Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید عزم جدی برای فراهم کردن زمینه استقلال بانک مرکزی وجود داشته باشد، گفت: سه قوه با عزم جدی اصلاح نظام بانکی را در دستور کار قرار دهند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، گفت: باید سه قوه با عزم جدی و نگاه بلندمدت، اصلاح نظام بانکی را در دستور کار خود قرار دهند و قدم‌ها را استوار برداردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

خطیب موقت نماز جمعه تهران: رئیس‌جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند

وی با بیان اینکه باید عزم جدی برای فراهم کردن زمینه استقلال بانک مرکزی وجود داشته باشد، اظهار داشت: رئیس جدید بانک مرکزی نیز باید مطالبه جدی در این زمینه را از دولت و مجلس داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: پایه پولی کشور دارای اجزایی است که یکی از اجزای آن، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است، اراده بانک مرکزی باید بر عدم افزایش این دارایی‌ها باشد، این سیاستی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند، باید این دارایی‌ها کنترل شود، البته در این زمینه قانون تصویب کردیم، اما اجرا نشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر مدیریت هزینه  و کاهش هزینه در دستور کار دولت قرار نگیرد، شاهد رشد پایه پولی و معضلات جدی در این حوزه هستیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

 

R1011202/P1011199/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای فقهی بانک مرکزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای فقهی بانک مرکزی شورای فقهی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت