Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:41:48 GMT

فرماندار: برای روستاهای قم برنامه اجتماعی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۰۶۳

فرماندار: برای روستاهای قم برنامه اجتماعی تدوین شود

به گزارش ایرنا، رضا سیار روز پنجشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی روستا و دهیاری های بخش مرکزی قم اظهار داشت: برنامه ها و طرح های ارائه شده در بخشداری ها مورد بررسی قرار می گیرد و برای اجرا به روستا ها ارسال می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث آسیب های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد، طلاق و فقر است که باید همه نسبت به این موضوع به خصوص در روستاها اهتمام ورزند و در کنار طرح های عمرانی و آبادانی، مسائل کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت آموزش های مهارتی مورد تاکید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان این که امروز در روستاها فضای مجازی رسوخ کرده است گفت: منافقان کوردل از طریق فضای مجازی در تمامی ابعاد جنگ روانی و اقتصادی در بین مردم ایجاد کرده اند و برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده اند.
فرماندار قم اضافه کرد: آنان نمی خواهند که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شود این در حالی است که باید هوشیار بود و با اتحاد مردم و مسئولان و تبعیت از ولی فقیه توطئه دشمنان را از بین برد.
وی تاکید کرد: امروز در حوزه اقتصادی و واردات به کشورمان مشکلاتی ایجاد کرده اند که مردم باید این سختی ها را تحمل کنند و با راهکارهایی بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم.
سیار با تاکید بر این که باید امید به آینده را در بین مردم به ویژه روستاییان ایجاد کنیم گفت: هر سال خدمات عمرانی و اجتماعی خوبی به مردم ارائه می شود که باید قدردان این نعمت ها بود و با آگاه سازی مردم در حوزه های مختلف آنان را شاد و به زندگی، امیدوار کرد.
وی گفت: امروز امنیتی که در کشورمان وجود دارد در هیچ جای دنیا وجود ندارد و مردم با آرامش و خیال راحت زندگی می کنند.
وی با اشاره به این که مسئولان باید مسائل را برای مردم شفاف سازی کنند گفت: مردم را باید نسبت به موضوع های مختلف اقتصادی آگاه کرد تا عده ای نتوانند اقتدار نظام و دولت را در حوزه اقتصادی خدشه دار کنند.
فرماندار قم اضافه کرد: عده ای سوء استفاده گر در شرایط موجود بازار بخشی از کالاها را در انبارها احتکار کرده اند که توسط دولت شناسایی و به وضعیت آنان رسیدگی شده است.
وی همچنین بر ایجاد زمینه اشتغال در روستاها تاکید کرد و افزود: دولت تسهیلات رونق تولید و اشتغال را برای روستاییان در نظر گرفته است که باید طرح های اشتغال پایدار شناسایی شود تا با ایجاد کارگاه های تولیدی شاهد رونق اشتغال و تولید باشیم.
وی گفت: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها در این حوزه باید پیش قدم شوند و با ارائه طرح ها به جذب تسهیلات در روستاها کمک کنند.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش خلجستان، مرکزی، کهک، جعفریه و سلفچگان است.
بخش مرکزی دارای دو دهستان قمرود و قنوات است و 122 روستا دراین بخش قرار دارد. بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت بخش مرکزی قم حدود 40 هزار نفر می باشد.
8138/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای مجازی فقر قم نظام جمهوری اسلامی ایران رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای جذب اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در مجموعه دفاع مقدس سمنان با موضوعات مختلف برای تمام اقشار سنتی مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نشاط اجتماعی «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنجشنبه هر هفته در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بدون محدودیت سنی ویژه خواهران و برادران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در این مراسم ویژه حضور پیدا کنند.

مطهری با بیان اینکه تلاش داریم با برنامه‌هایی مانند ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی و… حال و هوای جبهه و مقر قائمیه فرزندان استان سمنان در دوران دفاع مقدس را بازسازی کنیم، گفت: این موضوع به یاد آوری رشادت‌های رزمندگان استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» با حال و هوای جبهه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مردم و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: از فردا هر هفته این برنامه جمعه‌ها دایر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این برنامه شامل سه بخش صبحگاه مختصر، ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی می‌باشد که شروع و پایان ورزش صبحگاهی، روش ورزش کردن و رجزهایی که خوانده می‌شود تمامی آن الهام گرفته از دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 6095191

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند