Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرمقاله هماهنگ بيش از 300 اتاق خبر و روزنامه آمريکايي عليه فشارهاي ترامپ به رسانه‌ها، رئيس جمهور آمريکا را به واکنش واداشت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، بيش از 300 روزنامه آمريکايي روز پنجشنبه براي مقابله با حملات متعدد «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور اين کشور به آزادي رسانه‌ها، سرمقاله‌هايي را درباره اين موضوع منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين فراخوان ابتدا با پيشنهاد روزنامه «بوستون گلوب» آغاز شد و سپس با پيوستن «نيويورک تايمز» و ديگر مطبوعات کوچک و بزرگ، گسترش پيدا کرد. هدف اين سرمقاله‌ها، خنثي‌سازي توصيف ترامپ از برخي سازمان‌هاي رسانه‌اي به عنوان دشمن مردم آمريکا، است.
به نوشته خبرگزاري «رويترز» هيأت سردبيري بوستون گلوب در مطلبي که روز چهارشنبه به صورت آنلاين منتشر شد، تاکيد کرد که رئيس‌جمهور آمريکا «به‌طور مداوم به آزادي رسانه‌ها حمله مي‌کند».
در اين مطلب آمده است: «عظمت آمريکا، به نقش آزاد رسانه‌ها در بيان واقعيات به صاحبان قدرت است. زدن برچسب "دشمن مردم" به رسانه، به همان قدري که براي جامعه مدني بيش از دويست ساله ما خطرناک است، غيرآمريکايي نيز هست».
در سرمقاله بوستون گلوب با عنوان "روزنامه نگاران دشمن نيستند" از دونالد ترامپ به علت حملات پي در پي به مطبوعات انتقاد شده بود.
برخي روزنامه ها از جمله نيويورک تايمز پيشتر مقاله هايي در همين زمينه در نسخه هاي اينترنتي خود منتشر کرده اند. اين اقدام هماهنگ روزنامه ها در پاسخ به سخنان اهانت آميز و حمله دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا به برخي سازمان هاي رسانه اي و مطبوعات آمريکا برنامه ريزي شده است.
روزنامه بوستون گلوب صفحه اي را ويژه سرمقاله طراحي کرده و نيويورک تايمز و روزنامه هاي بيشمار ديگري خيلي زود همراه شدند. در سرمقاله اين روزنامه آمريکايي با عنوان "روزنامه نگاران دشمن نيستند" از دونالد ترامپ به علت حملات پي در پي به مطبوعات انتقاد شده بود.
ترامپ برخي رسانه هاي گروهي را دشمن مردم آمريکا خوانده و اخبار آنان را اخبار ساختگي و تقلبي توصيف کرده است.

واکنش ترامپ
رئيس‌جمهور آمريکا در مقابله با سرمقاله مشترک صدها روزنامه اين کشور و انتقاد گسترده از سياست‌هاي ضدرسانه‌اي خود، رسانه‌هاي مخالف خود را به سوء استفاده از آزادي و پخش اخبار جعلي متهم کرد.
رئيس جمهور آمريکا گفت: اغلب آنچه رسانه ها مي گويند اخبار جعلي، پيشبرد يک دستور کار سياسي و يا تلاش آشکار براي صدمه زدن به مردم است.
دونالد ترامپ در واکنش به اقدام اعتراضي جمعي از رسانه هاي آمريکايي به نقض آزادي رسانه ها در حساب توئيتري خود نوشت: چيزي جز آزادي مطبوعات واقعي براي کشورم نمي خواهم. حقيقت اين است که رسانه ها آزادند که هر چه مي خواهند بنويسند اما اغلب آنچه مي خواهند بگويند، اخبار جعلي، پيشبرد يک دستور کار سياسي و يا تلاش آشکار براي صدمه زدن به مردم است. صداقت برنده است.
ترامپ در واکنش به انتقاد رسانه‌ها از سياست رسانه‌اي خود، رو به رسانه آورد و با استفاده از صفحه شخصي خود در توئيتر، به رويارويي با مخالفان پرداخت.
ترامپ در پست توئيتري خود نوشته: «در ميان آرزوهاي من براي آمريکا، هيچ چيز به قوت آرزوي آزادي رسانه‌ها نيست. واقعيت اين است که رسانه‌ها آزادند که هرچه مي‌خواهند بگويند و بنويسند ولي بيشتر آنچه مي‌گويند، اخبار جعلي است که يا در پي سياست‌گذاري خاصي و يا صرفاً براي مشوش کردن افکار مردم منتشر مي‌شوند. صداقت پيروز است.»

يک روزنامه تهديد به بمب گذاري شد
روزنامه آمريکايي بوستون گلوب تهديد به بمبگذاري شد.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، پس از انتشار پيام رئيس جمهور آمريکا در توئيتر، بوستون گلوب تهديد به بمبگذاري شد.
کمي پس از آنکه دونالد ترامپ در توئيتي از رسانه هاي اين کشور به دليل انتشار مطالب خلاف واقع انتقاد کرد، اين روزنامه تهديد به بمب گذاري شد. اين تهديد مديريت روزنامه را بر آن داشت تا تدابير امنيتي را در دفاتر خود افزايش دهد.
ترامپ در پيامي در توئيتر بوستون گلوب را نيز به همدستي با ديگر روزنامه ها متهم کرده بود.
اين روزنامه پنجشنبه شب در گزارشي نوشت هرچند مقامات محلي براين باورند که اين تهديد جدي نبوده اما اف بي اي تحقيقات در اين زمينه را آغاز کرده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمريکا ترامپ رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

یک مسئول حماس با اشاره به اینکه اغلب افکار عمومی آمریکایی‌ها امروز به حقیقت رژیم جنایتکار صهیونیستی پی برده‌اند تاکید کرد دولت بایدن با بازداشت دانشجویانِ معترض به جنایت‌های اسرائیل، حقوق فردی و آزادی بیان را نقض می‌کند و به زودی باید پاسخگو باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که اعتراضات گسترده دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکایی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین همچنان ادامه دارد و دولت آمریکا شمار زیادی از این معترضان را طی روزهای گذشته بازداشت کرده است، «عزت الرشق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در واکنش به این موضوع اعلام کرد که دولت آمریکا به ریاست جو بایدن حقوق فردی و حق آزادی بیان را نقض می‌کند و دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ‌را به دلیل مخالفت آنها با جنگ نسل کشی رژیم نازی و جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین بازداشت می‌کند؛ بدون اینکه کوچکترین احساس شرمساری در قبال ارزش و اعتبار دانشجویان و اساتید دانشگاه داشته باشد.

وی گفت که دولت بایدن به عنوان شریک جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نمی‌خواهد بپذیرد که اکنون با افکار عمومی آمریکایی‌ها که حقیقت رژیم نازی و اشغالگر را دریافته‌اند مواجه است و امروز افکار عمومی آمریکا در سمت درست تاریخ قرار گرفته است.

این رهبر حماس در ادامه تاکید کرد که دانشجویان امروز رهبران آینده هستند و سرکوب آنها به معنای یک صورتحساب بسیار گران قیمت است که دولت بایدن باید دیر یا زود بهای آن را بپردازد.

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکاییادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسبعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز 7 اکتبر و آغاز جنگ غزه که به بروز فاجعه‌های انسانی مختلف علیه فلسطینی‌ها منجر شده است، حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا گرفته و طی روزهای گذشته این دانشگاه‌ها شاهد صحنه‌های اعتراضات گسترده دانشجویان و اعضای هیئت علمی ضد اسرائیل بوده است.

موج این اعتراضات در روزهای گذشته که از دانشگاه «کلمبیا» در نیویورک آغاز شده بود به دیگر دانشگاه‌های معتبر آمریکا از جمله دانشگاه «نیویورک» در همان شهر، «دانشگاه هاروارد» در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست، «دانشگاه ییل» در شهر نیوهیون در ایالت کنتیکت و «دانشگاه کارولینای شمالی» در شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی و دانشگاه براون در رود آیلند رسید و همچنان درحال گسترش است.

امروز پنجشنبه رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا حدود 50 معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه را در دانشگاه کالیفرنیا بازداشت کرد.

علاوه بر این، اداره امنیت عمومی تگزاس اعلام کرد که مقامات بیش از 20 نفر را در محوطه دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کردند.

همچنین گزارش‌ها از بازداشت بیش از 100 معترض حامی فلسطین در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آمریکا و دست‌کم 45 نفر در روز دوشنبه 22 آوریل در دانشگاه ییل آمریکا حکایت دارند. بر اساس اعلام پلیس ایالت کنتیکت که دانشگاه ییل در آن واقع است، این افراد پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

در تحولی دیگر در همین زمینه، مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز این انجمن در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در آن انصراف دادند، لغو شد. این مراسم سالانه قرار بود 29 آوریل برگزار شود. میان 10 نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، 9 نفر آن‌ها به‌دلیل عدم‌حمایت این انجمن از نویسندگان فلسطینی، از این رویداد انصراف دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق