Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد چالویی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با حمایت از مشاغل خانگی در استان تهران اظهار کرد: حدود 48 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 برای ایجاد مشاغل خانگی اختصاص یافته بود. در این خصوص 5225 مورد در دبیرخانه کارگروه بررسی و تصویب شد و در نهایت به بانک ها معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:مشاغل خانگی راهکاری مهم برای خوداشتغالی

وی ادامه داد: از تعداد 5225 مورد متاسفانه تنها 2233 طرح در بانک ها پرداخت شده است که ارزش ریالی آن حدود 20 میلیارد و 200 میلیون تومان یعنی چیزی حدود 40 درصد از اعتبار بود.

چالویی گفت: برای سال 97 حدود 48 میلیارد تومان مجدد اعتبار در نظر گرفته شده است که مقرر شد از اول مرداد ماه بحث تخصیصی سال 97 را پیگیری کنیم تا مانند سال 96 مشکلی برای پرداخت نداشته باشیم.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار قشری بسیار آسیب پذیر هستند که استانداری تهران  وام 20 میلیون تومانی برای حمایت از آنان  تخصیص داده است.

مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران تصریح کرد: استانداری بیشترین فشار را  به بانک برای پرداخت این وام به زنان سرپرست خانوار وارد می کند اما چون وام از منابع قرض الحسنه است بانک هاباید منابع و مصارف شان با هم تعادل داشته باشد. در این خصوص تنها بحث مشاغل خانگی در میان نیست بلکه موضوعاتی مثل وام‌های کمیته امداد و بهزیستی از این محل پرداخت می شود. به همین دلیل ما نتوانستیم در بحث مشاغل خانگی بیش از 40 درصد اعتبار جذب کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین علت عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها، موضوع ضمانت است که باید برای این موضوع نیز فکری کنیم.

چالویی گفت: گروه نظارتی در بانک ها تشکیل شده تا ببینند که دریافت کنندگان  وام مشاغل خانگی  اشتغالی ایجاد کرده اند یا خیر. این کار به منظور جلوگیری از سوءاستفادهای احتمالی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: پرداخت 20 میلیون تومان وام کم بهره برای مشاغل خانگی

وی افزود: در موضوع اشتغال یک بخش فراگیر و یک بخش اشتغال پایدار و مشاغل خانگی وجود دارد که وظایف نظارت بر آن بر عهده وزارت کار و رفاه است.

مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران اظهار کرد: استان تهران در بخش پرداخت وام مشاغل روستایی در چند روز گذشته در رتبه نخست استانها قرار داشت اما متاسفانه هم اکنون به رتبه دوم سقوط کرده است و استان یزد هم اکنون در رتبه نخست پرداخت وام مشاغل روستایی قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در پرداخت وام بحث کیفیت پرداخت بسیار مهم است؛ پرداختی که منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود. در سال گذشته وام ها به پروژه های اشتغالزایی اعطا شدند که واقعا جامعه به آنها نیاز داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهری مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهیایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: درآمد سرانه گلستان در دولت سیزدهم نصف میانگین کشوری بود که اکنون بیشتر شده و از رتبه چهارم یک پله ارتقا یافت. امید است بتوانیم سرمایه گذاری‌های بیشتری در استان جذب کنیم تا به میانگین کشوری برسیم.

وی افزود: اعتبارات استان گلستان تا قبل از دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های ما محسوب می‌شود، گفت: در استان هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام داشته‌ایم که این رقم به ۸۰۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه منتاک استان‌ها پروژه‌های عمرانی و میزان اعتبارات خود را ثبت می‌کنند، افزود: در شهریور و بهمن سال گذشته گلستان توانست با ثبت اطلاعات خود در این سامانه رتبه پنج کشوری را به دست آورد.

وی یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مهیایی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۳۵ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در نظر گرفته شد که ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اضافه شد.

وی پروژه خلیج را یکی از مهمترین پروژه‌های استان دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح کمتر از ۱۸ ماه به پایان رسید که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در معرض ریزگردها قرار می‌گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و چهار هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان دومین استان حادثه خیز کشور بود، یاد آورشد: با اقداماتی که انجام شد از ۹۵ نقطه حادثه خیز در استان به ۴۷ نقطه رسیدیم که این امر باعث شد ۵۸ درصد مرگ و میرها جاده‌ای استان کاهش یابد.

کد خبر 6100678

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم