Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:32:36 GMT

صنايع فرآوري انگور در صغاد آباده ايجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۷۲۹

صنايع فرآوري انگور در صغاد آباده ايجاد شود

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر صغاد از توابع شهرستان آباده گفت: با راه اندازي صنايع تبديلي فرآوري انگور در اين منطقه مي توان به اشتغالزايي کمک کرد و از اين رو، خواهان تحقق اين امر هستيم.

حسن عقيلي جمعه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به برگزاري دومين جشنواره بومي محلي صغاد در روزهاي 14 و 15 شهريورماه امسال افزود: پخت شيره انگور از قديمي ترين سنت هاي اين شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: امسال پخت شيره انگور (دوشاب) همزمان با برگزاري جشنواره بومي و محلي جشن انگور در صغاد برگزار مي شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر صغاد اظهار داشت: برگزاري چنين جشنواره‌اي گام بسيار خوبي در جهت احياي و انتقال فرهنگ و سنن مردم گذشته به نسل حاضر است.
عقيلي با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره‌هاي بومي محلي در احياي سنت و فرهنگ هاي بومي گفت: نخستين جشنواره بومي و محلي شهر صغاد بهمن ماه پارسال با همت مردم شهر صغاد برگزار و مورد استقبال مردم سراسر استان فارس قرار گرفت.
وي افزود: دومين جشنواره بومي-محلي صغاد همراه با برپايي نمايشگاه صنايع‌دستي، غذاهاي محلي، اجراي بازي‌هاي بومي محلي و موسيقي مي تواند علاوه بر معرفي شهر صغاد، موجب ارتقاي شاخص هاي اقتصادي شهرستان شود.
هرساله از سه هزار هکتار باغ انگور در شهرستان آباده، انواع انگور از نوع رطبي، شاهاني، ريش بابا، عسکري، ياقوتي و بوناتي برداشت مي شود.
شهر صغاد در 12 کيلومتري آباده قرار دارد. شهرستان آباده در 274 کيلومتري شمال شيراز واقع است.
9864/ 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم