Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد از تشکیل دفتر ”گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا خبر داد. 

پمپئو گفت: لازم است اعلام کنم که «برایان هوک» هدایت ”گروه اقدام ایران» را برعهده خواهد داشت. او نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواهد بود.

برایان هوک از سال 2017، به عنوان مدیر برنامه ریزی سیاست و مشاور ارشد سیاسی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خدمت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک در دوران جرج دبلیو بوش به عنوان معاون وزیر امور خارجه امور امور بین الملل کار می کرد؛ هوک تجربه کار با جان بولتون را نیز دارد. او به عنوان مشاور ارشد بولتون در زمان نمایندگی او در سازمان ملل در دوران بوش موضوع تحریم‌ها علیه ایران را هدایت می‌کرد. هوک در سال‌های 1999-2003 در شرکت هوگان و هارتسون در واشنگتن فعالیت می کرد.

برایان هوک پیش از خروج ترامپ از برجام، سرپرستی مذاکرات واشنگتن با اتحادیه اروپا را برای آنچه اصلاح این توافق خوانده می‌شد، برعهده داشت.

وی هم‌اکنون نیز هدایت تلاش‌های آمریکا را برای متقاعد کردن مشتریان نفتی ایران جهت توقف خرید نفت از این کشور بر عهده دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امور خارجه آمریکا وزارت خارجه ایران وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه امور بین الملل سازمان ملل واشنگتن اتحادیه اروپا نفت ایران کودتای ۲۸ مرداد نفت وزارت خارجه وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم