Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این تجمع که قشرهای مختلف مردم و روحانیت حضور داشتند، گفت: انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و مردم و حوزه های علمیه این شهر در شرایط مختلف همراه قشرهای مختلف جامعه بوده اند و امروز هم به این همراهی ادامه می دهند.
حسن رحیم پور ازغدی بیان کرد: طلاب و حوزه های علمیه به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی، مشکلات اقتصادی مردم را درک می کنند و در این شرایط پیش آمده خود جزو قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که پیوند روحانیت با مستضعفین، ناگسستنی است، ادامه داد: حوزه های علمیه اجازه نخواهند داد دشمنان با فشارهای اقتصادی، بنیان نظام اسلامی را تضعیف کنند و به قشرهای ضعیف جامعه آسیب برسانند.
رحیم پور ازغدی گفت: دشمنان می خواهند به مردم این باور را تزریق کنند که فساد کل مجموعه کشور را فرا گرفته است، در حالی که این گونه نیست و دستگاه های نظارتی به دنبال برخورد با مفسدان هستند.
وی با اشاره به لزوم پاسخگویی مسئولان به سوالات مردم، افزود: شفافیت نقش مهمی در پیشرفت اهداف نظام اسلامی دارد و اگر مردم ببینند مسئولان به سوالات و درخواست های ایشان توجه می کنند، اعتماد اجتماعی در جامعه بیش از پیش تقویت می شود.
وی همچنین بیان کرد: آمریکا کشور قابل اعتمادی برای مذاکره نیست و هرگاه متوجه شود طرف مقابل عقب نشینی می کند، توهین های بیشتری را متوجه آن می نماید.
در پایان این تجمع نیز شرکت کنندگان با امضای طوماری از مجلس شورای اسلامی سوالاتی را در خصوص راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی، مطرح نمودند.
7405/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جامعه حسن رحیم پور ازغدی شورای عالی انقلاب فرهنگی قم مشکلات اقتصادی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌شناسی از معلمان یک رسالت و مأموریت است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امروز حق‌شناسی از معلمان یک مراسم و یک نماد نیست، بلکه یک رسالت و مأموریت است. امروز نظام برای آنکه افق تمدن نوین اسلامی را درست راهبری کند، باید از معلم حق‌شناسی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد،  در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی خراسان رضوی که شامگاه سه‌شنبه، ۱۸اردیبهشت ماه در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهارکرد: انقلاب اسلامی دگرگونی‌های بسیاری را موجب شد. یکی از آن دگرگونی‌ها در حوزه ارزش‌ها، از جمله مقام و منزلت معلم بود. با شخصیت ترازی همچون آیت‌الله مطهری نماد معلم انقلاب، انقلاب و ارتقای بزرگی در حوزه ارزش‌ها اتفاق افتاد، یکی از ویژگی‌های مطهری زمان شناس بودن است.

وی ادامه داد: در روزگاری که هجمه‌های عظیم فکری و عقیدتی جریان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی از یک طرف و جریان‌های غربی و لیبراستی از دیگر سوء تمام هیمنه بشریت را فراگرفته بود و در خانه‌های متدین ما نفوذ پیدا کرده بود و آتش آن گریبانگیر فرزندان اینان هم شده بود، شهید مطهری احساس تکلیف کردند و کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» نوشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: آن روز که آیت‌الله مطهری احساس کردند که شخصیت و منزلت زن مورد هجمه قرار گرفته است، ابایی نکردند و در مجله زن روز آن دوران که زردترین نشریه زمان خودش بود، به نام خودشان مطلب نوشتند و امروز دو کتاب «مسئله حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» همان یادداشت‌های مجله زن روز هست. این استاد بزرگ وقتی احساس کرد عموم جامعه از معارف زندگی اهل بیت (ع) اطلاعات کمی دارند و آگاهی‌هایی که بتوانند با آن زندگی کنند در اختیار عموم مردم نیست، قلم دست گرفتند و داستان راستان را منتشر کردند. دوستان او توصیه کردند این کتاب را به اسم مستعار چاپ کنند، زیرا در شأن مؤلف کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم نیست، اما آیت‌الله مطهری در رسالت خود هیچ‌گونه ملاحظه کاری و مصلحت‌اندیشی و افتخارهای کاذب برای ایشان ارزش نداشت.

وی ادامه داد: اگر امروز به معلمان احترام می‌گذاریم و نسبت به مقام معلم تواضع داریم و این مقام در جامعه ما منزلت مضاعف و بالایی یافته، تردیدی نیست که معلمی در آن تراز در انقلاب اسلامی درخشیده است. از مصادیق حق شناسی است که افتخارات فرهنگیان در انقلاب اسلامی برای آحاد مردم گفته شود. از جمله آنکه ۴۹۰۰ معلم در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بیش از ۲۵ هزار و ۱۰۰ جانباز که در جامعه فرهنگیان توفیق خدمت‌گزاری داشتند، در کنار ۳۶ هزار تن از شهدای دانش‌آموز که بالاترین آمار شهدا در همه اقشار است، کافی است تا بگوییم فرهنگیان پا به کار همه افتخارات انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها حاضر بودند و یک سند متقن است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: امروز حق‌شناسی از معلمان یک مراسم و یک نماد نیست، بلکه یک رسالت و مأموریت است.امروز نظام برای آنکه افق تمدن نوین اسلامی را درست راهبری کند، باید از معلم حق‌شناسی کند و معلم جایگاه والا و برتر خود را در جامعه با حق‌شناسی همه اقشار به‌ویژه حق‌شناسی که بر عهده حاکمیت است، باید بیش از پیش بیابد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند
  • نشست علمی «چالش‌های خانواده‌ اسلامی در عصر معاصر» در اردبیل
  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • حق‌شناسی از معلمان یک رسالت و مأموریت است
  • شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است