Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@08:44:40 GMT

شورای فرهنگ عمومی پایه گذار وحدت و انسجام ملی باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۱۵۱

شورای فرهنگ عمومی پایه گذار وحدت و انسجام ملی باشد

به گزارش ایرنا اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با شرایط کشور در برخی از مولفه ها متمرکز شود و دستور کار عملیاتی برای بهبود شرایط ارائه دهد.
وی ترجیح منافع فردی بر منافع ملی را از مسائل نگران کننده در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا روحیه همبستگی ملی در جامعه تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درویش امیری تصریح کرد: باید مدافع منافع ملی باشیم چرا که تنها در این صورت است که منافع فردی نیز هم تامین می شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از سپاه انصارالمهدی(عج) به واسطه فراهم کردن زمینه اجرای نمایش بزرگ ' فصل شیدایی' در استان و استقبال گسترده شهروندان از آن اشاره کرد و افزود: این اثر کار بسیار ارزشمندی بود و اجرای آن در این مقطع از زمان، آثار مثبت زیادی در فضای استان داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه طولانی علم، فرهنگ و هنر در استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود چهره هایی همچون شیخ اشراق، نشانه ای از عمق تاریخ زنجان در حوزه فرهنگ است.
درویش امیری با بیان اینکه پایتخت شور و شعور حسینی بودن، عنوان دیار غواصان دریا دل، شهرت زنجان به میزبان مهربان و معروف بودن به دیار کریمان چهار شاخص برجسته زنجان است، تصریح کرد: استان زنجان بعد از تهران، رتبه دوم میزان مطالعه را در کشور دارد و نیز بر اساس نتیجه پیمایش انجام شده، به عنوان شادترین استان کشور از نشاط معنوی بالایی برخوردار است.
استاندار زنجان به برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره عذای اکو- جاده ابریشم و جشنواره توانمندی های روستاییان در استان اشاره کرد و گفت: رفتار شهروندان زنجان با مهمانانی که به این دیار می آیند، این شهر را به عنوان میزبان مهربان شناسانده است.
وی از فعالیت یک هزار و 368 هیات مذهبی در استان خبر داد و افزود: وجود هیات های ریشه دار مذهبی و چهره هایی برجسته، زمینه اجتماع عظیم عاشقان حسینی در هشتم و یازدهم محرم فراهم کرده است.
استاندار با بیان اینکه این استان با داشتن 335 خیریه و موسسه مردم نهاد فعال، 2 برابر میانگین کشوری دارای سازمان مردم نهاد است، گفت: این مضوع نشان از مشارکت بالای اجتماعی در استان است.
وی به تعدد و سطح بالای مراکز علمی و دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون حدود هشت درصد از جمعیت استان عضو کابخانه های عمومی هستند.
درویش امیری گفت: با وجود اینکه از برخی مشکلات که در حوزه آسیب های اجتماعی داریم، رنج می بریم، ولی زنجان جزو امن ترین استان های کشور است و در میزان شیوع خیلی از آسیب ها رتبه های پایینی نسبت به دیگر استان ها دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه ضمن معرفی نقاط قوت و ضعف و نیز تبین فرصت ها و چالش های حوزه فرهنگ عمومی در استان، گفت: فرهنگ بینان جامعه پی ریزی می کند و هویت آن را می سازد از این جهت روح حاکم بر چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر فرهنگ و مؤلفه های هویت بخش آن است.
فاطمه کرباسی افزود: در نتیجه بررسی ها و مطالعات انجام گرفته، 12 برنامه راهبردی در بخش های اصلاح سبک زندگی اسلامی، تقویت جنبه های مثبت فرهنگ بومی در استان زنجان تدوین شده است.
به گزارش ایرنا در پایان نشست مشترک شوراهای فرهنگ عمومی استان زنجان، تفاهمنامه ای به منظور توسعه زیرساخت ها و فعالیت های فرهنگی در استان، میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری زنجان به امضا رسید.
3088/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان کشور پایتخت سبک زندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسوول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسؤولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 6093939 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!