Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@10:45:16 GMT

مصر در آستانه برقراری آتش بس میان حماس و اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۵۰۷۵

مصر در آستانه برقراری آتش بس میان حماس و اسرائیل

اسماعیل هنیه رییس دفتر حماس   شبکه العربیه گزارش داد: هیاتی از گروه‌های فلسطینی روز گذشته به منظور رایزنی درباره بند‌های آتش بس با اسرائیل و آشتی ملی میان فلسطینیان وارد مصر شد. این در حالی است که یک هیات مصری نیز بند‌های آتش در نوار غزه را به طرف اسرائیلی تحویل داد.

به گزارش شفقنا، این طرح شامل برقراری آتش بس در نوار غزه، پایان محاصره این منطقه، صدور اجازه ورود کامیون‌های حامل کالا و ملزومات پزشکی به این باریکه، توقف ساخت شهرک‌های صهیونیستی به مدت یکسال و همینطور پایان بازداشت کورکورانه در غزه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال تلاش‌های مصر برای تکمیل روند توافق سه جانبه بر سر بند‌های این توافق میان حماس در غزه، دولت خودگردان فلسطین در رام الله و اسرائیل همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع امنیتی در مصر اعلام کردند: مدت آتش بس یک ساله است و مقدمه‌ای برای آتش بس جامع و حاوی آزادی اسرای دو طرف، توقف بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران، پایبندی حماس به عدم موشک پرانی به سرزمین‌های اشغالی و توقف ترور‌ها علیه سران این جنبش می‌باشد.

مصر امیدوار است که توافق آتی برسر آتش بس راهی برای امکان تحقق آشتی میان فلسطینیان باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حماس میانجیگری مصر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق از کشورها و نهادهای جهانی خواست رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند. - اخبار بین الملل -

حکیم: دولت‌های جهان رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت کنند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد و چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه مقومات زیستی و تصفیه ساکنان آن دست می‌زند.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی افزود: دو بار حمله به بیمارستان الناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن کشتار جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

حکیم: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات صهیونیست‌ها مشکوک است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند