Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با وجود رهبری قدرتمند و فرزانه و همراهی ملت ایثارگر و جوانان غیرتمند، آمادگی دست یابی به پیروزی‌های بزرگ را داریم. امروز جهاد فی سبیل الله در مبارزه با فقر و بیکاری، ایجاد اشتغال و تولید، رونق صنعت و کشاورزی معنی پیدا می‌کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محسن رضایی در جریان  سفر یک‌روزه به خوزستان از طرح مقابله و مهار ریز گرد‌ها و پروژه نهالکاری منطقه خنزیری، طرح تامین و انتقال آب برای تثبیت کانون (شماره ۴) گرد و غبار منطقه جنوب شرق اهواز و انتقال آب به نخیلات شادگان که از سوی موسسه جهاد نصر اجرا می‌شود طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شهرستان حمیدیه، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع گرم و پرشور اهالی روستای بردیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد و دیدار با اهالی قهرمان این روستا که مرکز فرماندهی عملیات طریق القدس در دوران دفاع مقدس بوده است گفت: بسیاری از بسیجیان داوطلب از دشت آزادگان و دیگر مناطق خوزستان در عملیات طریق القدس با یک جهاد بزرگ توانستند مناطق اشغال شده این ناحیه را آزاد کنند.   رضایی یادآورشد: پیام عملیات طریق القدس این بود که نه تنها دشت آزادگان و شهر بستان آزاد می‌شود بلکه راه آزاد سازی قدس هم از جهاد فی سبیل الله می‌گذرد و در حقیقت جهاد فی سبیل الله راه نجات مسلمین و کشور‌های اسلامی است.
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: اولین نقطه‌ای که ما در جنگ به مرز بین المللی رسیدیم همین نقطه عملیات بستان بود. اولین منطقه‌ای که در عملیات طریق القدس آزاد شد با مرکزیت همین روستای بردیه صورت گرفت. امروز تجمع اهالی روستا، تداعی خاطرات این عملیات و پافشاری بر ارزش‌های انقلابی است. پیام این جهاد این است که ما با همان ارزش‌ها و شعار‌ها که سرزمین مان را آزاد کردیم، با همان جهاد فی سبیل الله می‌توانیم فقر و بیکاری را هم از بین ببریم و همه تحریم‌های اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتخار آفرینی رزمندگان‌اسلام و اهالی این منطقه در دوران دفاع مقدس افزود: اگر روزی روستای بردیه کانون و محور مبارزه با اشغالگران بعثی بود، امروز منشا یک حرکت جهادی برای مبارزه با فقر و بیکاری و تحریم‌های اقتصادی آمریکا شده است که ارزش و قداست این اقدام جهادی کمتر از مقابله با صدامیان بعثی نیست.

رییس ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور، با تاکید بر اینکه روستای بردیه قدمگاه شهداست و آبادانی قدمگاه شهدا دارای ارزشی مضاعف است افزود: در مسیر ملت ایران و انقلاب اسلامی بن بست وجود ندارد. ما اگر در مسیر خود حرکت کنیم و راه خود را که همان راه مردم، اسلام، صداقت، برادری و ایثار است دنبال کنیم، موفقیت‌های روز افزون محقق خواهد شد.   رضایی تاکید کرد: ما با وجود رهبری قدرتمند و فرزانه و همراهی ملت ایثارگر و جوانان غیرتمند، آمادگی دست یابی به پیروزی‌های بزرگ را داریم. امروز جهاد فی سبیل الله در مبارزه با فقر و بیکاری، ایجاد اشتغال و تولید، رونق صنعت و کشاورزی معنی پیدا می‌کند.   دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: حرکتی که در این روستا شروع شده، بعنوان یک الگو و یک حرکت جدید با همراهی جوانان داوطلب و مردم خیر، در دیگر مناطق محروم نیز استمرار یابد.

رضایی یاد اور شد: امروز جهاد واقعی این است که مردم این منطقه به بهترین صنعتگران و جهادگران تبدیل شوند و با توانمند سازی خود و استفاده از استعداد‌های درونی به اقتصاد کشور کمک کنند.  این حرکت پاسخ و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.   محسن رضایی در این سفر با حضور در روستای بردیه شهرستان سوسنگرد درجریان مجموعه فعالیت‌های اجرایی گروه جهادی توانمند سازی موج الحسین (ع) برای مبارزه با فقر و محرومیت و توانمند سازی خانواده‌های محروم منطقه قرار گرفت. همچنین با حضور در دبستان آیت الله غفاری در جریان روند کمک رسانی به دانش آموزان محروم و اقدامات گروه جهادی سلامت در انجام معاینات پزشکی از دانش آموزان، طرح اعزام خانواده‌های محروم به مشهد مقدس و طرح تهیه جهیزیه برای ۱۴ نو عروس روستای بردیه، قرار گرفت.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سفر به خوزستان مشهد مقدس خانواده های محروم عملیات طریق القدس دشت آزادگان ارزش های انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان ضمن اشاره به تعهد ۱۱۷ درصدی اشتغال گفت: نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، وحید نقوی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست خبری با اشاره به شعار این هفته که «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، اظهار داشت: اداره کار و رفاه اجتماعی اردستان 20 درصد رشد عملکرد از لحاظ ارزیابی عملکرد استانی داشته که در تمامی حوزه‌ها به صورت میانگین از چهار درصد تا 9 درصد بوده و رتبه سوم را در شهرستان‌های هم‌تراز کسب کرده است.

وی افزود: افزایش حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی بوده که در این خصوص 150 فقره پرونده باقی مانده در دو سال گذشته تا تاریخ 31 فروردین 1403 حل و فصل شده است و در زمینه واحدهای دارای مشکل در بازدید و رصد میدانی از 15 واحد اقتصادی مشکل‌دار و مکاتبه با فرمانداری و اداره کل مربوطه در این خصوص صورت پذیرفت.

نقوی ضمن اشاره به رشد بازدیدهای ادواری و موردی از واحدهای اقتصادی نسبت به سنوات قبل ابراز داشت: شاهد رشد معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار را در یک سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: پیگیری جهت تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مکاتبه با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه و کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی را شاهد بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: پیگیری جذب اصلاح و بازسازی موضوع حفاظت از اداره در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه و پیگیری جهت اختصاص دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه تملک دارایی و سرمایه‌ای به اداره توسط فرمانداری اردستان و همچنین ایجاد تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه 750 میلیون ریال انجام شده است.

نقوی با بیان اینکه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی فعال بوده است،  افزود: برگزاری اولین یادواره شهدای معزز کارگری در شهرستان اردستان در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، حامی و همراه بودن با نظام و افتخار خدمت در سنگر کار و تلاش و برگزاری اولین مسابقات ورزشی حوزه کارگری به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر در رشته فوتسال و راه‌اندازی مجدد ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان اردستان بعد از چندین سال که غیرفعال بودند، از جمله اقدامات است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی قانون کار و آسیب‌های اجتماعی در 20 واحد اقتصادی شهرستان اردستان و افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس را داشته‌ایم و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان در بازه عملکرد نرخ بیکاری 7.82 و ثبت 117 درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور و همچنین تاسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در این شهرستان را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: پیگیری جذب اعتبارات تبصره 16 و روستایی به مبلغ 225 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 220 نفر، پیگیری جذب اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ 15 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 95 نفر و برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری و رصد واحدهای دارای اتباع غیرمجاز و گشت مشترک و جریمه هشت واحد متخلف به مبلغ 7 میلیارد و 350 میلیون ریال از اهم فعالیت‌های این اداره بوده است.

42درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود

نقوی همچنین با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های فعال یک‌هزار و 473 نفر است و تعهد اشتغال این اداره که یک‌هزار و 839 نفر بوده است، افزود: تعداد دو هزار و 163 نفر تعهد اشتغال را در سامانه کشوری ثبت کرده‌ایم که درصد عملکردمان 117.62 درصد شده است و بیمه‌شدگان از اسفند 1401 که هفت هزار و 493 نفر بوده در اسفند 1402 به هشت هزار و 138 نفر افزایش یافته و آمار مقرری بگیران از 82 نفر سال 1401 به 61 نفر در سال 1402 رسیده است که کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/802

دیگر خبرها

  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • «وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان