Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه آمریکایی نوشت که هم پیمانان منطقه‌ای ایران و اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا در قالب طرح‌هایی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند و این اقدامات خشم و واکنش مقامات آمریکایی را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، برخی از مقامات و کارشناسان آمریکایی می‌گویند که هم‌پیمانان منطقه‌ای ایران و برخی از کشورهای اروپایی همچنان تلاش می‌کنند تا برنامه‌هایی را شکل دهند و به وسیله آنها تحریم‌ها علیه ایران را دور بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش واشنگتن فری‌بیکن، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق آخرین مقام منطقه‌ای است که از تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد و حمایت خود را از ایران اعلام کرده است. وی اوایل ماه جاری تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و آن را «اشتباهی راهبردی» خواند. وی گفت: «به همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند نیستیم.» همچنین تحقیقات بنیاد دفاع برای دموکراسی هم نشان می دهد که گروه‌های عراق نزدیک به دولت ایران همراستا موضع‌گیری کرده‌اند. «ابو علی الولا» دبیر کل گروه کتائب سید الشهدا که گروهی شیعه است هم تحریم‌های آمریکا را رد کرد و گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا موانع را از بین ببریم.» چندین گروه دیگر عراقی هم مواضع مشابهی داشته‌اند.

مقامات ارشد ترکیه‌ای هم دستوراتی از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دریافت کرده‌اند تا به این وسیله به ایران کمک کنند تا تحریم‌های جدید آمریکا را دور بزند. چنین اقدامی را می‌توان به تنش دیگر دیپلماتیک میان واشنگتن و آنکارا تعبیر کرد.

منابع اطلاعاتی اعلام کرده‌اند که در حالی که دولت ترامپ می‌کوشد تا با نزدیک شدن به 5 نوامبر با بسته بزرگی از تحریم‌های جدید ایران را تحت فشار بگذارد، هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور و برخی از دولت‌های اروپایی اقداماتی را در سطح بالا پیگیری می‌کنند تا راهی را برای دور زدن تحریم‌ها بیابند. این منابع اطلاعاتی میگویند که این اقدامات خشم کنگره و دولت ترامپ را برانگیخته است.

یکی مقام ارشد (آمریکایی) درباره تحریم‌های جدید گفت: «ما... در تلاشیم که ائتلافی جهانی برای مقابله با اقدامات منفی ایران ایجاد کنیم. آنچه که می‌توانم به صورت خاص به شما بگویم این است که ما به روشنی اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم قاطعانه این قوانین را اجرا کنیم و مقامات دیگر را هم در این زمینه متقاعد کرده‌ایم. ما با کشورها در سراسر جهان در این زمینه همکاری می‌کنیم اما اشتباه نکنید، ما کاملا در به کارگیری مقامات مصمم هستیم و آنها را به کار خواهیم گرفت.»

یکی از مقامات آمریکایی هم که در زمینه تحریم‌های ایران فعالیت دارد مدعی شد: «این (دولت) دولت اوباما نیست. ایالات متحده از هم‌پیمانانش انتظار دارد که در برابر رژیم ایران در کنارش باشند. دولتی که مذاکره با ترامپ را رد کره است و به صدور تروریسم و سرکوب مردم خود ادامه می‌دهد. آمریکا از عراق انتظار دارد که مانند کشوری عادی رفتار کند و اگر آنها چنین انتخابی نداشته باشند در این صورت ما فراموش نخواهیم کرد که کدامیک از همپیمانان ما با رژیم (ایران) در برابر ما قرار گرفتند. مطمئن باشید که ترامپ شخصا می‌داند که هر کسی طرف کیست.»

به این منظور «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۲۵ مردادماه) «برایان هوک» را به عنوان رئیس گروهی موسوم به «اقدام ایران» منصوب کرده است. پامپئو درباره اهداف تشکیل این گروه گفت: «گروه اقدام ایران، مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه خواهد بود و مستقیماً با من کار خواهد کرد.»

او درباره «هوک» که قرار است مسئولیت این گروه را بر عهده بگیرد گفت: «از زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور (ترامپ) برای خروج از توافق (هسته‌ای) در ماه مِی، برایان هوک نقش مهمی در شکل دادن به راهبرد ما برای اعمال حداکثر فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران، ایفا کرده است.»

«هوک» ۴۹ ساله در دوران «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا به عنوان مدیر دفتر برنامه‌ریزی‌های سیاسی وزارت خارجه منصوب شد. این در حالی بود که تا آن زمان، به عنوان یکی از مخالفان ترامپ شناخته می‌شد. در وزارت خارجه تیلرسون، نام هوک در مسائل مربوط به ایران زمانی بیشتر شنیده شد که او سرپرستی کارگروهی را به عهده گرفت که مأمور مذاکره با دولت‌های اروپایی برای اصلاح برجام مطابق خواست ترامپ شده بود.نگاه ابزاری هوک به مقوله حقوق بشر و دیدگاه او درباره عَلَم کردن این موضوع به عنوان اهرم فشار علیه کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران، از دیگر نکات جالب درباره او است.  هوک همچنین مذاکراتی در سطح عالی با طرف‌های اروپایی داشته است تا بتواند آنها را در زمینه پیروی از سیاست‌های آمریکا متقاعد کند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا تحریم های ایران ترکیه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها

«یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آنها تن‌ها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آنها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # نفت ، ایران ، تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است