Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:06:10 GMT

رفسنجان می تواند قطب تولید آرتیمای کشور شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۶۵۱

رفسنجان می تواند قطب تولید آرتیمای کشور شود

به گزارش ایرنا ،رها ابوالقاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیست آرتمیا غذای زنده ماهیان و آبزیان است که هر ساله به میزان 30 تن به کشورمان وارد می شود.
وی تصریح کرد: بزرگترین دهکده پرورش آرتمیای خاورمیانه در رفسنجان راه اندازی شده که این مجموعه بی نظیر می تواند با ایجاد ارزش افزوده ضمن کاهش نیازهای این بخش به واردات ، نقش موثری در اشتغال پایدار منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالقاسمی با اشاره به اینکه آرتمیا ارزش افزوده دارد، افزود: در مجموعه پرورش آرتمیای نوق رفسنجان واحد فرآوری هم احداث شده که این محصول به صورت بسته بندی می تواند وارد بازار شود.
وی با اشاره به اینکه یک تن آرتمیا معادل 100 تن ماهی ارزش دارد ، اظهار داشت : پرورش این غذای ماهیان و آبزیان می تواند جلوی خارج شدن ارز از کشور را بگیرد ضمن اینکه با تولید انبوه می توان هم نیاز داخلی را برآورده کرد هم می توان به کشورهای همجوار صادر کرد.
وی تصریح کرد: مناطق زرند، راور، شهربابک و انار از توابع استان کرمان هم دارای منابع آب شور هستند که می توان از این زیرساخت جهت پرورش آرتمیا بهره مند شد.
به گفته مدیر شیلات استان کرمان از آنجا که 30 درصد مردم این استان به کشاورزی پسته وابسته هستند ، حال که خشکسالی های چند سال اخیر موجب شده تولید این محصول مقرون به صرفه نباشد در کنار حفظ کشاورزی می توان شرایطی را فراهم کرد تا کسب درآمد جدیدی داشته باشیم.
وی افزود: اگر 10 تا 15 درصد این منابع آبی استان در اختیار بخش پرورش ماهی قرار گیرد سالانه می توان بالغ بر 6 هزار تن ماهی پرورش و به بازار عرضه داد.
ابوالقاسمی با اشاره به وجود 400 واحد پرورش ماهی در استان کرمان گفت: در نیمی از این واحدها ماهی قزل آلا پرورش می یابد، اقلیم مناطق رفسنجان، سیرجان و دریاچه های پشت سدها مناسب برای پرورش ماهیان گرمابی کپور است.
وی افزود: در استان کرمان چون درگیر کم آبی هستیم به وفور استخرهای ذخیره آب کشاورزی ایجاد شده که می توان از آب آنها جهت پرورش ماهی استفاده کرد و در حال حاضر نیز 80 درصد ماهیان تولیدی در استان معادل سالانه 2 هزار و 500 تن از استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید می شوند.
رفسنجان در 100 کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ارز استان کرمان پرورش ماهی خاورمیانه کشاورزی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند که فینال جام حذفی در صورت عدم صعود مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی در کرمان برگزار می‌شود، اما منظور آنها ورزشگاه باهنر کرمان نبوده است.

ایده برگزاری فینال حذفی در کرمان در اوایل سال جاری مطرح شد و قرار بود که ورزشگاه امام علی (ع) این شهر در بازی پایانی حذفی افتتاح شود. حالا اما ظاهرا برنامه‌ریزی‌ها درباره بهره‌برداری از ورزشگاه تازه‌تأسیس کرمان به سرانجام نرسیده و این ورزشگاه نمی‌تواند فعلا میزبان مسابقات رسمی فوتبال و به خصوص یک بازی به بزرگی فینال حذفی باشد.

این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ هم از اینکه ورزشگاه جدید کرمان بعید است به فینال حذفی برسد، مطلع هستند و منظور آنها از برگزاری فینال در کرمان، انجام مسابقه در این استان و یکی از ورزشگاه‌های دیگر بوده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که گزینه اصلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای میزبانی از فینال جام حذفی ورزشگاه تازه‌تأسیس شهر رفسنجان است که بازی‌های مس را پذیرایی می‌کند. این ورزشگاه که گنجایشی نزدیک به 18 هزار نفر دارد، چند ماهی است مورد استفاده قرار گرفته و حالا اگر مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی حذفی نرسند، احتمالا میزبان حذفی باشد.

باید منتظر ماند و دید ابتدا روند آماده سازی ورزشگاه کرمان به کجا می‌انجامد و بعد منتظر مشخص شدن فینالیست‌ها ماند تا در صورت عدم صعود یکی از تیم‌های کرمانی به دیدار پایانی احتمالا فینال در رفسنجان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی