوشمند که بر اساس آن مشخص شود که جایگاه دار چه میزان سوخت را دریافت و به کدام خودرو و تحت نام کدام کارت سوخت تحویل داده، راهکار دیگری برای جلوگیری از قاچاق بنزین است، گفت: اگر قرار باشد جایگاه‌دار به صورت دستی بنزین را دریافت کند و بدون اینکه آن را تخلیه کند مستقیم به لب مرز ببرد مشخص است که چه اتفاقی می‌افتد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بنزین قاچاق وزارت نفت خرید و فروش پول کمیسیون انرژی خلیج فارس واردات بنزین خودرو بنزین تاکسی قاچاق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر: 1227519 برچسب‌ها بنزین

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟