Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود این که جزئیات بیشتری از این نامه منتشر نشده، اما با توجه به شناختی که از شخصیت سیاسی محمدباقر قالیباف وجود دارد، به نظر می‌رسد او پیشنهاداتی در خصوص تغییرات و اصلاحات ناگهانی و در جهت آنچه که او «مدیریت جهادی» می‌نامد، ارائه کرده باشد. ضمن این که با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند سال ۹۸) تحریکات بازیگران سیاسی که مدتی در سکوت سپری کرده‌اند افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

یورونیوز در گزارشی به نامه 14 صفحه‌ای شهردار سابق تهران به سران سه قوه پرداخته است. این رسانه می نویسد: محمدباقر قالیباف برای حل بحران اقتصادی به سران سه قوه نامه نوشته است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا دریافت نامه از سوی قالیباف را تکذیب کرده بود.

پس از اظهار بی‌اطلاعی محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از نامه محمدباقر قالیباف به حسن روحانی، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران ضمن تایید ارسال نامه‌ قالیباف به برخی مسئولان نظام گفت: «احتمالا هنوز این نامه به دست خود آقای واعظی نرسیده ولی قالیباف نامه‌ای به سران سه قوه به عنوان اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال کرده است.»

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۴ مرداد در حساب توییتر خود از شهردار اسبق تهران خواست محتوای نامه‌اش به سران سه قوه را در رسانه‌ها منتشر کند.

تا پیش از این خبری از جزئیات انتشار چنین نامه‌ای از سوی نامزد شکست خورده انتخابات‌های پیشین ریاست جمهوری نبود و کسی مفاد نامه قالیباف به روسای سه قوه را نمی‌دانست.

محسن پیرهادی در مورد محتوای این نامه گفت: «در این نامه راهکارهای عملیاتی به تفصیل در راستای کمک به دولت جهت مدیریت حوزه نقدینگی و ارز ارائه شده است. شرایط کشور ایجاب می‌کند همه دلسوزان مردم، نظام و انقلاب با همدلی و وحدت تمام فکر و توان خود را برای حل مشکلات مردم به کار ببندند.»

جزئيات بیشتری از نامه قالیباف به سران سه قوه منتشر نشده است و قوه مقننه و قضائيه حتی در همین حد هم دریافت چنین نامه‌ای را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا هم روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد نوشت که با تماس با بخش رسانه‌ای مرتبط با محمدباقر قالیباف اطلاع یافته است که «این نامه دو روز قبل خطاب به سران قوا نوشته شده اما زمان انتشار متن آن به تصمیم‌مخاطبان نامه واگذار شده است.»

با این وجود یکی از مجریان صدا و سیما به نام وحید ایمانی روز پنج‌شنبه در توییتر خود مدعی شد نامه قالیباف را که ظاهرا ۱۴ صفحه بوده مطالعه کرده است. این مجری جوان تلویزیون در توییت خود می‌نویسد: «نامه ۱۴ صفحه‌ای قالیباف به سران قوا را خواندم، اگر دولت به دور از تکبر سیاسی تن به این جراحی علمی و کارشناسی اقتصادی بدهد، حتی با تیم اقتصادی ناکارآمد فعلی تا پیش از پایان سال بدون اغراق، شرایط کشور به شرایط فوق مطلوب خواهد رسید.»

با وجود این که جزئیات بیشتری از این نامه منتشر نشده، اما با توجه به شناختی که از شخصیت سیاسی محمدباقر قالیباف وجود دارد، به نظر می‌رسد او پیشنهاداتی در خصوص تغییرات و اصلاحات ناگهانی و در جهت آنچه که او «مدیریت جهادی» می‌نامد، ارائه کرده باشد. ضمن این که با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند سال ۹۸) تحریکات بازیگران سیاسی که مدتی در سکوت سپری کرده‌اند افزایش خواهد یافت.

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف نامه قالیباف روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

امتداد - بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم، با طراحی و ایجاد پلتفرم های «مدیریت مالی زنجیره تامین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم های ارزشمندی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تامین مالی زنجیره ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت نامه و … فعالیت زنجیره های تامین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم های « پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تامین از مزرعه تا سفره، ازجمله تامین کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک ها، تشکل ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی، با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تامین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم های تامین مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات ، سفته، چک، ضمانت نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت های چشمگیری داشته است.

 شایان ذکر است تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی، که از جمله سیاست های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیرتورمی است و موجب بهینه سازی جریان های مالی در زنجیره تامین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشترزنجیره می شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می کند.

فعالان بخش کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پلتفرم پالیز و یا شعب و مدیریت های بانک در استان ها مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری