Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر از برنامه‌ریزی جهت آمادگی هیات ایرانی برای حضور موثر در یک صدمین اجلاس بین‌المللی کمیته ایمنی دریانوردی خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با بیان اینکه  مهمترین کمیته سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)‌ با عنوان یک صدمین کمیته ایمنی دریانوردی (MSC۱۰۰) از ۱۲ الی ۱۶ آذرماه ۱۳۹۷ در مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن برگزار خواهد شد، گفت: تجربه موفق هیات ایرانی در اجلاس‌های قبلی کمیته ایمنی دریانوردی خصوصا در اجلاس  شماره ۹۸ با مطالعه و مشارکت در مباحث ۱۲۲ سند و اجلاس ۹۹ با مشارکت در مباحث ۱۳۲ سند؛ همچنین تهیه بازنگری طرح آموزش امنیت دریانوردی، منجر به  ایجاد انتظار مشارکت فعال کارشناسان ایرانی در مسائل فنی از سوی اعضا و هیات مدیره  اجلاس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این کمیته به منظور آمادگی شرکت در اجلاس از هم اکنون  با برگزاری مستمر جلسات تخصصی و دعوت از خبرگان دریایی در حال تلاش برای تهیه مستندات و مطالب علمی جهت حضور شایسته  در یکصدمین  اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی در آذرماه سال جاری است.  

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام مدیرکل امور دریایی، در برنامه ریزی این کمیته سه کارگروه فنی   به شرح ذیل پیش بینی شده است:

الف) کارگروه استانداردهای هدفمند برای ساخت کشتی های جدید (GBS)  که به مبحث طراحی و پیشنهاد  ارتقای استانداردهای فنی و ایمنی ساخت شناورها می پردازد. لازم به ذکر است با توجه به تجارت موفق کارشناسان  ایرانی در این کمیته نمایندگان جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضاء فعال و موثر این کارگروه  شناخته شده اند.  

ب) کارگروه کشتی های هوشمند خودکار (MASS)‌ که به مبحث طراحی، ساخت، استانداردهای ایمنی، قوانین راهبری و حقوقی، امنیت، تکنولوژی و بکارگیری کشتی های بزرگ تجاری رادیو کنترل، هوشمند و بدون  سرنشین  می پردازد و در جلسات  کارشناسی آمادگی جهت شرکت در اجلاس مذکور مقرر شد باتوجه به جدید بودن  این بحث در دنیا،  مراکز آموزشی و تحقیقاتی و دانشگاهی کشور مطالعات مبحث را آغاز و نماینده جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه  این مطالعات  در کارگروه  مذکور مشارکت فعال داشته باشد.  

ج) کارگروه بررسی استانداردهای دریانوردی شناورهای غیر کنوانسیونی در آبهای قطبی که به نظر می رسد به لحاظ منطقه جغرافیایی موضوع کمیته و ارتباط کم مبحث با منافع ملی کشور نیاز به مشارکت فعال هیات ایرانی در این کارگروه  نیست. 

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر ایمنی دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و دومین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستاوردهای سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: نتایج این سفرها رضایتمندی مردم و حل معضلات ثبتی چندین ساله است.

وی بر فعال‌سازی کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی تاکید کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون ملی در کنار کمیته‌های حل معضلات ثبتی استان‌ها و ارائه فهرست معضلات مطرح شده در این کمیته‌ها به رؤسای کل دادگستری‌ها می‌توان از تمام ظرفیت‌های استانی از جمله نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل با استانداران و رؤسای کل دادگستری بهره‌مند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن بررسی عملکرد ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر از میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی و تشکیل ۷ کارگروه ویژه برای راهبری این واحدها در بازه زمانی معین در فروردین ماه سال جاری، افزود: با نتایج حاصل از بررسی عملکردی کارگروه‌ها طی این بازه زمانی چند روزه برخی واحدها جهش قابل ملاحظه‌ای داشتند و ۷۴ واحد ثبتی با عملکرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز نیازمند تعامل و جدیت بیشتر در کار هستند.

وی با بیان اینکه صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز رقم خورد، تصریح کرد: در استان سمنان با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متعدد، امید داریم صدور اسناد اعیانی در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این استان را نیز داشته باشیم.

بابایی در انتها خطاب به مدیران کل استانی، گفت: از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و در راستای دستیابی به اهداف متعالی سازمان ثبت گام بردارید.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۷ کارگروه تخصصی شامل ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی از ۹ استان، گفت: در بازه زمانی ۶ روزه تا اوایل اردیبهشت ماه عملکرد ۷ کارگروه بررسی شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش بررسی عملکرد ۷۴ واحد ثبتی که عملکردی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند، در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

هاشمی معاون توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت نیز بر تعامل معاونان و مدیران کل ستادی و استانی با حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ انتظار تعامل بیشتر با حوزه فناوری را داریم.

در پایان با ابلاغ رحمت‌اله اکرمی رئیس خزانه‌داری کل کشور، محمدکریم کشاورز به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

کد خبر 6088014

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی