Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه روز پنجشنبه در هشت ماده و 53 بند به امضای سید عباس صالحی وزیر ارشاد و اسدالله درویش امیری استاندار زنجان رسید.
از محورهای اصلی همکاری برای این تفاهمنامه، توسعه فعالیت های فرهنگی، دینی، هنری در حوزه های مختلف با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی و هنری استان زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام تملک دارایی های سرمایه های بخش فرهنگ، هنر و دین در استان، توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی تخصصی، همچنین فضاهای فرهنگی و هنری زنجان از دیگر محورهای اصلی این تفاهم نامه بود.
طبق ماده پنج تفاهمنامه، اعتبار آن سه ساله بوده و در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید خواهد داشت.
در ماده سه که به تعهدات استانداری اشاره شده آمده است: به موجب این تفاهم نامه برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهری و روستایی مبلغ 23 میلیارد ریال، همچنین احداث و تجهیز کتابخانه مبلغ 40 میلیارد ریال حمایت خواهد شد.
همچنین تکمیل مصلی ها در سطح استان به مبلغ 60 میلیارد ریال، تکمیل سالن تخصصی تئاتر، کمک حداکثری به تالار مرکزی زنجان، تامین زمین برای احداث موزه هنرهای معاصر از دیگر تعهدات مهم استانداری زنجان در این تفاهم نامه است.
به گزارش ایرنا، حضور در نشست مشترک شوراهای فرهنگ عمومی استان و شهرستان های تابعه، نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، از برنامه های عمده سفر 2 روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان است.
صالحی پس از ورود به زنجان با حضور در گلزار شهدای زنجان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
3216/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تملک دارایی دین شهری و روستایی وزارت فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه (۳۱ فروردین) پس از حضور در فرهنگسرای نیاوران و بازدید از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآنی روایت باران در جمع خبرنگاران گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خودش را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند، زیرا وظیفه ما حمایت‌گری، نظارت و تنظیم‌گری است و هر میزان جریان مردمی حضور قوی‌تری داشته باشند می‌توان امیدوار بود این کار ادامه یابد و رشد کند.

خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است

وی افزود: هنر خوشنویسی در کشور ما با سابقه است و در آن پیشتاز هستیم به ویژه در حوزه هنر خوشنویسی مزیت مطلقی در جهان اسلام داریم که به دلیل وجود آیات و روایتی است که زبان بین‌المللی ما مسلمانان محسوب می‌شود و همه جا قابل ارائه است.

اثر «قیامت در قرآن» در ونیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: چند سال قبل که به شهر ونیز رفته بودیم آثار آقای بدرالسما «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت با وجود اینکه با نگاهی دینی و قرآنی بود، در اروپا و در دوسالانه ونیز بسیار مورد استقبال واقع شد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران به ویژه کار‌های دینی و قرآنی اختصاص دهیم.

وی افزود: ما هم این رویکرد را دنبال می‌کنیم و در بسیاری از دیدار‌های دو جانبه با وزرای کشور‌های مسلمان آثاری را که براساس عرف دیپلماتیک هدیه می‌دهیم، اغلب آثار هنرمندان ایرانی به ویژه خوشنویسان است.

اجرای بازار هنری ایران از امسال

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برگزاری اکسپو تصریح کرد: مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه دریافت کردیم که اواخر اسفند توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و گام بسیار مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، که بازار هنری ایران را از امسال اجرا خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: بنا داریم جریان هنر تجسمی به رشد مورد نظر در سال جاری و سال‌های آینده برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است