Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:47:38 GMT

چالش‌هاي پيش‌رو رئيس جمهوري کشور مالي

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۰۸۱

چالش‌هاي پيش‌رو رئيس جمهوري کشور مالي

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- رئيس جمهوري مالي پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري اين کشور با چالش‌هاي متعددي روبه‌رو است.
راديو بين المللي فرنسه در گزارشي به بررسي چالش‌هاي پيش‌روي «ابراهيم بوبکر کيتا» رئيس جمهوري مالي پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري 16 اوت پرداخت.
کيتا در دور دوم انتخابات با 17 / 67 درصد بر رقيب خود از اردوگاه مخالفان غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رسانه فرانسوي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: مبارزه با فاسد مالي يکي از اصلي‌ترين مطالبات مردم مالي از رئيس جمهوري کشورشان است.
به گفته تحليل‌گران تمهيدات اتخاذ شده در جريان پنج سال گذشته و در اولين دوره رياست جمهوري کيتا به معناي واقعي ثمربخش نبوده‌اند. براي مثال سازمان شفافيت بين‌المللي در گزارش سالانه خود درخصوص فساد مالي، اين کشور آفريقايي را در بين 180 کشور جهان در رتبه 122 قرار داد.
رئيس جمهوري مالي همچنين مي‌بايست براي توسعه اقتصادي کشور اقدامي انجام دهد. وي در پنج سال گذشته در اين زمينه به ويژه براي توسعه و بهبود کشاورزي تلاش‌هايي کرده بود. کيتا وعده داده است که بر تلاش‌هايش بيافزايد. اما وي نبايد به مسئله‌اي که مايه نگراني مردم مالي است بي‌توجه بماند: بهبود شرايط زندگي.
تنش‌ها و منابع طبيعي
بهبود وضعيت زندگي مردم با دسترسي آن‌ها به خدماتي همچون خدمات بهداشتي و درماني و همچنين با حل مشکلاتي از جمله مشکل بيکاري ميسر خواهد بود. بر اساس تحقيقات انجام گرفته در ماه ژوئيه توسط موسسه نظرسنجي «آفروبارومتر»، در سال 2017، 74 درصد از مردم مالي اقدامات انجام گرفته «ابراهيم بوبکر کيتا» در زمينه ايجاد فرصت‌هاي شغلي را ناکافي توصيف کردند.
آخرين چالش اين که بهره‌برداري از برخي منابع طبيعي ازجمله طلا در اين منطقه، تنش‌هايي را بين ساکنان به دنبال داشته است. تمامي چالش‌هايي که رئيس جمهوري مالي با آن مواجه است به اوضاع امنيتي کشور گره مي‌خورد. 114/120
مترجم: عليرضا فراهاني

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی