Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیاءالدین دری کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون کشورمان صبح امروز بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

دری چندی پیش به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان تهران بستری بود و برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل و سه هفته قبل عمل پیوند کبد را با موفقیت پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که متولد 1332 بود تحصیلاتش در رشته علوم سیاسی و تحلیل فیلم در نیو انگلند کالج انگلستان تحصیلات خود را ناتمام گذاشت و به کشور بازگشت.

دری شروع فعالیت خود در سینما را با دستیاری کارگردان فیلم «گرداب» به کارگردانی حسین دوانی در سال ۶۱ شروع کرد.

او فیلم‌های «دیدار در غبار»، «باد و شقایق»، «صاعقه»، «لژیون»، «در سرزمینی دیگر»، «سینما سینماست» را در کارنامه هنری خود دارد.

آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، «کلاه پهلوی» است که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. این کارگردان همچنین ساخت سریال تاریخی کیف انگلیسی را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌اش دارد. همچنین یکی از کارگردانان سریال «کمند خاطرات» در سال ۱۳۶۹ بود.

«سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری است که توسط خود وی نگارش شده است و قرار بود ساخته شود.

این کارگردان فقید در دیدار هنرمندان با رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۸۹/۰۴/۱۲ حضور داشت و ضمن تشکر صمیمانه از توجه ویژه رهبر انقلاب به مسائل و مشکلات نخبگان هنری و فرهنگی گفت: جامعه ایران، جامعه ای متکثر و متنوع است و در چنین جامعه‌ای، جلب رضایت مردم و کاستن از شکاف فرهنگی قشرهای مختلف، وظیفه سنگین و پیچیده‌ای است که رسانه ملی برای تحقق آن، نیازمند حمایت کامل است.

نویسنده و کارگردان سریال‌های مختلف تاریخی از جمله کلاه پهلوی، فشارهای ناشی از اظهار نظرهای غیرتخصصی و محدودیت در باورپذیر کردن نقش های منفی را از جمله مشکلات این‌گونه سریال‌ها دانست و خواستار نوعی تغییرات در روش و اصول نظارتی دستگاه‌های ذیربط شد.

رهبر انقلاب پس از پایان این دیدار با مرحوم دری گفتند: اگر درباره مسئله ممیزی چیزی به نظرتان می‎رسد بنویسید و به ما بدهید.

بیشتر بخوانید: خاطراتی که از عزت سینمای ایران به جای ماند + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   دیدار زنده یاد ضیاءالدین دری با رهبر انقلاب + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، هزاران نفر از کارگران سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران
  • واکنش رهبر انقلاب به درخواست متفاوت یک کارگر از ایشان
  • (تصاویر) دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
  • فیلم| هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • تصاویر دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • رهبر انقلاب با کارگران دیدار می کنند