Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محسن ارشدزاده  در خصوص جزئیات انتشار ویدئو دلخراشی از آزار و اذیت کودک توسط پدرش در یکی از روستاهای مرند، اظهار کرد: از دیروز این فیلم دلخراش در فضای مجازی پخش شده است، ماموران اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از این کودک آزاری به دادگستری شهرستان مرند اطلاع رسانی کرده و اقدامات لازم برای نجات کودک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که یک ساعت قبل همکاران بهزیستی در مرند از یافتن دختربچه، به بنده اطلاع دادند، افزود: متاسفانه پدر این کودک اعتیاد داشته است، همکاران اورژانس اجتماعی آدرس خانه کودک را از دوستان پدر پرسیده و با همراهی ماموران نیروی انتظامی دختر بچه را در خانه‌ خود پیدا کرده‌اند.

 ارشدزاده ادامه داد: اکنون کودک به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا به وضعیت جسمانی او رسیدگی و در خصوص شدت ضرب و شتم اظهار نظر شود.

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی دستورات لازم را برای دستگیری پدر متواری ارائه داده است، گفت: در حال حاضر پدر کودک متواری شده و تحت تعقیب است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کودک، خواستار دستور قضایی از دادگستری شدیم تا به طور موقت کودک تحویل بهزیستی شده و مسائل درمانی او پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: طبق تصمیم دستگاه قضایی مشخص می‌شود کودک به پیش خانواده خود باز گردد یا تحویل بهزیستی شده و امنیت و سلامتش تامین شود.

وی با بیان این‌که مداخله در بحران فردی و خانوادگی یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی است، افزود: در بحران های فردی و خانوادگی از جمله خشونت و ضرب و شتم که می‌تواند در قالب کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری باشد، به محض اطلاع ماموران اورژانس اجتماعی مداخله می کنند.

وی افزود: در مرحله اول اقدامات پیشگیری، ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری انجام می‌شود تا از تداوم خشونت جلوگیری شده و سازش ایجاد شود، ولی در خشونت‌های انجام یافته، موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

ارشدزاده با بیان این‌که کودک آزاری یکی از مصادیق جرم محسوب می‌شود، افزود: بعد از دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری، دستگاه قضایی فرد مجرم را تحت تعقیب قرار داده و عملیات دستگیری او را انجام می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بهزیستی پدر ضرب و شتم نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند