Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@20:35:32 GMT

پروازهای ۵ فروند «ای تی آر» برجامی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۰۶۷

پروازهای ۵ فروند «ای تی آر» برجامی آغاز شد

ساعت24 - با انجام نخستین پرواز هواپیماهای جدید ای تی آر از تهران به مشهد، پروازهای پنج فروند هواپیمای ای تی آر (ATR) شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای داخلی از امروز (جمعه) شروع شد.

با انجام نخستین پرواز هواپیماهای جدید ای تی آر از تهران به مشهد، پروازهای پنج فروند هواپیمای ای تی آر (ATR) شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای داخلی از امروز (جمعه) شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پنج فروند هواپیمای ای تی آر برجامی که روز 14 مرداد ماه امسال وارد کشور شدند ، طبق سنوات گذشته برای آغاز سفرهای هوایی در مسیرهای مختلف، نخستین پرواز خود را با تعدادی از آزادگان سرافراز کشورمان به عنوان میهمانان ایران ایر، به مشهد مقدس انجام دادند.

با اجرایی شدن برجام و توافق هسته ای ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون 13 فروند هواپیمای جدید را از شرکت ای تی آر تحویل گرفته و همه این هواپیماها هم اکنون در مسیرهای کوتاه و محروم مناطق مختلف کشور پرواز می کنند.

هواپیمای ATR72-600 برای نخستین بار در سال 2010 میلادی وارد ناوگان هوایی جهان شد و این هواپیما منطبق با آخرین فناوری و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان در بسیاری از کشور های جهان پرواز می کند.

مدل سفارشی ایران ایر قادر است 72 نفر را تا مسافت یک هزار و 528 کیلومتر جا به جا کند و به دلیل استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته بوده و هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

این هواپیما قادر است در همه شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته، امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را نیز دارد.

پس از اجرای توافق برجام در دی ماه 1394، ایران توانست پس از رفع تحریم های آمریکا در زمینه خرید هواپیماهای تجاری و مسافری، سه قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر در مجموع به میزان 200 فروند هواپیمای جدید را منعقد کند که سهم شرکت ایتالیایی ای تی آر، 20 هواپیما بود.

در ٢سال و نیم گذشته 13 فروند از این هواپیماهای سبک تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد.

ایرباس نیز تاکنون سه فروند از هواپیماهای خریداری شده ایران را تحویل داده است و به این ترتیب با ورود هواپیماهای جدید، تعداد هواپیماهای پسابرجامی ناوگان هوایی ایران به 16 فروند افزایش یافته است.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه نهم مرداد ماه سال جاری ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحویل هشت فروند هواپیمای ای تی آر به ایران، تاکید کرد به دنبال چراغ سبز واشنگتن در این باره هستیم و انتظار است3 فروند دیگر از این هواپیماها در آینده به ایران ایر تحویل شود.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

دیگر خبرها

  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس