Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سی‌و‌ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌‌آموزان دختر سراسر کشور از امروز به طور رسمی در تهران آغاز شد.

افتتاحیه این مسابقات دقایقی پیش با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات فرهنگی و هنری یکی از فعالیت‌های تربیتی است که به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم‌تر با هدایت و نظارت اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

اهداف مسابقات فرهنگی و هنری شامل «ایجاد زمینه‌های دوستی در بین دانش‌آموزان نقاط مختلف کشور»، «آشنایی با آثار ارائه شده همدیگر»، «پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد سیاسی و اجتماعی به منظور توسعه علوم، فنون و مهارت‌های مورد نیاز فرد و جامعه»، «بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و آشنا نمودن آنان با روش‌های صحیح نقد و نقادی»، «شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های دانش‌آموزان»، «تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل جامعه اسلامی ایران» و «پرورش روحیه مشارکت‌جویی، مسؤولیت‌پذیری، تعامل و همدلی بین دانش‌آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت» است.

رشته‌های مسابقه شامل ادبی و پژوهشی(شعر، داستان‌نویسی، مقاله پژوهشی، کتابخوانی و نقد ادبی)، رسانه و فضای مجازی(وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای)، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه(تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی و فیلم کوتاه)،  هنرهای دستی و تجسمی(نساجی، سفال و سرامیک، حجم‌سازی، طراحی، آبگینه، خوشنویسی و نگارگری)، هنرهای معاصر(نقد هنری، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، گرافیک، تصویرسازی و پوستر) و هنرهای آوایی(سرود همگانی، سرود گروهی، تکنوازی، هم‌نوازی و تکخوانی) است.

امسال در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری، ۶ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۵۱ نفر-رشته شرکت کردند که ۴۶۷۰ اثر به دبیرخانه مرحله غیرحضوری کشوری راه یافتند.

در نهایت ۱۹۱۶ دانش‌آموز به مرحله حضوری کشوری این مسابقات راه یافتند که مسابقات فرهنگی و هنری پسران برگزار شد و مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر با حضور ۷۹۵ نفر در بخش هنری و ۲۱۵ نفر در بخش فرهنگی از امروز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در مراسمی که بمناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل ونقل و آموزش نکات ایمنی ترافیک وعبور و مرور بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، افزود: در مراسم امروز ۱۳مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره مند می‌شوند.   وی با اشاره به اینکه هدف از همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان را افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است، تصریح کرد: در مجموع ۲۸مدرسه در سطح استان آذربایجان غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چراکه یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش آموزان حاشیه راه‌ها است.   مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه‌های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار ان با بهره مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره مندی از ابزار‌های کودک پسند مفاهیم مربوطه اموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم