Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@22:54:42 GMT

آزادگان تجلی ایثار و ازخودگذشتگی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۷۰۳۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، امامان جمعه استان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفتند: آزادگان تجلی اوج ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه هستند و بودن در جمع این افراد و آگاهی از درد و رنج آن‌ها در زمان اسارت موجب هوشیاری و انجام خدمت بهتر خواهد شد.
خطیبان جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک حج، از حج به عنوان بزرگترین رویداد جهان اسلام نام بردند و افزودند: حج نماد وحدت و اتحاد مسلمانان جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماموستایان آیینی گفتند: احتکار کردن یکی از مسائلی است که در دین اسلام به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و افرادی که در هر شغل و منصبی هستند اگر کالا و یا چیزی را که دارند احتکار کنند در قیامت دچار عذابی سخت می‌شوند بر این اساس حاکمان اسلامی باید به شدت با افراد محتکر مبارزه کنند تا از جریانات ناسالم اقتصادی جلوگیری شود.
خطیبان جمعه استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به بنیان اسلام هستند، بر هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان دین و قرآن تاکید کرد.
آنان افزودند: امروز دشمنان با بزرگ‌ترین ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند سعی می‌کنند چهره اسلام را وارونه به جهان القاء کنند که باید در این راستا آنان را ناکام گذاشت.
امامان جمعه استان با اشاره به جنایات آمریکا و آل سعود در یمن خاطرنشان کردند: دستان رژیم آل سعود با همکاری امارات متحد عربی و آمریکا به خون هزاران کودک یمنی آلوده شده است و اقدامات استکبار جهانی در کشور یمن محکوم است و قابل قبول نمی‌باشد و باید جامعه جهانی در برابر آنان بایستد.
خطیبان جمعه استان به اهمیت زکات در اسلام پرداختند و گفتند: فلسفه پرداخت زکات ریشه کنى فقر از جامعه اسلامى است و به راستى اگر مسلمانان به این دستور حیات‌بخش به خوبى عمل کنند در جامعه اسلامى فقیرى باقى نخواهد ماند.
لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی، دیدگاه اسلام در رابطه با خیانت کاران و خائنین، اهمیت کنگره‌ی عظیم حج، اشاره به اهمیت روز عرفه و عبادت در این روز معنوی، لزوم مقابله با تهدیدات و تحریم‌های دشمنان، حفظ امنیت و آرامش کشور و مبارزه با احتکارکنندگان کالا‌های اساسی مردم، از دیگر فراز‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلا‌های استان بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز جمعه استان کردستان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

سرهنگ آزادی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در مراسم مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند