Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@08:15:38 GMT

بیشترین اشتغال در صنایع کوچک و متوسط است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۱۶۹

بیشترین اشتغال در صنایع کوچک و متوسط است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در کشور ما بالای ۹۰درصد صنایع کوچک و متوسط چرخ اقتصادی را می گرداند و بیشترین تعداد اشتغال مربوط به این بخش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،علی عبدلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی، روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در هر واحد صنعتی کوچک و متوسط حداقل بری  50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در سطح کشور نیز چرخ صنعت با صنایع کوچک و متوسط ارتباط مستقیم دارد و در واقع 92درصد از صنایع در سطح کشور مربوط صنایع کوچک و متوسط است.

 

این مسئول ادامه داد: در سطح استان 34شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از 26 واحد آن بهره برداری می شود.

 

عبدلی با بیان اینکه در سال جاری ناحیه های روستایی نیز تاسیس و بهره برداری خواهد شد، گفت: 5 الی 8  ناحیه صنعتی نیز در پایان سال جاری تاسیس خواهد شد.

 

این مسئول تصریح کرد: امسال وام های روستایی برای اشتغال روستایی باعث ایجاد انگیزه برای ساخت نواحی صنعتی کوچک و متوسط در روستاها شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: تعداد قرارداد هایی که در نواحی و شهرک های صنعتی وجود دارد یک هزار 949 عدد و مساحت واگذار شده 631 هکتار است.

 

وی ادامه داد:  واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند یک هزار 298 واحد است که در این راستا برای 22هزار و 800 نفز اشتغال زایی داشته ایم.

 

عبدلی خاطرنشان کرد: واحد های در حال بره برداری طبق آخرین آمار 60 درصد فعال هستند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.

 

گفتنی است در ادامه از 8 واحد و شهرک صنعتی بازدید به عمل آمد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری شبستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران دریای خزر بحران آب سیاسی شهرک های صنعتی ایجاد اشتغال آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت با مسئولان ادارات و مدیران شهرک‌های صنعتی و صاحبان صنایع در عرصه کسب‌وکار با محور بررسی راهکار‌های تعامل و همکاری دانشگاه با صاحبان صنایع اجرای رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حامد افشاری در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و حضور فعال صنایع می‌تواند یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی جهان را ایجاد کند.

وی افزود: نمونه بارز این تلاش و شعار ما می‌توانیم در عملیات غرورآفرین وعده صادق بود. ۲۵ سال پیش نمی‌توانستیم حتی یک سیم‌خاردار تولید کنیم؛‌ اما اکنون توانایی کشور به جایی رسید که جزء قدرتمندترین کشور‌های موشکی دنیا شده؛ بنابراین در بحث علمی هم می‌توانیم در خیلی از حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنیم و نه تنها در عرصه علمی؛ بلکه در عرصه بین‌المللی می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم که همه اینها احتیاج به خودباوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت گفت:‌ در منطقه غرب استان تهران ظرفیت‌هایی شامل صنایع، دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و با توجه به اینکه اکنون مشکل  کشور بحث امید است. با وجود اینکه نسبت به گذشته و دوران قبل از انقلاب رفاه و امکانات رفاهی نسبت به دوران قبل از انقلاب بیشتر شده؛ رسانه‌های غربی همیشه سعی در ایجاد ناامیدی و پوچ‌گرایی برای نسل جوان داشتند و همیشه باعث نگرانی مردم در منطقه و درباره آینده بودند که چه خواهد شد.

افشاری عنوان کرد: مهم‌ترین کار دانشگاهیان ایجاد امید، خودباوری و عمل کردن به شعار ما می‌توانیم و تحقق وعده‌های رهبری در شعار سال است. درصدد هستیم تا رویداد‌هایی نظیر رویداد صدرا را در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نظیر داشته باشیم و برنامه‌های تنظیم‌شده را در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند