Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک مقام آمریکایی مدعی شد که رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در دیداری که در هلسینکی داشتند، توافق کردند که ایران از سوریه خارج شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی با اشاره به دیدار 22 تیرماه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت که موضوع اصلی سران دو کشور در این دیدار مساله سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود که ترامپ و پوتین در این ملاقات توافق اصولی کردند که ایران از سوریه خارج شود که رئیس جمهوری روسیه این موضوع را مساله ای دشوار دانست.

مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده همچنین به جزئیات دیگری از این ملاقات پیرامون توافق های کنترل تسلیحات از جمله پیمان استارت جدید و همچنین پیمان نیروهای هسته ای میان برد اشاره کرد و گفت که سران آمریکا و روسیه توافقی درباره پیمان های کنترل تسلیحات نداشتند.

به گفته این مقام آمریکایی، ترامپ در این دیدار موضوع خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2 که روسیه را به آلمان وصل می کند را نیز مطرح کرده است. ترامپ پیرامون این خط لوله به شدت از آلمان انتقاد کرده و این کشور را «اسیر روسیه» خوانده است.

مقام آمریکایی همچنین گفت که ترامپ بلافاصله پس از این ملاقات به مدت 15 دقیقه مقام های دولت خود از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و جان هانتسمن سفیر آمریکا در مسکو را در جریان گفت و گوهای خود با پوتین قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ولادیمیر پوتین دونالد ترامپ جنگ سوریه ترامپ و پوتین دیدار پوتین و ترامپ نیروهای ایران در سوریه دیدار پوتین و ترامپ در فنلاند رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه