Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: این روزها در روزهای ابتدایی ماه ذی الحجه قرار داریم که یکی از ماه های مقدس و شریف همه مسلمانان است.

وی افزود: زمانی که این ماه فرا می رسد مسلمانان اهتمام ویژه ای به عبادت دارند به خصوص در دهه اول ماه ذی الحجه که در احادیث و روایات نیز بر فضیلت آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه روز نهم ذی الحجه مصادف با روز عرفه ادامه داد: روز عرفه از روزهای بزرگ مسلمانان است و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر، و در خشمناک ترین اوقات است.

وی با اشاره به اینکه عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه در آنجا توقف می کنند و به دعا و نیایش می پردازند، گفت: حجاج در این روز پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می گردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود: تلاش ها و زحماتی که این آزادگان برای اعتلای نام اسلام و ایران کشیدند برای ما به سادگی قابل تصور نیست.

وی بیان داشت: قطعا اگر ما امروز افتخار به داشتن نظام جمهوری اسلامی می کنیم نتیجه زحمات و تلاش های این آزادگان عزیز و خانواده هایشان است و همچنین نتیجه خون پاک شهدا و رشادت های جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه ها بااشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این سخنرانی اخیر آرامشی بود که این سخنان به مردم منتقل کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دراین دیدار فرمودند که نباید از عدالت خارج شد و باید با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع اما عادلانه شود و باید متوجه باشیم که در هیچ کاری از مرز عدالت خارج نشویم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: همچنین ایشان در خصوص مذاکره با آمریکا نیز به وضوح فرمودند «با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نیز نخواهد شد» که در واقع این اتمام حجتی برای همه دولتمردان و مسئولان بود.

وی خاطر نشان کرد: اعلام نظر قاطع رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا علاوه بر اینکه تکلیف دولتمردان را روشن کرد موجب شد که فضای غبارآلود و شعار وجود سایه جنگ که برخی افراد آن را عنوان می‌کردند و در این مدت بر فضای کشور حاکم شده بود نیز خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دشمنان با این شایعه پراکنی ها و ایجاد اضطراب در جامعه قصد داشتند تا امنیت روانی و عمومی را در کشور به چالش بکشد که خوشبختانه بار دیگر با تدبیر رهبر معظم انقلاب این نقشه آن ها هم خنثی شد.

وی گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در این دیدار بار دیگر تاکید کردند که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور داخلی دارد و قطعا اگر افرادی کار آمد در راس تیم اقتصادی دولت بودند تحریم ها نمیتوانست اثری بر اقتصاد کشور بگذارد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به سابقه بد دولت آمریکا در مذاکرات بیان داشت: ملت بزرگ ایران طی این سال ها بارها بدعهدی آمریکایی ها در مذاکرات را مشاهده کرده است که آخرین مورد آن نیز مربوط به برجام بود.

وی با تاکید بر لزوم وحدت ملی  ادامه داد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب کاملا به مشکلات اقتصادی مردم واقف هستند از همین رو خودشان نیز به این موضوع ورود کردند.

امام جمعه زاهدان افزود: البته بسیاری از مشکلات کشور از طریق مدیریت صحیح و با تدبیر مسئولان قابل حل و برطرف شدن است از همین رو مسئولین باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به کار ببندند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تلاش مسئولان این استان باید به دروازه اقتصاد شرق کشور تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فرصت وظرفیت مرز در این استان گفت: مسئولان باید مرزها را از این حالت خارج کنند و با نظارت و ایجاد زیرساخت های لازم از ظرفیت های موجود از جمله صادرات و واردات به خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مسئولان استان باید در خصوص مشکل سوخت در سیستان و بلوچستان پیگیری های لازم را انجام دهند زیرا وضعیت موجود در شان مردم مرزدار استان ما نیست.

کد خبر 4376894

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا حج تمتع سیستان و بلوچستان نماز جمعه زاهدان مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • سروده جدید علیرضا قزوه در استقبال از غزل اخیر رهبر معظم انقلاب
  • هنرمندانی که از غزل رهبر معظم انقلاب استقبال کردند
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران
  • سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران