Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش  آمرزش در حال حاضر می‌تواند به زبان‌های فارسی و انگلیسی و عربی بخواند و بنویسد. این کودک شیرین همچنین فیزیک و شیمی می‌داند. جدول مندلیف را کاملا حفظ است و عناصر آن را می‌شناسد. بسیاری از فرمول‌های فیزیک را درک کرده و حفظ است. باورکردنی نیست که این کودک ۵ ساله ایرانی، مفاهیم پایه ریاضی را کاملا می‌داند و فهم مناسبی از تقسیم و ضرب و جذر اعداد دارد او براحتی قادر به انجام محاسبات ریاضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود آمرزش پدر این کودک نابغه ایرانی  اظهار داشت: آرش آمرزش متولد مهرماه سال ۹۱ است و در حاضر ۵ سال دارد.

آمرزش افزود: او از ۷ یا ۸ ماهگی رنگ‌ها و اشکال را کاملا می‌شناخت. اینکه می‌گویم رنگ‌ها منظورم فقط رنگ‌های معمولی نیست. او می‌توانست حتی رنگ خاکستری را تشخیص دهد و اشکال هندسی مانند ذوزنقه را کاملا می‌شناخت. از همان سن ۸ ماهگی من و مادر آرش متوجه استعداد خاص او شدیم؛ بنابراین تشویق شدیم تا با او بیشتر کار کنیم. به این دلیل که مادر آرش معلم زبان انگلیسی هست و با کودکان بسیاری سر و کار داشته است شروع به‌کار کردن با او کرد. او در همان سن ۸ ماهگی می‌توانست کلمات را تشخیص دهد. به عنوان مثال قادر به تشخیص اسم آرش بود.

بیشتر بخوانید:نابغه خردسال ایرانی دنیا را انگشت به دهان کرد 

پدر آرش تصریح کرد: ما سعی کردیم در قالب بازی کنجکاوی آرش برای شناخت و یادگیری بیشتر را ارضا کنیم و از کمترین فشار برای او پرهیز می‌کنیم. هر روز بیشتر متوجه می‌شویم که آرش با کودکان هم سن و سال خود تفاوت‌هایی دارد چرا که وقتی مادر آرش در مدت کوتاهی با او الفبا فارسی را کارکرد توانست الفبا را یاد بگیرد.

پدر آرش عنوان کرد: آرش در سن دو سالگی کاملا می‌توانست مانند یک کودک هفت ساله که اول ابتدایی خود را تمام کرده بخواند و بنویسد. اصل پیشرفت آرش از این سن شروع شد و ما هم کم کم باور کردیم که او توانایی‌های خاصی دارد. او در سن دو و نیم سالگی کتاب‌های فارسی را کاملا روان مانند یک کودک ۹ ساله می‌خواند و از این سن به بعد کنجکاوی او باعث شد تا کشش بیشتری نسبت به کتاب‌های مختلف پیدا کند. همه چیز از زیرنویس تلویزیون تا نوشته‌های در و دیوار توجه او را جلب می‌کرد.

وی گفت: پس از آن مادر آرش تلاش کرد تا زبان انگلیسی را به او یاد دهد تا متوجه شود آیا این زبان را هم مانند فارسی خوب یاد می‌گیرد یا نه که در سن سه سالگی آرش بدون اشکال زبان انگلیسی را یاد گرفت و کم کم به زبان عربی هم رو آورد. او در این سن می‌توانست مانند یک کودک ۱۱ ساله به زبان انگلیسی بخواند و بنویسد. پس از آن من و مادر آرش برای او همه کتاب‌های اول ابتدایی را مانند ریاضیات، فارسی و علوم گرفتیم و از آن جا با اعداد و عملیات ریاضی آشنا شد.

آمرزش تاکید کرد: او در سن چهار سالگی با علاقه خودش کاملا جدول ضرب را یاد گرفت و می‌توانست ضرب اعداد را انجام دهد. من به عنوان پدر آرش همیشه معتقد بودم که کودک باید کودکی کند و فشاری روی او نباشد، اما او با کنجکاوی خودش شروع به یادگیری کرد و دیگر او بود که جلو می‌رفت و ما را به دنبال خودش می‌کشید. مثلا به کتابخانه می‌رفت و کتاب فیزیک را انتخاب می‌کرد. پس از آن ما کتاب‌های دوره‌های بالاتر را برای او گرفتیم و او شروع به خواندن کرد.

پدر آرش بیان کرد: کم کم من و مادر آرش کمی نگران او شدیم که با این شرایط خاص آرش نباید مانند کودکان معمولی به کلاس اول برود و تلاش کردیم تا استعداد‌های او را هدایت کنیم؛ بنابراین او را در سن چهار سالگی برای تعیین سطح استعداد به دانشگاه تهران بردیم و با تورج منتظری آشنا شدیم. او پس از ما بیشترین تلاش را برای آرش انجام داده است. او به مدت یک هفته با آرش فیزیک کار کرد و آرش توانست بیش از ۱۰ فرمول فیزیک را با فهم مفاهیم آن حفظ کند و مسئله حل کند اساتید دانشگاه ضریب هوشی آرش را بیش از ۱۴۰ سنجیده و گفتندفوق‌العاده و ضریب بالایی است.

وی با اشاره به اینکه دیگر ما قادر به جوابگویی سوالات تخصصی آرش نیستیم گفت: او را به دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شریف بردیم. بعضی از اساتید با او کار کردند و گاهی هم او را سر کلاس‌های خود می‌بردند. بیشتر هدف ما گرفتن راهکاری برای هدایت آرش توسط اساتید مطرح بوده است. آرش با کنجکاوی از اینترنت و کتاب به دنبال پاسخ خود است وی با مطالعه روی کره زمین پایتخت‌های اکثر کشور‌ها را می‌شناسد.

پدر آرش گفت: آرش بسیار باهوش و کنجکاو است و من دلم نمی‌خواهد این استعداد خدادادی در فرزندم مهجور بماند و برای شکوفا شدنش هر کاری بتوانم انجام می‌دهم و از مسئولان می‌خواهم که به بارور شدن اندیشه‌ها بیشتر توجه کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

کودک نابغه ۵ ساله کاشانی فیزیک و شیمی می‌داند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از درگیر شدن با سرطان از وضعیت سلامتی خود در این روز‌ها خبر داد و به خبرنگار مهر بیان کرد: این روز‌ها حالم خوب است خدا را شکر ولی دوران سختی بود. به ویژه وقتی این خبر را شنیدم خیلی شنیدنش سخت بود و شوکه شدم.

یکی دو روز شوکه بودم، اما به خودم گفتم باید مبارزه کنم

وی ادامه داد: یکی دو روز شوکه بودم، اما به خودم گفتم باید مبارزه کنم و بلافاصله به فکر درمان افتادم و در عرض چند روز شیمی درمانی را شروع کردم.

حمیدی درباره درد خود پیش از اینکه بداند چه بیماری‌ای دارد، توضیح داد: من سه ماه درد داشتم و زیر قفسه سینه و پشت کمرم به شدت درد می‌کرد، اما هیچ دکتری نمی‌فهمید چه مشکلی دارم هر دکتری می‌رفتم دارو‌هایی برای گوارش می‌داد و فکر می‌کرد برای روده و معده است. تا اینکه یک پزشک عمومی معاینه کرد و تشخیص داد. سریعاً هم نامه نوشت برای درمانگاه فیروزگر، آزمایش آندوسکوپی دادم و فهمیدند که مبتلا به سرطان پانکراس شدم.

سیگار را ترک کردم و از آن متنفر شدم

وی درباره اینکه فکر می‌کند دلایل بیماری اش چه بوده است، یادآور شد: پزشکان گفتند می‌تواند از سیگار کشیدن باشد که بعد از آن دیگر سیگار را ترک کردم و از آن متنفر شدم. استرس و بد غذا خوردن هم می‌توانست از دیگر دلایل بیماری باشد. من صبحانه نمی‌خوردم، ناهار هم نمی‌خوردم و تنها شب غذا می‌خوردم. به هر حال همه اینها موثر است.

حمیدی درباره جلسات شیمی درمانی نیز عنوان کرد: خیلی سریع شروع به شیمی درمانی کردم تا الان پنج جلسه شیمی درمانی داشته ام که هر ۱۵ روز یک بار بود البته برخی جلسات به تعویق هم می‌افتاد. من از ۷۵ کیلو به ۵۰ کیلو رسیدم و ضعف بدنی برایم ایجاد شده است.

مردم در این مدت خیلی برایم دعا کردند

این بازیگر تلویزیون درباره وضعیت فعلی خود تصریح کرد: خدا را شکر مردم در این مدت خیلی برایم دعا کردند. نمی‌دانم چطور از مردم تشکر کنم، می‌دانم که دعای دسته جمعی خیلی تاثیر دارد و فکر می‌کنم این حال خوب را آنها به من دادند.

حمیدی همچنین با گلایه بیان کرد: از تلویزیون و از وزارت ارشاد دلخورم که حتی یک زنگ نزدند تا حالم را بپرسند. من ۳۵ سال برای اینها کار کردم، اما هیچ کدام تماس نگرفتند ببینند چه مشکلی دارم.

وی درباره دریافت دارو و اینکه مشکلی دارد یا خیر بیان کرد: دارو‌ها را خدا را شکر از هلال احمر می‌گیرم. رییس هلال احمر خودش پیگیری کرد تا امور مربوط به دریافت دارو به راحتی انجام شود.

گفتند فعلاً شیمی درمانی نیاز نیست

وی درباره روند شیمی درمانی نیز توضیح داد: الان قرص می‌خورم، چون غده کوچیک شده است و گفتند فعلاً شیمی درمانی نیاز نیست تا بعد از حدود یکی دو هفته دوباره برای معاینه بروم.

حمیدی درباره حفظ روحیه خود در این ایام عنوان کرد: هیچ وقت ناامید نبودم، دایم می‌گفتم من خوب می‌شوم. گاهی حتی پیام‌هایی می‌گذارم برای کسانی که مثل من هستند و به آنها هم امید می‌دهم.

این بازیگر در پایان درباره شرایط این روز‌های خود گفت: بعد از این بیماری یک انسان جدیدتر شدم، دیگر فقط دوست دارم کاری کنم که خدا دوست داشته باشد. با خدا شرط کردم فقط کاری کنم که او راضی باشد.

منبع: مهر

tags # سلبریتی ، بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع