Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور در جلسه مشترک اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و مرکز جهاد دانشگاهی استان که درباره همکاری مشترک علمی و ارتقاء سطح آموزش و پژوهش پدافند غیرعامل در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و تدوین سند راهبردی آن، بر لزوم ارتقاء سطح دانش و ارائه آموزش های عمومی و تخصصی با همکاری جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به علمی بودن پدافند غیرعامل بیان کرد: در تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه همه جانبه کشور در جهت گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی پدافند غیرعامل و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مرتبط با پدافند غیرعامل کشور، همکاری با جهاد دانشگاهی حائز اهمیت است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و جهاد دانشگاهی گیلان به منظور ارتقاء سطح دانش و آموزش های عمومی و تخصصی در دستگاه های اجرایی و اداره ها و تشکل های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل تلاش می کنند.
محمدپور با اشاره به اهداف مشترک 2 مجموعه خاطرنشان کرد: همکاری برای ایجاد بسترهای علمی و ارتقاء سطح دانش و آموزش های عمومی و تخصصی در دستگاه های اجرایی و تشکل های مختلف، برگزاری همایش های علمی و تخصصی در سطوح استانی و ملی در حوزه پدافند غیرعامل و برنامه ریزی در راستای تحقیق و پژوهش حوزه علمی جهاد دانشگاهی در مباحث تخصصی اعم از سایبری و زیستی پدافند غیرعامل به شمار می آید.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر آموزش حوزه پدافند غیرعامل برای دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: تهیه جزوه های آموزشی، مشاوره و اجرای طرح های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت در حوزه پدافند غیرعامل برای دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف مشترک محسوب می شود.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد. تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.
2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت دستگاه های اجرایی دوره های آموزشی روابط عمومی سند چشم انداز غیرعامل رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.

وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره‌ شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آنها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آنها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آنها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

کد خبر 6080815

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان