Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:25:19 GMT

جشن ثبت ملی روستای بسک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۵۲۱

جشن ثبت ملی روستای بسک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از تربت حیدریه، مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان رضوی در حاشیه جشن رونمایی ازلوح ثبتی روستای بسک گفت: این روستا دارای 92 کارگاه ابریشم کشی می‌باشد ، ونیمی ازمردم روستا به شغل ابریشم کشی مشغول هستند ، که این عوامل باعث شد تا ابریشم کشی روستای بسک ثبت ملی شود.

ابولفضل مکرمی فر گفت: شش روستا درحوزه صنایع دستی درکشور به عنوان روستای ملی ثبت شد که روستای بسک ازخراسان رضوی درحوزه ابریشم کشی با توجه به شاخصه‌های بالا دراین انتخاب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای برنامه‌های مکمل همچون زری بافی وفرش بافی درروستای بسک ازمهمترین برنامه‌های میراث فرهنگی جهت اشتغال پایدار درروستای ملی ابریشم است.

مکرمی‌فر ادامه داد: همچنین در این راستا بافت روستا برای توسعه گردشگری احیا، و در کنار صنایع دستی اقامتگاه بوم گردی نیز احداث خواهد شد.

سعید باستانی نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه - مه ولات وزاوه درمجلس شورای اسلامی هم در این جشن گفت: انتخاب بسک به عنوان تنها روستای ملی درخراسان نشان ازظرفیت بسیاربالای این روستا درکنارشهربایگ درتولید ۷۰درصد ابریشم کشور را دارد.

وی تصریح کرد: درکنار ظرفیت تولیدی روستای بسک، عناوینی همچون روستای بدون دخانیات، روستای بدون طلاق وظرفیت گردشگری روستا میتواند زمینه ثبت جهانی این روستا رافراهم سازد.

مسئول امور بین الملل میراث فرهنگی وگردشگری کشور دراین مراسم گفت: ملی شدن ابریشم کشی روستای بسک گام نخست برای جهانی شدن این روستا است.

ویدا توحدی ادامه داد: جهانی شدن بسک، نیازمند آماده سازی همه بسترها مانند ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، گردشگری و فراگیری زبان تعامل با گردشگر برای جذب توریست به این روستا است ومسولان نیز باید شاخصه های بین المللی را در این روستا بیش از پیش  فراهم کنند تا هنگام حضور ارزیاب های بین المللی دراین روستا ابهامی وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باستانی خراسان رضوی صنایع دستی گردشگری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

روستای انارک از توابع شهرستان چوار استان ایلام است. این روستا طبیعت کوهستانی دارد و اغلب در طول سال با بارش‌های برف و باران همراه است. این بارش‌ها موجب گشته در فصل بهار و تابستان از طبیعت سرسبزی برخوردار شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم طبیعت بهاری این روستا را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه