Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@12:32:14 GMT

سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۰۰۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد ؛ سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند ، به وطن بازگرداند.    
روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، تبادل حدود 50 هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت. با این تفاوت که اسرا آنها نظامی بودند و اسرای ما بیشتر بسیجی و غیرنظامی . آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.
امام خميني (قدس سره)
روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضور كبوتران سبكبالي بود كه پس از سال ها زندان در اسارتگاه ، قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود مي گذاشتند. قاصدك آزادي در چنين روزي پيام آورِ رهايي شده و اين كبوتران ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. ميهن اسلامي ، چراغاني بود و شعف و سروري وصف ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ايران را فراگرفته بود.
مقام معظم رهبري درباره آزادگان مي فرمايند  
  يكي از چيزهايي كه شما را، دل هايتان را زنده نگه مي داشت، پراميد نگه مي داشت، ياد آن چهره و روحيه ي پر صلابت امام عزيزمان بود. آن بزرگوار هم خيلي به ياد اسرا بودند. حال پدري را كه فرزندانش به اين شكل از او دور شده باشند، راحت مي شود فهميد.»
« مسأله اسارت طولاني اين ملت به نوبه خود امتحان ديگري بود كه ملت ما با موفقيت آن را به انجام رسانده و اسراي ما همانند ملت ايران از خود آزاد مردي نشان دادند و سرانجام با موفقيت و سرافرازي به وطن بازگشتند
... شما در دوران اسارت ، شرايط سختي را گذرانديد ، اما در عين حال با حفظ دين و اعتقادات و دلبستگي خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندي ملت خود در برابر دشمن شديد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدا وسیما یزد آزادگان 26 مرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسابقات لیگ آزادگان فردا وارد هفته ۲۸ می‌شود و در یکی از حساسترین بازی‌ها تیم چادرملوی اردکان از تیم نفت و گاز گچساران پذیرایی می‌کند.

سوت آغاز این بازی از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه شهید نصیری یزد به صدا در خواهد آمد.

لاجوردی پوشان چادرملو با ۵۶ امتیاز رده دوم و نماینده گچساران با ۳۶ امتیاز رده نهم جدول رده‌بندی لیگ آزادگان را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران