Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای برگزاری یک رژه نظامی در روز کهنه‌سربازان در خیابان‌های واشنگتن دست‌کم تا سال 2019 به تعویق افتاده است.

ترامپ در جریان سفر خود به فرانسه و تماشای رژه نظامی روز ملی فرانسه در سال 2017 تحت تاثیر قرار گرفت و گفت آمریکا می‌تواند «روی دست فرانسه بزند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، ارقامی که روز پنجشنبه از هزینه احتمالی انجام این رژه نظامی منتشر شده است نشان می‌دهد انجام این مراسم می‌تواند نزدیک به 90 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این رقم، 3 برابر از رقم تخمینی پیشین، بیشتر است.

کلنل راب منینگ، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای گفته است پنتاگون و کاخ سفید پذیرفته اند «فرصت انجام این رژه را در سال 2019 بررسی کنند.»

مسئول بودجه این رژه نظامی در ماه فوریه سال جاری میلادی که کاخ سفید برای نخستین بار پیشنهاد آن را بیان کرده بود، تخمین زده بود اجرای این مراسم بین 10 تا 30 میلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

همچنین، در یادداشت برنامه‌های این مراسم، آمده بود در این رژه نظامی از تانک استفاده نخواهد شد تا به خیابان‌های پایتخت آمریکا آسیبی وارد نشود.

شورای منطقه کلمبیا که نظارت بر شهر واشنگتن را بر عهده دارد، در ابتدا نارضایتی خود را از این پیشنهاد بیان کرد.

پنتاگون اعلام کرده بود قرار است این رژه نظامی از کاخ سفید تا ساختمان کنگره آمریکا انجام شود و در انتها، مانور هوایی بزرگی اجرا شود.

در این میان، رسانه‌های آمریکا به این مسئله اشاره کرده اند که ترامپ در ماه ژوئن، مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره کره را به منظور «پس انداز کردن مبالغ هنگفت» متوقف کرده است.

آمریکا پیش از این، در سال 1991 میلادی و پس از بیرون راندن نیروهای صدام از کویت، یک رژه نظامی برگزار کرد.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی دلیل انجام این رژه را زیر سوال برده و پیشنهاد کرده اند هزینه‌های آن، برای کمک به کهنه‌سربازان آمریکایی خرج شود.

انتهای پیام/

به تعویق افتادن رژه نظامی آمریکا تا 2019

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

دیگر خبرها

  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • گل زیبای لیونل مسی با پیراهن بارسلونا به منچستریونایتد (2019/4/16) / فیلم
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • نتانیاهو حمله به رفح را به تعویق انداخت
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • مخالفت اولیه سازمان لیگ با تعویق ۷ بازی لیگ دسته اول فوتبال
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت