Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@16:30:14 GMT

عقب نشینی دلار/ بازگشت آرامش نسبی به لیر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۱۶۱

در مبادلات امروز لیر ترکیه باز هم پیشروی کرد و ارزش هر دلار به ۵.۸۶ لیر کاهش یافت. آفتاب‌‌نیوز : علی رغم تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه در صورت آزاد نشدن کشیش این کشور که ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده است، لیر ترکیه تقریبا در برابر دلار به ثباتی نسبی رسیده است.استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر از آمادگی برای اعمال تحریم های جدید خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اخبار مختلفی نظیر اعمال محدودیت های بانک مرکزی بر معاملات ارزی، وعده وزیر دارایی ترکیه برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و وعده قطر برای سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه به بازگشت آرام به بازار ارزی ترکیه کمک کرده است.از سوی دیگر دلار در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نیز از بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر خود عقب نشست که یکی از علل آن، از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا برای حل اختلافات تجاری عنوان شده است. شاخص دلار که برابری آن را در برابر ۶ ارز مهم جهانی اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۵۴۹ واحد رسید.  یورو که در روزهای اخیر فشار زیادی را در برابر دلار متحمل شده بود با بهره گیری از این شرایط توانست به ۱.۱۳۸۰ دلار برسد. این هفته یورو حدود ۰.۲۵ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود.یوان چین نیز توانست از پایین ترین سطح نوزده ماه اخیر خود در برابر دلار خلاصی یابد و هر دلار به ۶.۸۶۳۰ یوان کاهش یافت. در برابر ین نیز هر دلار به ۱۱۰.۸۶۵ ین کاهش یافت و دلار استرالیا ۰.۱ درصد افزایش قیمت یافت و هر ۰.۷۲۶۸ دلار آمریکا به ۱ دلار استرالیا رسید.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۴۰۴۰۹ تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دلار لیر امریکا کشیش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • ین ژاپن بالا رفت
  • کاهش نسبی دمای هوا در مازندران
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا