Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:06:10 GMT

عربستان کشته شدن یک افسر ارشد خود در یمن را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۵۲۹۲

عربستان کشته شدن یک افسر ارشد خود در یمن را تایید کرد

دوحه – ایرنا – عربستان سعودی کشته شدن یک افسر ارشد خود در جریان نبرد با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را تایید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه الجزیره قطر به نقل منابع خبری عربستان اعلام کردکه در جریان درگیری ها با ارتش و کمیته های مردمی در مرز نجران با یمن علاوه بر یک افسر، دو سرباز هم کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش افزود: کشته شدن این افراد چهار روز بعد از مرگ سه تن از نیروهای مرزبانی سعودی بر اثر انفجار مین های کاشته شده از سوی یمنی ها صورت می گیرد.
به گفته الجزیره شمار تلفات نظامیان سعودی در مرزهای جنوبی از دهم ماه می امسال (20 اردیبهشت ماه) به سرعت در حال افزایش است و بر اساس اعلام مقامات رسمی تاکنون 55 نفر تنها در این منطقه کشته شده اند.
شمار تلفات نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری عربستان طی روزهای اخیر به ویژه در ساحل غربی یمن هم بسیار بالا گزارش شده است .
گزارشهای میدانی نشان می دهد :بیش از200نیروی متجاوز از سه شنبه گذشته در حالیکه قصد اشغال شهر الدریهمی و برخی مناطق ساحل غربی یمن را داشتند، توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی کشته شدند و دستکم 250 نفر هم زخمی شدند.
همچنین 25 خودروی نظامی از جمله چند زره پوش آمریکایی اشکوش و مهمات متجاوزان در جبهه الدریهمی در ساحل غربی منهدم شد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبک**خاورم**1508**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان يمن تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی دردیدار با فرماندهان ومسئولان ارتش درمنطقه شمال‌غرب که به مناسبت ۲۹ فروردین ترتیب یافته بود افزود:نیروهای مسلح کشورمان لشکر خدا هستند وتنها نیروهایی درجهان اسلام هستند که از مقابل قرآن رژه رفته واین افتخار بزرگی برای همه نیروهای مسلح هستند.

وی بااشاره به جواب دندان شکن نیروهای مسلح به یاوه گویی های رژیم اسرائیل در روزهای گذشته افزود:این عمل نیروهای مسلح نشان داد که کشورصهیونیستی اسرائیل نه تنها شکست ناپذیر نبوده‌ بلکه بسیارهم آسیب پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی گفت:توطئه های فراوان برای ارتش ازاوایل پیروزی انقلاب بوده که همه اینها بادرایت رهبری  وامام راحل نقش برآب شده است.

امیر سرتیپ دوم امان اللهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش هم  دراین دیدار گفت:بدنه ارتش ازروزهای اول انقلاب باملت بوده وازابتدا هم موردتایید امام راحل ورهبر معظم انقلاب بود.

دیگر خبرها

  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان
  • نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند
  • برگزاری راهپیمایی حمایت مردمی از دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید