Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:00:49 GMT

مذاکره پیشنهادی آمریکا صوری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۶۵۳۰

مذاکره پیشنهادی آمریکا صوری است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مذاکره پیشنهادی آمریکا جدی نبوده و با نیت صوری از سوی طرف مقابل مطرح شده است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: ترامپ در حال اجرای طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست و این طرح 15 محور دارد که در بخشی از آن مطرح کردن شعار مذاکره با ایران پس از خروج شان از برجام مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: ایرانی ها به دلیل بی اعتمادی، دیگر با آمریکا مذاکره نخواهند کرد و این امکان به آنها داده می شود که از این سناریو به عنوان دلیل سوء نیت ایران برای دنبال کردن برنامه ساخت بمب اتم استفاده کند.
وی فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری را روشن ترین و برهانی ترین بیان در بی فایده بودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی دانست و افزود: حرمت مذاکره با آنها صرفا ناشی از تفکر آرمانی یا ناشی از امور اعتقادی نیست بلکه بی فایده بودن مذاکره ، سوء نیت آمریکا و عدم ضمانت برای اجرایی شدن تعهداتشان می باشد.
به گفته او ، آمریکایی ها می گویند با تغییر رفتار ایران تحریم ها برداشته می شود و مراد آنها از رفتاری که باید تغییر کند تغییر رفتار در حوزه موشکی ، تغییر رفتار در حوزه هسته ای و تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه ای است در حالی که نفوذ دست ما نیست.
آیت الله عاملی گفت: این جاذبه ناشی از عظمت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی انقلاب و ظلم بی حد و حصر آمریکا و اذناب آنها در منطقه است.
امام جمعه اردبیل همچنین بیان کرد: در دنیا تضمینی بالاتر از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد ایران در مذاکرات برجام به آمریکا اعتماد نداشت و لذا برای ایجاد تضمین، برجام را به شورای امنیت برد.
وی افزود: قطعنامه 2231 بر تقویت و تسهیل توسعه روابط تجاری و اقتصادی عادی با ایران به عنوان بخشی اساسی از برجام تاکید می کند و از همه دولت ها می خواهد که آن را اجرا کرده و دسترسی ایران به تجارت، تکنولوژی، تامین مالی و انرژی را تضمین نمایند و از اقداماتی که برجام را تضعیف می کند بپرهیزند.
او گفت: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها نقض اساسی تعهدات حقوقی این کشور بر اساس منشور سازمان ملل متحد است و مستوجب مسئولیت بین المللی می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها از دولت خواست در پرداخت وجه گندم کاران تسریع کند و افزود: بسیاری از کشاورزان استان اردبیل کشاورز جزء هستند و برای تنظیم زندگی خود به پول گندم تحویلی چشم دوخته اند.
6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امام جمعه نماز جمعه اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

کد خبر 6080990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازگشت «بسته پیشنهادی» با عابدزاده و «پرویز خان»/ ساعت تغییر کرد
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران