Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به دلیل ارائه گزارش تهدید به بمب گذاری به اداره هوانوردی مسافرتی شیلی، ۹ هواپیما در حریم هوایی کشور‌های شیلی، آرژانتین و پرو مجبور شدند تا به صورت اضطراری تغییر مسیر دهند و به زمین بنشینند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،رویترز گزارش داد، دست کم دو هواپیما برای خطوط هوایی LATAM و سه فروند دیگر برای خطوط هوایی Sky شیلی بودند که از خطوط هوایی ارزان قیمت در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ویکتور ویالوبوس کویائو، مدیر اجرایی اداره هوانوردی مسافرتی شیلی گفت، ۱۱ مورد تهدید روز پنجشنبه دریافت کرده است که دو مورد جعلی و ۹ مورد دیگر مربوط به پرواز‌های موجود بود.وی ادامه داد، تمامی هواپیما‌ها پس از جستجو، خالی از هرگونه مواد منفجره یافت شدند و دست کم به یک هواپیما بعدا اجازه پرواز مجدد داده شد.این مقام مسئول همچنین گفت که تماس‌ها درباره هشدار به بمب گذاری در هواپپما‌ها به دفاتر LATAM و اداره هوانوردی مسافرتی شیلی و پلیس در حال حاضر ردگیری شده تا ماهیت اصلی تماس گیرنده یا گیرندگان فاش شود.

این مقام مسئول اداره هوانوردی مسافرتی شیلی به خبرنگاران در فرودگاه سانتیاگو گفت: ما همواره در پرواز‌ها یک یا دو چمدان جامانده داریم و این عادی است، اما این مورد استثنایی بود.اداره هوانوردی مسافربردی شیلی در گزارشی اعلام کرد، پرواز LATAM ۲۳۶۹ پرو که قرار بود در سانتیاگو فرود بیاید، به دلیل این تهدید به بمب گذاری مجبور شد در شهر پیکاسو، جنوب پرو به زمین بنشیند.وزارت حمل و نقل پرو اعلام کرد که "در این فرود اضطراری به کسی آسیب نرسید و تیم خنثی سازی بمب به محل رفتند تا علت را جستجو کنند. اوضاع تحت کنترل است. "

پرواز خط هوایی ۵۲۴ Sky نیز که از شهر مندوزا، آرژانتین پرواز کرده بود، پیش از ادامه مسیر به سمت روزاریو در این کشور، مجبور شد تا در سانتیاگو فرود اضطراری داشته باشد.این خط هوایی اعلام کرد که یکی دیگر از پروازهایش به دلیل تهدید بمب گذاری نتوانست از فرودگاه سانتیاگو پرواز کند.پرواز ۸۰۰ LATAM که از آکلند، نیوزیلند پرواز کرده بود، در سانتیاگو مجبور به فرود اضطراری شد.   انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرود اضطراری فرودگاه هوانوردی بمب گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از انعقاد توافق‌نامه توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی شامل آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز با پوشش تمام خدمات خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابوظبی امارات متحده عربی قراردادی چند جانبه برای خدمات تاکسی هوایی میان‌اماراتی منعقد کرده است که شامل حمایت از ایجاد و گسترش خدمات تاکسی هوایی در ابوظبی و فراتر از آن می‌شود و هدف آن حمایت از منطقه در مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی‌های هوایی است.

توافق‌نامه منعقدشده پتانسیل توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی از جمله آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز، همچنین حضور تولیدی در ابوظبی را پوشش می‌دهد و در طول آن یک شرکت توسعه‌دهنده هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافری تجاری، از نزدیک با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی برای تعریف مسیرها همکاری می‌کند.

اکوسیستم کامل تاکسی هوایی در ابوظبی

چارچوب نظارتی اداره کل هواپیمایی کشوری امارات بر اساس استانداردهای اداره هوانوردی فدرال با آزمایش و تجزیه‌وتحلیل‌های اضافی در کنار سطح بالایی از سیستم نظارتی تنظیم‌کننده و فرآیند بررسی مداوم برای اطمینان از ایمنی برای عملیات اولیه نوشته شده است. بنابراین سفرهای بین اماراتی به تاییدیه اضافی از اداره کل هواپیمایی نیاز دارد.

توافق‌نامه امضاشده نیز در همکاری با وزارت شهرداری‌ها و حمل‌ونقل، وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی و وزارت فرهنگ و گردشگری، نشان‌دهنده وسعت حمایت‌های موجود از آن به‌عنوان بخشی از مشارکت ابوظبی در توسعه خوشه صنعتی خودروهای هوشمند و خودران است.

ابوظبی هدف خود را پیشروی در پیشرفت و اجرای دوره بعدی راه‌حل‌های پیشرفته حمل‌ونقل و جابه‌جایی معرفی کرده است و قصد دارد نه‌تنها پایه و اساس خدمات تاکسی هوایی پیشرفته را ایجاد کند، بلکه آینده حمل‌ونقل را نیز به‌نحو متفاوتی شکل دهد.

هواپیمای نوآورانه ابوظبی برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، آلایندگی عملیاتی صفر و ردپای آکوستیک کم طراحی شده است و حداکثر برد آن ۱۶۱ کیلومتر سفر هوایی سریع و تمیز را داخل ابوظبی و در سراسر امارات متحده عربی امکان‌پذیر می‌کند.

توافق‌نامه فعلی به‌طور یکپارچه با استراتژی گردشگری ۲۰۳۰ امارات مطابقت دارد که تأکید آن بر تعهد ثابت کشور برای تقویت رشد پایدار و توسعه استراتژیک در بخش سفر و گردشگری است. ابوظبی به‌عنوان بخشی از تمرکز خود بر زیرساخت‌ها و جابه‌جایی، در حال همکاری نزدیک با بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور شکل دادن به طرح‌های شهر هوشمند و فناوری‌های پایدار است و از طریق اتخاذ راهکارهای حمل‌ونقل سبز، سعی در ارتقای کیفیت تجارب ارائه شده به جامعه و بازدیدکنندگان دارد.

معرفی خدمات تاکسی هوایی در مقیاس بزرگ بخشی از راهکارهای شهر برای تحقق این هدف به‌شمار می‌رود که دسترسی به جاذبه‌های طبیعی، نقاط توریستی و نشانه‌های معماری را افزایش و در نتیجه تجارب کلی بازدیدکنندگان را ارتقا می‌دهد.

ابوظبی در فوریه ۲۰۲۴ تأیید کرد که سومین مرحله از پنج مرحله مورد نیاز برای دریافت گواهی‌نامه هواپیماهای خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تکمیل کرده است.

کد خبر 748363

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی