Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:53:32 GMT

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۷۱۶۷

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، بر مجازات عاملان اصلی ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور، ممنوعیت مذاکره با آمریکا، نظارت بر بازار و حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کردند.

* بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید به جای برخورد با خریداران سکه و دلار، افرادی که ذخایر کشور را به عده ای خاص دادند و عاملان واقعی گرانی سکه و ارز هستند، مجازات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: رویکرد افزایش نقدینگی کشور از طریق کاهش ذخیره ارزی اشتباهی بود که نتیجه آن مشکلات بزرگ اقتصادی را برای کشور ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: بهتر بود به جای اینکه برای افزایش نقدینگی کشور ذخایر به سمت مردم هدایت شود این منابع در تولید سرمایه گذاری می شد.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این شرایط باید با مسئولانی که کشور را دچار مشکل بزرگ اقتصادی کردند، بصورت قانونی و انقلابی برخورد شود.
امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از مردم ولایتمدار ایران اسلامی گفت: بیانات ایشان برای همه مسئولان راهبرد و طریقی مسلم برای برون رفت مردم از مشکلات و رسیدن به پیشرفت های لازم است.
وی اظهارداشت: همچنین مقام معظم رهبری بخوبی اظهار داشتند آمریکا حداقل عقل را دارد که با این ایران وارد جنگ نشود و سرمایه های بسیار زیادی را در اثر شسکت های مختلف احتمالی به خود تحمیل نکند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: اینکه برخی از مسئولان اعتقاد دارند برای ممانعت از ایجاد جنگ باید تن به برجام دهیم نشان از اشتباه در تحلیل و عرصه برآوردهای سیاسی آنها است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام با اصرار مسئولات دولت و برای اتمام حجت با انجام مذاکره موافقت کرد.
صفایی بوشهری افزود: آمریکا کشوری غیر قابل اعتماد است که مردم نیز باید بخوبی بدانند نمی توان به این کشور اعتماد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و در دوران اسارت نیز باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شدند.
صفایی بوشهری با تاکید بر بهسازی محورهای درون و برون شهری اظهار داشت: برخی از حوادث محورهای درون و برون شهری استان بوشهر نشان از نقش کم اشتباه های انسانی دارد که در این ارتباط باید نقاط حادثه خیز اصلاح و بهسازی شود.
وی با اشاره به گرانی نرخ محصولات آبزی در استان بوشهر گفت: در استان هایی که فرسنگ ها دور از دریا هستند، محصولات آبزی با قیمت مناسب تری از استان ساحلی بوشهر به فروش می رسد که در این ارتباط مسئولان باید تدبیر لازم را داشته باشند.
امام جمعه بوشهر افزود:این استان بواسطه ظرفیت های فراوانش باید در نهایت رفاه باشد و نباید گرانی ها بر مردم فشار وارد کند.
7212**

* دیر
امام جمعه موقت دیر گفت: ورود آزادگان به کشور اسلامی، خط بطلان بر تبلیغات دشمنان خارجی و ساده لوحان داخلی بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: امروز در جنگ اقتصادی، باید مثل آزادگان سرفراز در مقابل دشمنان صبر و استقامت از خود نشان دهیم.
وی گفت: عامل همه مشکلات اقتصادی کشور تحریم ها نیست بلکه مشکل مدیریتی در بخش اقتصادی و ارزی کشور است.
امام جمعه موقت دیر بیان کرد: مسئولان با هوشیاری و کمک مردم و برنامه ریزی صحیح در راه حل مشکلات معیشتی گام بردارند.
وی اضافه کرد: مردم حامی نظام اسلامی و پشتیبان مسئولان هستند و کشور خود را دوست دارند و باید خدمت رسانی بیشتری به آنان شود.
7207

* کنگان
امام جمعه موقت کنگان گفت: همه بویژه مسئولان باید خود را مکلف به تحقق دستورات مقام معظم رهبری بدانند زیرا همه آنها مطالبه نظام و ملت بزرگ ایران است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف قاسمی درخطبه های نمازجمعه این هفته بندر کنگان افزود: جنگ طلب نبودن از افتخارات جمهوری اسلامی است و دشمن به خوبی می داند که توان مبارزه و تقابل نظامی با ایران مقتدر اسلامی را ندارد.
وی اضافه کرد: دشمن با همراهی همه نوکرانش و با همه تجهیزات مدرن، مقابل ملت بی دفاع یمن و گروه های مقاومت مانند حماس و حزب الله به زانو در آمده و به همین خاطر در برابر جمهوری اسلامی مقتدر و با صلابت محکوم به شکست است.
خطیب جمعه کنگان در باره ممنوعیت مذاکره با آمریکا اظهار داشت: آمریکا همواره بدعهد بوده و مکرر ثابت کرده که هرگز پایبند به تعهدات خود نیست و بر همین اساس مذاکره با چنین دولت عهد شکن و ظالم، معنایی ندارد و به فرموده رهبری، آمریکا فقط از طرف مقابل امتیاز می گیرد.
قاسمی با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و بیان مصائب یادگار کربلا و تاکید بر برگزاری باشکوه محفل شهادت آن امام همام و نکوداشت روز عرفه گفت: عرفه و قربان فرصتی برای ارتباط با خالق سبحان و بهره مند شدن از فیوضات معنوی این ایام و توبه و استغفار است.
وی با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را اسناد شرف و عزت کشور دانست و تاکید کرد: تکریم آزادگان باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه موقت کنگان به دیدارهای مردمی و میز خدمت در مساجد این شهر اشاره و با تحسین این اقدام اظهار امیدواری کرد ادامه این نشست ها منتج به حل مشکلات مردم شود.
وی با تبریک روز پزشک ظهارداشت: متولیان امر بهداشت و درمان زمینه را برای حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در این شهرستان فراهم کنند.
7208

* گناوه
امام جمعه گناوه گفت: مسئولان دستگاه های نظارتی باید نظارت بر بازار را بیشتر کنند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب به بهانه نوسانات ارزی بدون انصاف به مشتریان اجحاف و گران فروشی کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه به دیدار مردم استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه دراین دیدار مطالب مهم و قابل تاملی بیان کردند که برای برون رفت مشکلات کشور راهگشا و باید نصب العین همگان قرار گیرد.
وی اظهارداشت: بحث مشکلات اقتصادی از مهم ترین بیانات رهبری بود که با راهکارهای مناسب می توان برآن فایق شد و باید مسئولان کمر همت ببندند.
امام جمعه گناوه، ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را از دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مذاکره با آن رژیم دروغگو و زور گو نتیجه ای برای ملت دربرنخواهد داشت.
وی تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی باعث شده تهدید نظامی از دستور کار دشمن خارج شود و بنا به فرموده رهبر دشمن نمی تواند جنگی را بر ما تحمیل کند زیرا ملت ثابت کرده هرکسی قصد تعرض به مملکت را داشته باشد با پاسخ و واکنش سختی مواجه خواهد شد.
6164/6043**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه شهرهاي بوشهر محورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور نخستین تجربه‌ای است که در سامانه زمین محقق شده است و ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه به یکدیگر متصل شده‌‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد خوانساری؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در نخستین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار کرد: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان 20 دستگاه متولی و صدور مجوز‌های مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که 15 درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله طرح‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در 31 استان کشور و پوشش 5 پهنه آسیب‌پذیر به بهبود 81 درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است.

سامانه تسطیح ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی در ایران ساخته شد

شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان 47 دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، 20 دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند.

وی گفت: این تعامل باعث ارائه 19 عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور 6 عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و 3 خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تاکنون 18 هزار و 390 درخواست توسط مردم بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوز‌های زمین محور به ثبت رسیده که از این تعداد بالغ بر 13 هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود 5 هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، 10 هزار و 291 درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که 7 هزار و 770 درخواست تعیین تکلیف شده و 2 هزار و 499 درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تاکنون، 5 هزار و 89 درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که 4 هزار و 916 درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات در سفری به بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت طرح  فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود