Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جهاد فی سبیل الله در مبارزه با فقر و بیکاری، ایجاد اشتغال و تولید، رونق صنعت و کشاورزی معنی پیدا می‌کند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با سفر به استان خوزستان و حضور در روستای بردیه شهرستان سوسنگرد درجریان مجموعه فعالیت‌های اجرایی گروه جهادی توانمند سازی موج الحسین (ع) برای مبارزه با فقر و محرومیت و توانمند سازی خانواده های محروم منطقه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

 دادگاه مفسدان اقتصادی بصورت علنی از صدا و سیما پخش می‌شود

 رضایی در جریان این سفر یک‌روزه که با استقبال گرم اهالی پرافتخار این مناطق همراه بود  از ساعات اولیه صبح روز پنج شنبه  با حضور در روستای بردیه  از اقدامات مختلف جهادی انجام شده در این روستا بازدید کرد.  

وی با حضور در دبستان آیت‌الله غفاری در جریان  روند کمک رسانی به دانش آموزان محروم و اقدامات گروه جهادی سلامت در انجام معاینات پزشکی از دانش آموزان ، طرح اعزام خانواده های محروم به مشهد مقدس و طرح تهیه جهیزیه برای 14 نو عروس روستای بردیه،  قرار گرفت. 

رییس ستاد جهاد توانمند سازی محرومین‌کشور، در ادامه این سفر از طرح مقابله و مهار ریز گردها و پروژه نهالکاری منطقه خنزیری، طرح تامین و انتقال آب برای تثبیت کانون(شماره 4) گرد و غبار منطقه جنوب شرق اهواز و انتقال آب به نخیلات شادگان که از سوی موسسه جهاد نصر اجرا می شود  طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شهرستان حمیدیه، بازدید کرد . 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع گرم و پرشور اهالی روستای بردیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد و دیدار با اهالی قهرمان  این روستا که مرکز فرماندهی عملیات طریق القدس در دوران دفاع مقدس بوده است گفت: بسیاری از بسیجیان داوطلب از دشت آزادگان و دیگر مناطق خوزستان در عملیات طریق القدس با یک جهاد بزرگ توانستند مناطق اشغال شده این ناحیه را آزاد کنند. پیام عملیات طریق القدس این بود که نه تنها دشت آزادگان و شهر بستان آزاد می‌شود بلکه راه آزاد سازی قدس هم از جهاد فی سبیل‌الله می‌گذرد و در حقیقت جهاد فی سبیل الله راه نجات مسلمین و کشورهای اسلامی است.

رضایی  افزود: اولین نقطه‌ای که ما در جنگ  به مرز بین المللی رسیدیم همین نقطه عملیات بستان بود. اولین منطقه‌ای که در عملیات طریق القدس آزاد شد با مرکزیت همین روستای بردیه صورت گرفت. امروز تجمع اهالی روستا، تداعی خاطرات این عملیات و پافشاری بر ارزش‌های انقلابی است. پیام این جهاد  این است که ما با همان ارزشها و شعارها که سرزمین مان را آزاد کردیم، با همان جهاد فی سبیل الله می‌توانیم فقر و بیکاری را هم از بین ببریم و همه تحریم‌های اقتصادی  را پشت سر بگذاریم. 

وی با اشاره به افتخار آفرینی رزمندگان‌اسلام و اهالی این منطقه در دوران دفاع مقدس افزود: اگر روزی روستای بردیه کانون و محور مبارزه با اشغالگران بعثی بود، امروز منشا یک حرکت جهادی برای مبارزه با فقر و بیکاری و  تحریمهای اقتصادی آمریکا شده است که ارزش و قداست این اقدام  جهادی کمتر از مقابله با صدامیان بعثی نیست.

رییس ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور، با تاکید بر اینکه روستای بردیه قدمگاه شهداست و آبادانی قدمگاه شهدا دارای ارزشی مضاعف است افزود: در مسیر ملت ایران و انقلاب اسلامی بن بست وجود ندارد. ما اگر در مسیر خود حرکت کنیم و راه خود را که همان راه مردم، اسلام، صداقت، برادری و ایثار است دنبال کنیم، موفقیت‌های روز افزون محقق خواهد شد. ما با وجود رهبری قدرتمند و فرزانه و همراهی ملت ایثارگر و جوانان غیرتمند، آمادگی دست یابی به  پیروزی های بزرگ را داریم. امروز جهاد فی سبیل الله در مبارزه با فقر و بیکاری، ایجاد اشتغال و تولید، رونق صنعت و کشاورزی معنی پیدا می‌کند.

رضایی در ادامه ابراز امیدواری کرد حرکتی که در این روستا  شروع شده ، بعنوان یک الگو و یک حرکت جدید با همراهی جوانان داوطلب و مردم خیر، در دیگر مناطق محروم نیز استمرار یابد.  امروز جهاد واقعی این است که مردم این منطقه به بهترین صنعتگران و جهادگران تبدیل شوند و با توانمند سازی خود و استفاده از استعدادهای درونی  به اقتصاد کشور کمک کنند. 

وی تاکید کرد: این حرکت پاسخ و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

R1360/P1011199/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید عباسی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌ زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم این استان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

وی صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می‌توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

کد خبر 6087209

دیگر خبرها

  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند