Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@23:46:56 GMT

بازآفرینی شهری اولویت کاری دولت است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۴۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان گفت: یک سوم جمعیت شهری کشور در بافت فرسوده زندگی می کنند و بازآفرینی این بافت ها به عنوان طرحی اولویت دار در کشور مطرح است . وی افزود: در اجرای این طرح باید مسائل  اقتصای، مالی، اجتماعی و فرهنگی را در نظر گرفت و تفکر محله محور داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، بازآفرینی شهری با رفع بحران های بافت های فرسوده، چهره شهرها را امن تر خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت نباید درگیر مسکن سازی شود گفت: نهادهای خدمات رسان در بحث بازآفرینی شهری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
آخوندی گفت: هزینه کرد دولت و شهرداری ها برای بازآفرینی شهری باید در  زمینه تامین خدمات زیربنایی باشد و شهروندان نیز با دریافت تسهیلات بانکی باید در احیای بافت فرسوده همراهی کنند.
وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان سمنان از بافت تاریخی برخوردار هستند که باید نگاه ویژه ای برای نوسازی این طرح ها اتخاذ شود گفت : در این استان دستکم 34 درصد جمعیت در بافت فرسوده زندگی می کنند.
آخوندی تاکید کرد: هویت شهرسمنان در بافت تاریخی است و مسوولان به جای تفکر مسکن سازی، باید برای ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق اقدام کنند.
در این نشست سید شهاب الدین چاوشی استاندار، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و ابوالفضل حسن بیکی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند. 
وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفر خود به استان سمنان از فرودگاه سمنان و بیمارستان مهدیشهر هم بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سمنان بازآفرینی شهری بافت فرسوده وزیر راه و شهرسازی آخوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح ۳۹۲ نوسازی واحد مسکونی بافت فرسوده استان سمنان به میزبانی شاهرود ضمن بیان اینکه نوسازی بالغ بر ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است، ابراز داشت: کار تکمیل نوسازی ۲۵ هزار منزل مسکونی در بافت فرسوده به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه ۸۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده به بهره برداری رسیدند، افزود: افزایش بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده از موضوعاتی که مورد توجه دولت سیزدهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای سال جاری آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید هدف گذاری شده است، ابراز داشت: در تلاش هستیم تا ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کد خبر 6082187

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند