Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:12:24 GMT

75درصد قربانیان جنگ در جهان غیرنظامیان هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۷۹۵

75درصد قربانیان جنگ در جهان غیرنظامیان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل اعلام کرد که سال گذشته در اثر درگیری‌های مسلحانه در جهان حدود 43 هزار نفر کشته شده که سه چهارم آنها غیرنظامی بوده‌ اند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد (OCHA) با صدور بیانیه ای به مناسبت «19 اوت، روز جهانی انسان دوستی»، اعلام کرد: سال گذشته حدود 43 هزار نفر در اثر درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان جان باختند که سه چهارم آنها غیرنظامیان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با تاکید بر اینکه حملات علیه غیرنظامیان افزایش یافته است، آمده است: «حدود 43 هزار نفر در سال 2017 در اثر انفجار مواد منفجره جان باخته و 31 هزار و 904 نفر از آنها غیرنظامی بوده‌اند.»

در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه سه چهارم جان باختگان غیرنظامی هستند، ذکر شده است که در حملات علیه مسئولان کمک‌های بشردوستانه نیز 139 نفر کشته، 102 زخمی و 72 مسئول نیز ربوده شده‌اند.

«مارک لووکاک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و امدادرسانی نیز خواستار توقف کشتار غیرنظامیان و مسئولان کمک‌های بشردوستانه در مناطق درگیری شد.

وی تاکید کرد که دولت‌ها باید از جان غیرنظامیان و مسئولان کمک‌های توزیع بشردوستانه محافظت کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت سازمان ملل رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از رفح قبل از آغاز حمله به این منطقه است.

مقام‌های مصری که در جریان برنامه‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند به این روزنامه گفته‌اند که دو تا سه هفته اول عملیات به تخلیه غیرنظامیان با همکاری آمریکا، مصر و دیگر کشورهای عربی اختصاص خواهد داشت.

قرار است غیرنظامیان به شهر «خان‌یونس‌» در مجاورت رفح و همچنین دیگر مناطق اطراف منتقل شوند. ادعا شده که پناهگاه‌هایی که با چادر درست شده‌اند به همراه غذا و تجهیزات پزشکی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

بعد از آن نظامیان ارتش اسرائیل به تدریج وارد شهر رفح شده و «مناطقی که گمان می‌رود سران و نیروهای حماس در آنجا مخفی شده‌اند» را هدف قرار خواهد داد.

رژیم اسرائیل که تا کنون در تحقق اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده ادعا می‌کند که رفح اصلی‌ترین مقر گردان‌های باقی‌مانده حماس در غزه است. اسرائیل ادعا می‌کند پیروزی در جنگ بدون رفح امکان‌پذیر نیست.

ارتش اسرائیل علاوه بر این معتقد است که بسیاری از اسرای باقی‌مانده اسرائیلی که در روز ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند در رفح نگهداری می‌شوند.

در حال حاضر به پناهگاهی برای بیش از ۱ میلیون نفر از ساکنان غزه تبدیل شده و سازمان‌های حقوق بشری درباره احتمال بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه در صورت حمله اسرائیل هشدار داده‌اند.

مقام‌های مصری به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که انتظار می‌رود حمله به رفح ۶ هفته به طول بینجامد، اگرچه هنوز درباره زمان‌بندی این عملیات ابهام‌های فراوانی وجود دارد.

یک مقام امنیتی اسرائیل که اشاره‌ای به نام او نشده گفت که ارتش اسرائیل «برنامه عملیاتی بسیار فشرده‌ای خواهد داشت چون شرایط در آنجا بسیار پیچیده است.»

کد خبر 846475 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح