Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:24:40 GMT

«نَه» رژيم آل‌خليفه به آزداي حقوق بشر/ تحليل

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۳۹۹۰

«نَه» رژيم آل‌خليفه به آزداي حقوق بشر/ تحليل

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- بحرين درخواست شماري از کارشناسان سازمان ملل را براي آزادي نبيل رجب مدافع حقوق بشر زنداني در اين کشور رد کرد.
کارشناسان سازمان ملل در زمينه حقوق بشر اعلام کردند که بازداشت «نبيل رجب» غيرقانوني است و نقض آزادي بيان به شمار مي‌رود.
دولت بحرين روز پنجشنبه با رد اظهارات گروهي از کارشناسان سازمان ملل مبني بر ظالمانه بودن بازداشت فعالان حقوقي ازجمله «نبيل رجب»، ادعا کرد جرائم آنان هيچ ربطي به ديدگاه‌هاي سياسي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام‌هاي امنيتي رژيم آل‌خليفه حدود سه سال پيش «نبيل رجب» حقوقدان بحريني را در منزلش در منطقه بني‌جمره دستگير و وسايل شخصي از جمله لپ تاپ وي را توقيف کردند.
اتهام وي گفت وگوهاي تلويزيوني در سال‌هاي 2015 و 2016 اعلام شده و مقام‌هاي بحريني مي‌گويند؛ وي در اين مصاحبه‌ها وجهه کشور را خدشه‌دار کرده است. رژيم بحرين از هر اتهام ناروا و اهرم ظالمانه‌اي براي تعقيب فعالان سياسي و حقوقي که خواسته آنها مردم‌سالاري و پيگيري حقوق برحق شهروندان بحريني است، استفاده مي‌کند.
بحرين از 14 فوريه 2011 صحنه انقلاب مردمي ضد نظام آل خليفه است. اما رژيم آل خليفه شمار زيادي از مردم معترض و رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازي به زندان‌هاي طولاني مدت محکوم کرده است.
سرکوبگري آل خليفه
جمعيت الوفاق بحرين اعلام کرد؛ مردم بحرين از سال 2011 تا کنون با برگزاري حدود 50 هزار تظاهرات، خواستار برقراري مردم‌سالاري در کشورشان شده‌اند.
نايب رئيس جمعيت اسلامي الوفاق بحرين گفت: اين تعداد تظاهرات با وجود ممنوعيت تجمع و سرکوب تظاهرات‌هاي مسالمت آميز برگزار شده است.
شيخ حسين الديهي افزود: نظام آل ‌‌‌‌‌خليفه از دسامبر 2014 پس از سال‌ها سرکوب تظاهرات صلح‌آميز، هرگونه تجمع مردمي را به طور کامل ممنوع کرد اما بحرين همچنان صحنه تظاهرات ضد دولتي است.
رژيم حاکم بر بحرين در اين مدت با کمک نيروهاي نظامي اعزامي از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت‌آميز شهروندان بحريني را سرکوب کرده و ده‌ها تظاهر کننده را کشته و هزاران تن از معترضان و نيز فعالان سياسي و حقوقي را زنداني کرده است.
شيخ «مرتضي السندي»، رهبر جريان «الوفاء الإسلامي» بحرين با بيان اينکه آل‌خليفه با انقلابيون بحريني تسويه حساب سياسي مي‌‌کند، گفت تاکنون بيش از 200 فعال بحريني درپي اقدامات خشونت‌بار حاکمان بحريني عليه مخالفان کشته شده‌اند.
سياست‌هاي پليسي رژيم آل خليفه نتيجه‌اي به‌جز تداوم کشتار مخالفان و لبريز شدن زندان‌هاي اين رژيم از فعالان سياسي و حقوقي نداشته است.
رژيم آل خليفه با تشديد رويکردهاي امنيتي و اعمال محدوديت شديد بر فعالان حقوقي و سياسي و دستگيري آنان و طرح اتهامات بي‌اساس و اعدام زندانيان سياسي، مسير را براي هرگونه مذاکره و گفت وگوي سياسي مسدود و اين کشور را به سمت و سوي يک فضاي استبداد سياسي و امنيتي کشانده است.
گسترش اعتراضات در بحرين و سرکوبگري‌هاي آل خليفه جهانيان را بيش از پيش به تحولات اين کشور حساس‌تر کرده است که چنين وضعيتي نگراني کارشناسان حقوقي سازمان ملل را درپي داشته است. 139/120
نويسنده: بيژن نجفي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره از برگزاری تظاهرات اعتراضی با حضور خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، معترضان صهیونیست اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی باید آزاد سازی اسرا نزد نیروهای مقاومت در غزه را در اولویت قرار دهند.

این تظاهرات همزمان با نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شد. معترضان خیابان اصلی کنار ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو را بستند.

این در حالی است که بسیاری از اعضای خانواده‌های اسرای مذکور طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند که مقامات صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به آزاد سازی اسرا نمی‌دهند.

از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون ده‌ها تظاهرات از سوی خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر ساختمان‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شده است. معترضان پیشتر نیز با سر دادن شعارهایی علیه اعضای کابینه نتانیاهو از عملکرد وی در قبال جنگ در غزه انتقاد کرده بودند.

کد خبر 6095310

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو