Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدآباد یکی از پرجمعیت ترین محلات شهرستان میناب با فاصله کمی از مناطق برخوردار قرار دارد اما مردم آن رنج های بسیاری را از نبود خدمات شهری و محرومیت تحمل می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛احمدآباد یکی از قدیمی ترین محلات از نظر جغرافیایی و مکانی در ابتدای ورودی شهر میناب واقع شده که از منظر وسعت یکی از گسترده ترین محلات این شهرستان محسوب می شود که با مشکلات فراوانی روبه رو است

محله احمد آباد با داشتن جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر یکی از بزرگترین محلات پر جمعیت شهر میناب به شمار می رود که محله فرسوده‌ای در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت این محله از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و همچنین در ضلع غربی آن چسبیده به باغ های بزرگ و معروف"باغ احمدآباد" دارای پتانسیل توریستی دارد.

احمد آباد در فراموشی

محله احمد آباد به دلیل فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و همچنین با مشکلات زیر ساختی فراوانی روبه رو است.

محله ای که محروم از امکانات است

احمد آباد در ده های گذشته تا کنون مورد بی مهری واقع شده و کمتر به زیر ساخت های شهری این محله توجه شده و همچنین کمبود امکانات آموزشی مناسب که تنها یک دبستان در این محله 4 هزار نفری وجود دارد که هیچ تناسبی با جمعیت محله نداشته و کمبود فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در این محله احساس می شود.

این محله فاقد خانه بهداشت یا هر گونه مرکز بهداشتی و درمانی بوده که این مشکلات و معضلات سبب ناهنجاری های اجتماعی شده است شاید مسئولان سالهاست آن را فراموش کرده‌اند، چهره رنگ و رو رفته این محله نشان از بی‌توجهی برخی مسئولان به این محله را دارد.

یوسف رنجبر، شهروند محله احمد آباد میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: احیا و حفظ محلات قدیمی در سرزندگی محلات، هویت فرهنگی و تاریخ شهر بسیار تاثیر گذار بوده و باعث ایجاد توازن میان کالبد فضای بافت قدیم و جغرافیایی جدید در راستا و چارچوب توسعه مناطق و نواحی شهری متعادل و پایدار خواهد شد.

بوی تعفن زندگی مردم را تلخ کرده/جوی فاضلاب محل بازی کودکان

رنجبر با بیان اینکه بوی تعفن زندگی مردم را تلخ کرده است، گفت: سهم کودکان این محله کوچه‌های خاکی و عبور کانال‌های فاضلاب از میان محله چهره خوبی از این منطقه را در اذهان تداعی نمی‌کند و محرومیت خدمات شهری به وضوح در این محله نمایان است.

وی افزود: بازی کودکان در کنار کانال‌های فاضلاب انگار در این محله امری عادی شده و خانواده‌ها با تمام دلهره‌ای که از شیوع بیماری‌های مختلف دارند، باز هم ناگزیر نظاره‌گر بازی کودکان خود هستند.

این شهروند مینابی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و آموزشی در این محله، گفت: شهروندان محله احمدآباد به نوعی از فضای ورزشی، فرهنگی و آموزشی سهمی ندارند و دوران زندگی را در مظلومیت سپری می‌کنند.

احمد آباد خارج از دید مسئولان

رنجبربا اشاه به اینکه احمد آباد خارج از دید مسئولان و محله ای محروم از امکانات است، تصریح کرد: مشکلات این محله از شهرستان میناب آنقدر زیاد است که گویی بیماری لاعلاج گرفته و دیگر درمانی برای آن نیست.

وی افزود: ساکنان این محله با همین بوی نامطبوع آن و انواع بیماری‌های ویروسی و انگلی، روزگار می‌گذرانند و صدای اعتراض آن ها هم به جایی نمی‌رسد و مسئولان در خواب غفلت به سر می برند.

اینجا کوچه ها در حسرت آسفالت است

این شهروند مینابی با بیان اینکه بافت این محله کاملا فرسوده است، اظهار کرد: تمام کوچه های محله احمدآباد خاکی است که با توجه به خاکی بودن و نبود آسفالت در هنگام طوفان گرد و غبار فراوان محلات را در برمی گیرد و کودکان هم در همین کانال های فاضلاب به بازی مشغول هستند.

رنجبر بیان کرد: از مسئولان شهرداری انتظار می رود جهت آسفالت این محله بزرگ شهر اقدار کند تا شهروندان آن طعم زندگی بدون خاک را بچشند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حق این محله اجحاف های فراوانی از گذشته تا به حال صورت گرفته و به عنوان مثال دو محله همجوار آن تمامی کوچه ها آسفالت دارای فضا های آموزشی مناسب بوده اما محله احمدآباد جز بافت فرسوده محسوب نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- ژاپن کشوری است با میراث فرهنگی غنی و فلسفه‌هایی منحصربه‌فرد که پتانسیل این را دارد که نگاه ما را به جهان در جهت بهبود وضعیت زندگی تغییر دهد.

در اینجا 6 مفهوم ثابت شده طی زمان را که به نظر باورنکردنی می رسند، از این گنجینه کهن حکمت شرقی خدمت تان تقدیم می کنیم. مفاهیمی که بینش های ارزشمندی را در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی به دست می دهند.

این مفاهیم خردمندانه کمک مان می کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با فضل و هدفمندی بیشتری و در کمال آرامش دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*مزایای ورزشِ مجازی برای کودکان

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*وابستگی چيست و چگونه زندگی ما را به بند می‌کشد؟

*با کج‌خلقی کودکان چه کنیم؟ +توصیه‌های کاربردی

*تنبیه بدنی فرزندان؛ اشتباهی که نباید تکرار کرد (+ 5 روش‌ جایگزین)

*با بی‌حوصلگی بچه‌ها چه کنیم؟ + پنج گام برای رفع بی‌حوصلگی

*چرا فرزندپروری هلی‌کوپتری مردود است؟ +تست و توصیه‌های کاربردی

*هنر چگونه رشد کودکانمان را جهت می‌دهد +6 توصیه برای کارخلاقۀ کودکان در منزل

*چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳