Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی مدبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در همین راستا طرحی در قالب پشت بام سبز شهری در مجموعه سازمان پارک های تبریز در حال مطالعه است.
وی با بیان اینکه پشت بام‌های بزرگ و وسیع در نقاط مختلف شهر از فضاهای مغفول مانده در حوزه فضای سبز به شمار می‌رود که باید برای شکل گیری آن ها برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: در این راستا باید جلسات مشترکی بین سازمان پارک ها، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نظام مهندسی برگزار و جزئیات اجرایی شدن این طرح بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآوری کرد: در سطح تبریز ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در فضاهای بالای 500 متر از پشت بام آن ها برای ایجاد فضای سبز استفاده کرد.
مدبر ادامه داد: به عنوان مثال در چهارراه شهید بهشتی تبریز 10 هزار متر مربع ساختمان سازی وجود دارد که پشت بام آن ها به شکل خالی رها شده است.
وی گفت: تبریز از لحاظ تراکم و بافت شهری در رتبه‌های نخست بین سایر کلانشهرها قرار دارد که این موضوع ایجاد فضای سبز در پشت بام‌ها به خصوص در انبوه سازی‌ها و مجتمع‌های بزرگ را ضروری می کند.
مدبر ادامه داد: با توجه به رشد عمودی شهرها در زندگی کنونی و کمبود فضاهای شهری، امکان توسعه فضای سبز محدود می‌شود و در چنین شرایطی می توان از پشت بام‌ها برای جبران این کمبود استفاده کرد.
بام‌های سبز مدرن که از سیستم لایه‌های پیش ساخته تشکیل می‌شود به نسبت پدیده‌ای نو است و این نوع بام‌ها در دهه 1960 در آلمان توسعه و به بسیاری از کشورهای اروپا گسترش یافت.
گرچه این بام ها در شمال اروپا مانند کشورهای اسکاندیناوی، هلند و اسکاتلند کاملا رواج داشت اما شکل مدرن و شهری آن در آلمان و آمریکا ایجاد شد.
بر اساس برآوردهای موجود اکنون حدود 10 درصد از کل بام‌های آلمان، بام سبز بوده و ایالات متحده آمریکا نیز بام‌های سبز قابل توجهی دارد اما تعداد آن‌ها به اندازه اروپا نیست.
8023/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اسکاتلند ایالات متحده آمریکا شهید بهشتی فضای سبز هلند رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن