Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در آستانه سالگرد کودتاي 28 مرداد، وزير خارجه آمريکا خبر تشکيل گروه اقدام عليه ايران را اعلام کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزير امور خارجه آمريکا در آستانه سالگرد کودتاي 28 مرداد از تشکيل دفتر ”گروه اقدام ايران" در وزارت خارجه آمريکا خبر داد.
پمپئو گفت: من لازم است که اعلام کنم که برايان هوک هدايت ”گروه اقدام ايران" را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نماينده ويژه آمريکا در امور ايران خواهد بود.
وزير امور خارجه آمريکا افزود: از زمان تصميم رئيس جمهور ترامپ براي خروج از توافق اتمي با ايران، برايان نقش مهمي در رابطه با تضمين سياست حداکثر فشار ديپلماتيک و اقتصادي بر ايران ايفا کرد. ما مي توانيم بر وي و تيم تحت رهبري وي اعتماد و تکيه کنيم تا تلاش هاي خود براي مقابله با اقدامات مخرب ايران، حمايت از صداهاي مخالف در ايران و هماهنگ کردن اقدامات بين المللي ضد اين کشور به کار ببنديم و هدايت کنيم.

تکرار اتهامات عليه ايران/ ترامپ بدنبال چيست؟
«مايک پامپئو» وزير خارجه آمريکا ضمن اعلام رسمي خبر تشکيل «گروه اقدام ايران»، اتهامات هميشگي آمريکايي‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران را بازگو کرد.
پامپئو ابتدا به تحريم‌هاي اعمال‌شده عليه ايران پرداخت و مدعي شد که اين تحريم‌ها براي توقف حمايت ايران از تروريسم اعمال شده است.
وزير خارجه آمريکا سپس به اعلام آمادگي «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور کشورش در خصوص آمادگي براي مذاکره بدون پيش‌شرط با ايران پرداخت و گفت که «مذاکره منوط به تغيير رفتار رژيم ايران است.»
پيش از اين نيز «هيثر ناوئرت»، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در کنفرانس خبري چهارشنبه (به وقت آمريکا) بار ديگر با تکرار ادعاهاي ثابت‌نشده ايران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با بيان اين ادعا که ايران افراد را به دليل مطالبه مسالمت‌آميز حق و حقوقشان زنداني مي‌کند، آن را «غيرقابل قبول» خواند.
لازم به ذکر است دولت آمريکا بعد از خروج از برجام کارزاري همه‌جانبه براي اعمال فشار عليه ايران به راه انداخته و در تلاش است کشورهاي ديگر را به حمايت از تحريم‌هاي يکجانبه عليه ملت ايران فرا بخواند.
دولت ترامپ به عنوان بخشي از اين کارزار، کارگروهي مشترک همراه با رژيم صهيونيستي تشکيل داده که هدف آن تحريک به اغتشاش و ناآرام کردن ايران است.  شواهد متعدد همچنين حاکي است حمايت از تجزيه‌طلبي و ناآرام کردن مرزهاي ايران در رأس برنامه‌هاي ضدايراني کاخ سفيد قرار دارد.
اين اقدامات ترامپ در راستاي سياست‌هاي ضدايراني‌اي است که او تحت تأثير لابي‌هاي صهيونيستي-سعودي-اماراتي از نخستين روزهاي کاخ سفيد عليه ايران آغاز کرده است.
او در يکي از نخستين تصميم‌هاي خود بعد از ورود به کاخ سفيد با صدور يک فرمان، شهروندان ايران و چند کشور مسلمان ديگر را از ورود به خاک آمريکا منع کرده است. نام عربستان که 15 نفر از شهروندانش جزو عوامل حادثه 11 سپتامبر 2001 بودند در فهرست اين کشورها نبود.
کاخ سفيد همچنين در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، در حالي که ايراني‌ها در سراسر دنيا سرگرم جمع‌آوري کمک براي آسيب‌ديدگان بودند با صدور چندين بيانيه به طور مکرر درباره احتمال نقض قوانين تحريم‌ها هنگام کمک‌رساني به زلزله‌زدگان هشدار داد.
ترامپ چندي بعد هم در سخناني سخيف، مردم ايران را «ملت تروريست» توصيف کرد. توهين‌هاي ترامپ به همينجا ختم نشد و او در زمان آشوب‌هاي دي‌ماه سال گذشته هم مردم ايران را «گرسنه غذا» توصيف کرد.

رئيس گروه «گروه اقدام ايران» کيست؟
”برايان هوک” که به عنوان رييس گروه اقدام ايران معرفي شده است، در معرفي ساختار اين نهاد ضد ايراني گفت : تيمي از کارکنان ثابت و افراد ديگري براي پيگيري راهبردي جديد رئيس جمهور آمريکا عليه ايران تشکيل شده است که به آن اقدام ايران مي گوييم.
برايان هاوک از سال 2017، به عنوان مدير برنامه ريزي سياست و مشاور ارشد سياسي مايک پومپئو وزير امور خارجه آمريکا خدمت مي کند.
هوک در دوران حکومت جورج جرج دبليو بوش به عنوان معاون وزير امور خارجه امور امور بين الملل کار مي کرد؛ هوک تجربه کار با جان بولتون را نيز دارد.  او به عنوان مشاور ارشد بولتون در زمان نمايندگي او در سازمان ملل در دوران بوش موضوع تحريم‌ها عليه ايران را هدايت مي‌کرد. هوک در سالهاي 1999-2003 در شرکت هوگان و هارتسون در واشنگتن فعاليت مي کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ ايران آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه‌ای نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، به رژیم اسرائیل هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، به رژیم اسرائیل هشدار داد.

او گفت: «در صورتی که رژیم اسرائیل دوباره دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام کند، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود».

وزیر خارجه ایران با اشاره به جنایت حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت که ایران امیدوار است که اسرائیل «خطای فاحش قبلی» را تکرار نکند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت که پیام قاطعی را از طریق سفارت سوئیس در تهران به کاخ سفید اعلام کردیم، پیامی به کاخ سفید و واشنگتن فرستادیم و تأکید کردیم که اگر رژیم اسرائیل یک بار دیگر مرتکب اشتباه بزرگ شود، پاسخ ما قاطع، قطعی و پشیمان کننده خواهد بود.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: حمله پهپادی و موشکی ایران در روز شنبه در حداقل چارچوب باقی ماند و فراتر نرفت، قصد این بود که «اقدام برابر» صورت گیرد و اجازه دهیم تا مشخص شود که ما ابزار لازم برای پاسخ دادن را در اختیار داریم.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک