Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@05:54:28 GMT

اورژانس جدید بیمارستان قائم مشهد در کمای ۱۰ ساله

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۶۶۷۳

اورژانس جدید بیمارستان قائم مشهد در کمای ۱۰ ساله

قدس آنلاین: طولانی شــدن ســاخت پروژه اورژانس بیمارســتان قائم که از ســال ۸۶ آغاز شــده رسیدگی به بیماران این بخش را با مشــکلات متعددی روبه رو کرده اســت.

به گزارش قدس آنلاین،  بیمارستان قائم  یکی از بیمارســتان های دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی است و پیشتر هم نحوه رسیدگی به بیماران در آن مغضوب وزیر بهداشــت واقع شــده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته اتمام آن قطعاً ارائه خدمات به بیماران و مراجعین را متحول خواهد کرد، اما در حال حاضر هنــوز تا اتمام پروژه نیمه کاره اورژانس بیمارستان مذکور همچنان با کاستی در ارائه خدمات به بیماران و شکایات پی در پی آنان مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار قدس، در حال حاضر با اینکه مســئولین از پیشرفت فیزیکی ساختمان یاد می کنند، اما از بیرون تنها اسکلتی از آهن و دیوارهای پیش ساخته خود نمایی می کند.

*اورژانسی غیر استاندارد
در این زمینه یکی از پزشکان بیمارستان عنوان می کند:۱۰ ســال اســت که این بنا در حال ساخت اســت. این در حالی است که اورژانس فعلی بیمارستان مطابق استاندارد های جهانی نبوده و احتمال عفونت را در بیماران بالا می برد.
او اظهــار می دارد: ماهیت اورژانس این اســت که حداقل طی زمان ۳۰ ثانیه و حداکثر ســه دقیقه پزشک در اورژانس بالای سر بیمار باشد در حالی که در اورژانس فعلی به خاطر کمبود پرســنل و امکانات عملاً مطابق استانداردهای جهانی کار پیش نمی رود.
 *خدمات صدقه سری به بیمار
همراه یکی از بیماران هم به خبرنگار ما می گوید: ما در بیمارســتان ها فرهنگ پذیرش بیمار را نداریم در بیمارستان های دولتی هم وضع بدتراست، به طوری که رفتار پرسنل طوری است که انگار به بیمار صدقه سری می دهند.
او بیان مــی دارد: ورودی اورژانس باید تونلی و زیرزمینی باشد تا آمبولانس بتواند سریع و به دور از آلودگی هــای بیرون بیمار را به اورژانس منتقل کند. این در حالی است که اورژانس قائمحتی به اندازه کافی ویلچر برای بیمارانش ندارد.
وی ادامه می دهد: مادرم را برای بستری آورده ام به بیمارستان روزی که او را به اورژانس منتقل کردیم بــرای گرفتن یک ویلچر کلی معطلی کشیدیم با اینکه مادرم ناراحتی قلبی داشت ومی بایست سریع تر مورد معاینه قرار می گرفت،
امــا برای گرفتن یک ویلچــر کلی خواهش و التماس کردیم و کارت شناسایی تحویل دادیم و مراحل اداری را گذراندیم.
*همراهان بیمار را دچار اضطراب می کنند!
وی اضافه می کند: در شــرایطی که مادرم درد می کشید و من هم دستپاچه بودم، مرا درگیر کارهای حاشــیه ای کرده بودند. یعنی نه تنها امکانات شان کافی نیست که همراه بیمار را هم دچار اضطراب می کنند. در حالی که می دانندبیمار ممکن است احتیاج به ویلچر یا برانکارد داشته باشــد. بنابراین باید ویلچر را جلوی دربگذارند نه اینکه بیمار را معطل تهیه آن کنند.
یکی از پرستاران که نخواست نامش فاش شود نیز درخصوص لزوم ســرعت عمــل اورژانس اذعان می دارد: تصور کنید بیماری با سوختگی، گازگرفتکی یا بر اثر شکستگی و... با خانواده ای مشوش وارد اورژانس شود. اینجا سرعت عمل از وظایف اورژانس اســت، امــا می بینید یک پزشک و یکی دو تا پرستار در اورژانس هست با ۵۰ تا بیمار. در حالی که ما این همه پرستار بیکار در جامعه داریم، ولی حاضریم این همه مشــکل را به جان بخریم و از پرستاران بیکار استفاده نکنیم.

وی علاوه بر این تأکید می کندکه حتی اگر بخواهیم از دید جامعه شناسی هم به موضوع نگاه کنیم، این تأخیرها و اســتفاده نکردن از پرستاران بیکار نوعی تحمیل هزینه به جامعه است؛ نه صرفه جویی!
* اورژانس ناتمام قائم کی تمام می شود؟
معاون توســعه مدیریت و منابع دانشــگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص زمان اتمام ســاختمان نیمه کاره اورژانس بیمارستان قائم می گوید: پروژه ناتمام اورژانس جدید بیمارســتان قائم بعد از ۱۰ سال، تا پایان
سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.
دکتر بحرینــی می افزاید: ســاخت این پروژه که توسط مسکن شهرســازی و با درخواست دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد به دلیل مواجهه با کمبود اعتبارات پروژه های عمرانی با تأخیر در ســاخت روبه رو شد به طوری که در پایان سال ۹۶ تنها ۱۲ درصد رشد فیزیکی یافته بود.
دو ســقف این پروژه شــامل طبقــه همکف و زیر زمین تا کنــون اداره راه و شهرســازی ۸ میلیارد تومان هزینه کرده و بقیه آن را تا سقف ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و اعتبارات ویژه وزارت بهداشت تأمین خواهد شد.
دکتر بحرینی البته درباره کل هزینه های این ساختمان پاسخ شفافی نداد! وی یادآور می شــود: گودبرداری پروژه با ۵۰۰میلیون تومان اعتبار آغاز شــد و به دلیل عدم تأمین اعتبار متوقف شد و در نهایت ۱۵ بهمن سال گذشــته تحویل دانشگاه شــد و ازفروردین امسال هم ادامه کار توسط دانشگاه درحال انجام است.
وی در مورد گنجایش و امکانات این اورژانس بیان مــی دارد: تأمین ۱۰۰ تخت بســتری با فضاهای جانبی آن نیز بــا ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان قائم مشهد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • صرف هزینه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید