Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@04:05:49 GMT

ترامپ؛ فاقد علائم حیات سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۸۴۸

اختلاف ها و شکاف ها در آمریکا به حوزه ها و زیر ساخت های مهم و خطیر امنیتی و اطلاعاتی سرایت کرده است و این می تواند گواهی بر این باشد که "علائم حیاتی" حضور سیاسی ترامپ در حاکمیت آمریکا بشدت رو به افول است.
سارا سندرز هاکبی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود از اقدام ترامپ به لغو مجوز دسترسی جان برنن مدیر سابق سیا به اطلاعات طبقه بندی شده و بررسی صلاحیت چند مقام سابق دیگر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از نظر قانونی، روسای سابق اطلاعاتی و نهادهای ضابط قانون در آمریکا اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی را بعد از اتمام حضور خود در دولت دارا هستند تا بتوانند با توجه با توجه به اطلاعاتی که ممکن است از موضوع دارند درباره مسائل مرتبط با حفظ نزاکت خاص، با جانشینان خود مشاوره کنند.
اما دونالد ترامپ در بیانیه ای تصریح کرد: هیچکدام از این موارد نمی تواند توجیه کننده ادامه دسترسی آقای برنن به اطلاعات طبقه بندی شده باشد".
عملکرد پوپولیستی و یک جانبه گرایانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آغاز تا کنون منجر به شکل گیری و تشدید شکاف های سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در حوزه های ملی و بین المللی در آمریکا شده است.
ظاهرا روند و سیر رو به گسترش این شکاف ها قرار نیست متوقف یا دست کم تعدیل شود و روز به روز ابعاد جدیدتر و خطیر تری پیدا می کند تا جایی که در روز های گذشته این شکاف ها به ساختار های امنیتی و اطلاعاتی این کشور سرایت کرده است.
سخنگوی کاخ سفید می گوید: آقای برنن به تازگی از مقام خود به عنوان یک عضو برجسته اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعاتی استفاده کرده بود که مبنای برخی اتهام ها و ادعاهای ناراحت کننده و در عین حال بی اساسی بود که در اینترنت و برخی شبکه های تلویزیونی منتشر شد.
اما بسیاری توجیه های کاخ سفید را نپذیرفته و بر این باورند که "افراد یاد شده همه مخالفان سیاسی رئیس جمهور آمریکا هستند و وی به دنبال سرکوب کردن مخالفان خود هست". این گروه همچنین این اقدام ترامپ را مغایر با آزادی بیان و بستن دهان مخالفان به شمار می آورند.
برنان نیز در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی در واکنش به این مواضع کاخ سفید گفت تصمیم ترامپ که کاخ سفید روز چهارشنبه آن را اعلام کرد با انگیزه سیاسی اتخاذ شده است. وی گفت کماکان به صحبت های صریح خود ادامه خواهد داد.
وي حتي در اظهار نظري درباره خروج آمريکا از برجام گفته بود: اگر دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا، توافقنامۀ هسته‌ای را با ایران لغو کند "اوج ابلهی" او خواهد بود.
جالب اینکه رئیس دفتر کاخ سفید در روزنامه واشنگتن پست و تحلیلگر سیاسی دیروز تصریح کرد: علاوه بر جان برنان رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا « سیا »، تعداد دیگری از شخصیت های منتقد سیاسی هم در لیست سیاه بررسی تائیدیه صلاحیت امنیتی شان از سوی ترامپ قرار دارند. فیلیپ روکر در حساب توئیتری خود نوشت: ترامپ همچنین در حال بررسی تائیدیه صلاحیت امنیتی جیمز کلپر، جیمز کومی، مایکل هایدن، سالی یاتس، سوزان رایس، اندرو مک کیب، پیتر استروسک و لیزا پیج است.
آنچه مسلم است ابعاد رو به گسترش شکاف ها در آمریکا و نقش حياتي رئیس جمهور این کشور در دامن زدن به آن، حکایت از عمق فاجعه سیاسی و ملی در این کشور دارد و به نظر میرسد علائم حيات سياسي دونالد ترامپ رو به روز کم فروغ تر و مرگ سياسي وي نزديکتر مي شود.

--------------------------------------
عبدالرضا خلیلی

 

­

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ فاقد علائم حيات سياسي شکاف ساسي اقتصادي رسانه اي اطلاعاتي امنيتي آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد