Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:40:08 GMT

رابطه «مورینیو» و «پوگبا» چطور تیره و تار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۶۱۷

رابطه «مورینیو» و «پوگبا» چطور تیره و تار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وقتی تیم فوتبال منچستریونایتد رسما اعلام کرد که در ازای رقم هنگفت ۸۹ میلیون پوند که یک رکورد در دنیای نقل و انتقالات فوتبال بود پل پوگبا، ستاره فرانسوی را به خدمت گرفته، هواداران این تیم و حتی ژوزه مورینیو، سرمربی شیاطین سرخ، رویاهای زیادی در سر پروراندند. حالا دو سال از آن روز گذشته است و به نظر رابطه ستاره گران‎قیمت و باشگاه و سرمربی شکننده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود پوگبا به یونایتد با رکوردشنی در بازار نقل و انتقالات همراه بود. آن زمان بود که مورینیو گفت: پوگبا یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و نقشی کلیدی در یونایتدی دارد که من قرار است بسازم. پوگبا هم گفت همیشه یونایتد را در قلبش داشته و به دنبال کار با مورینیو است.

در فوریه ۲۰۱۷ پوگبا شدیدا زیر ذره‎بین بود. مورینیو گفت: من مطمئنم بعضی بازیکنان با نیمی از کیفیت پوگبا اگر قرار باشند جابه‌جا شوند، برایشان همین مبلغ پرداخت می‌شود. معتقدم تا یکی دو سال دیگر خواهید فهمید او چه کیفیتی دارد و منتظر آن لحظه هستم که از زیر ذره‌‏بین خارج شود.

در ماه مارچ ۲۰۱۷ مورینیو گفت: منچستر بسیار قدرتمند است، انقدر قدرتمند که برای جذب بهترین بازیکنان نیازی نیست در لیگ قهرمانان باشد. زلاتان از پاریس آمد و میخیتاریان از دورتموند. پوگبا هم از یووه. همه این بازیکنان که بهترین‌ها هستند به یونایتد می‌آیند چون می‎دانند دیر یا زود این تیم به موفقیت می‏‌رسد.

در ماه می ۲۰۱۷ مورینیو گفت: به نظرم تنها مشکل درباره پوگبا قیمتش است. امیدوارم تابستان آینده او دیگر گران‏‎ترین بازیکن دنیا نباشد و فشار روی بازیکن دیگری باشد. اگر او را در ازای رقمی معادل نصف رقمی که برایش پرداخت شده می‎خریدیم همه می‌گفتندعجب خریدی!

در ماه ژوئن ۲۰۱۷ پوگبا درباره مورینیو گفت: او آقای خاص است چون می‎‏برد. بارها نشان داده برنده است. در بازی با چلسی از سیستمی استفاده کرد که هرگز پیش از این با آن تمرین نکرده بودیم و موفق هم شد.

در ماه آگوست ۲۰۱۷ پوگبا درباره مورینیو گفت: اینجا آمدم تا قهرمان لیگ برتر شوم، چیزی که اهمیت دارد هم قهرمانی در لیگ است. رویایم بازی در این باشگاه بود و حالا از این بابت خوشحال هستم.

در نوامبر ۲۰۱۷ مورینیو درباره پوگبا که مصدوم شده بود گفت: هر مربی دیگری بود هر روز درباره این بازیکن صحبت می‎کرد که چرا پوگبا را ندارم و چه زمانی او آماده بازی خواهد شد.

در فوریه ۲۰۱۸ مورینیو درباره پوگبا که نیمکت‌‏نشین شده بود گفت: چند بازیکن را تعویض کردم و تصمیمش جریمه هیچ کس نبود. اگر قرار باشد کسی را جریمه کنم کسی هم باید مرا جریمه کند چون همه ما یک تیم هستیم. با هم می‌‏بریم و با هم می‌‏بازیم. پوگبا فوق‌العاده است، کسی هم در استعداد و توانایی او شکی ندارد.

در ماه مارچ ۲۰۱۸ مورینیو گفت: از خود پوگبا درباره فرمش بپرسید. بپرسید چه زمانی به او بازی خواهد رسید.

در ماه می ۲۰۱۸ صحبت‌ها درباره جدایی او از تیم آغاز شدند. مورینیو گفت: تضمین می‎دهم از او نمی‌خواهم برود. تضمین می‎دهم باشگاه‌ هم نمی‌خواهد او را بفروشد.

در ژوئن ۲۰۱۸ پوگبا گفت: یک تجربه بود. مشکلات کوچکی با مورینیو داشتم، اما در پایان هیچ چیز نبود، این که نیمکت‎نشین باشم یا هر چیز دیگری کمک می‎کند رشد و پیشرفت کنم. باید این را قبول کنم.

در جولای ۲۰۱۸ پوگبا قهرمان جام جهانی شد، مورینیو درباره او گفت: مشکل این نبوده که ما نتوانیم به بهترین شکل از او بازی بگیریم، مشکل این بوده که او بهترین بازی‎اش را برای ما ارائه دهد. جام جهانی برای بازیکنی در سطح او صحنه خوبی است که بهترینش را ارائه دهد.

حالا آگوست ۲۰۱۸ است و هنوز سکوت خبری است، هر روز مطبوعت و رسانه‌‎ها ستاره فرانسوی را به تیمی نسبت می‌دهند، آینده‌اش هنوز مبهم است و مشخص نیست در یونایتد خواهد ماند یا نه، اما شایعات درباره‎اش هنوز ادامه دارد.

کد خبر 4376785

منبع: مهر

کلیدواژه: پل پوگبا خوزه مورینیو منچستریونایتد مردم علیه احتکار تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس بازیهای آسیایی اندونزی 2018 باشگاه تراکتورسازی تبریز کشتی آزاد کشتی فرنگی تیم فوتبال تراکتورسازی بازی های آسیایی تیم فوتبال امید ایران وینفرد شفر والیبال تیم فوتبال پارس جنوبی جم فوتسال جام باشگاه های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!

ایتنا - محققان توانستند با استفاده از هوش مصنوعی ارتباط بین میکروبیوم روده و بیماری آلزایمر را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند و به نتایج قابل توجهی برسند.
این تحقیق جدید می‌تواند گامی مهم در شناخت بهتر این بیماری شایع و یافتن راه‌های درمانی جدید برای آن باشد.

دکتر فیشیونگ چنگ، از محققان مرکز ژنوم کلینیک کلیولند و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: بیماری آلزایمر یک چالش بزرگ در پزشکی است، زیرا درمان موثری برای آن وجود ندارد. با این حال، محور ارتباطی مغز و روده پتانسیل بالایی برای درمان اختلالات مغزی از خود نشان داده است.

در این تحقیق که در مجله سل ریپورتز منتشر شده، محققان ابتدا ویژگی‌های بیش از یک میلیون جفت بالقوه متابولیت و گیرنده را با استفاده از هوش مصنوعی ارزیابی کردند تا ببینند کدام یک از آنها می‌توانند به یکدیگر متصل شوند.

دکتر چنگ توضیح می‌دهد: متابولیت‌های روده کلید بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک بدن هستند. اما مشکل این است که ما ده‌ها هزار گیرنده و هزاران متابولیت در بدن داریم. تشخیص اینکه کدام متابولیت به کدام گیرنده متصل می‌شود، بسیار دشوار است. از این رو، از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی این اتصالات استفاده کردیم.

پس از شناسایی متابولیت‌های متصل به گیرنده‌های خاص، محققان توانستند مسیرهای بیولوژیکی را که این متابولیت‌ها می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند و همچنین اهداف برخی گیرنده‌ها را شناسایی کنند.

یکی از یافته‌های جالب این بود که دو متابولیت به نام‌های آگماتین و فنیل‌آمین که توسط باکتری‌های روده تولید می‌شوند، می‌توانند سطوح پروتئین تاو را که با بیماری آلزایمر مرتبط است، در نورون‌ها کاهش دهند.

دکتر استیو گاندرون، متخصص ایمونولوژی در توضیح این یافته می‌گوید: روده مانند یک بازار شلوغ است که در آن انواع مواد شیمیایی مبادله می‌شوند. این مواد می‌توانند از جریان خون استفاده و به مغز راه پیدا کنند. اگر این مواد نامناسب باشند، مانند مواد التهابی، احتمال زوال مغز و ابتلا به آلزایمر وجود خواهد داشت.

محققان در ادامه آزمایشات بر روی سلول‌های بنیادی بیماران آلزایمری، مشاهده کردند که این دو متابولیت می‌توانند سطوح تاو را در نورون‌ها کاهش دهند. این یافته امیدوارکننده است، زیرا تجمع پروتئین تاو با ایجاد بیماری آلزایمر مرتبط است.

دکتر چنگ در این باره می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بهبود سلامت روده ممکن است بر سطوح تاو در مغز تاثیرگذار باشد و از بیماری آلزایمر پیشگیری یا حتی آن را درمان کند. البته برای بررسی بیشتر این فرضیه به تحقیقات گسترده‌تری در آینده نیاز است.

این تحقیق در حالی انجام شده که ۹۹ درصد آزمایشات بالینی در زمینه مداخلات دارویی برای آلزایمر تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. کارشناسان امیدوارند یافته‌های این مطالعه، هدف درمانی جدیدی را در زمینه آلزایمر ارائه دهد.

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • الاتحاد به دنبال شکار مربی بزرگ اروپایی! کلوپ، توخل، مورینیو و 6 غول دیگر در لیست
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص