Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@11:44:09 GMT

طرح راه آهن سبزوار 1770 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۳۴۸

طرح راه آهن سبزوار 1770 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای راه آهن سبزوار با بیان اینکه شرایط بودجه ای کشور سخت است، افزود: این طرح از سال 1389 آغاز شده ولی تا سال 1395 اعتبار جدی نداشته و با آن اعتبارات کار خاصی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه این پروژه از سال 95 فعال شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته، تصریح کرد: در سال 97 به میزان 200 میلیارد ریال اعتبار برای طرح در نظر گرفته شده که تاکنون زیرسازی 30 کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در سبزوار پروژه های خوبی در دست اقدام است و بازآفرینی این شهر موجب پشتیبانی از 3 استان دیگر می شود.
آخوندی با اشاره به بافت قدیمی، تاریخی و حاشیه نشین سبزوار عنوان کرد: بیش از 100 پروژه کوچک و بزرگ برای این شهرستان تعریف شده که به خوبی خدمات رسانی به حاشیه شهر انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات حوزه راه و جاده در این شهرستان خاطرنشان کرد: در مسیر سبزوار - اسفراین 8 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست که شهرداری مجری آن است. همچنین برای مسیر سلطان آباد پروژه ای تعریف شده که در مجلس تامین اعتبار شده است.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این خصوص گفت: ‌مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح راه آهن این شهرستان تا سال 1393 کمتر از 30 میلیارد ریال بوده در حالی که پارسال 210 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.
احمد برادران با اشاره به موقعیت تجاری، کشاورزی، معدنی و صنعتی سبزوار افزود: با بهره برداری از طرح راه آهن این شهرستان روند صادرات کالا و محصولات معدنی و کشاورزی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط این شهر فعال اقتصادی با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.
فرماندار سبزوار اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال - جنوب است که با اجرای آن زمینه برای اتصال راه آهن سبزوار به خط سراسری شمال و جنوب فراهم می‌شود.
برادران افزود: در سفر رئیس جمهوری به سبزوار یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد به شهر سبزوار اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: همچنین برای ساخت دو ایستگاه اصلی و بین‌راهی راه آهن شهرستان سبزوار370 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی ‌شده است.
برادران گفت: اسناد برگزاری مناقصه ساخت 2 ایستگاه راه‌آهن سبزوار تهیه شده و در مرحله پیگیری تملک اراضی قرار دارد.
طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد آغاز و در روستای ایزی به پایان می رسد.
بازدید از طرح راه آهن سبزوار و جاده های مواصلاتی شهرستان سبزوار- قوچان، سبزوار- جوین، سبزوار- جغتای واقع در غرب خراسان رضوی از مهمترین برنامه ای سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سبزوار است.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
5132/8145/7495
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت خدمات رسانی راه آهن کشاورزی مناقصه وزیر راه و شهرسازی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور گفت: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

وی درخصوص پروژه استادیوم ۵ هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

استاندار آذربایجان شرقی  پروژه توسعه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری مرند را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

 

فرماندار مرند نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

داود عباسی نرخ اشتغال شهرستان مرند را ۸۹ درصد و نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، برای ۵۹۴۶ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده است و تا پایان تیر ماه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار مرند همچنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کازخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان یافتند
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام یزد به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر