Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:08:51 GMT

برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی به صورت علنی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۷۳۴۰

حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در پایان کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در قم اظهار کرد: دادگاه مفسدان اقتصادی علاوه بر علنی بودن پس از فیلمبرداری از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی از تشکیل پرونده‌های متعددی برای دانه درشت‌ها و عاملان فساد اقتصادی در موضوع ارز، سکه، طلا و خودرو خبر داد و افزود: با توجه به گستردگی این پرونده ها رسیدگی به این جرائم زمان بر خواهد بود اما به این معنا نیست که از حق قانونی خود کوتاه بیاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منتظری با اشاره به این‌که «شعبه‌های ویژه و قضات مجرب و کاردان در سطح کشور برای رسیدگی به پرونده‌های فاسدان اقتصادی در نظر گرفته شده است» خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه ریاست قوه قضائیه بر سرعت و اتقان تاکید داشتند، دستگاه قضایی با رعایت این دو اصل به این پرونده ها رسیدگی خواهد کرد.

وی گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که قوه قضائیه با اجازه‌ای که رهبری صادر فرمودند با هجمه سنگین‌تری علیه اخلال گران اقتصادی وارد صحنه شده است و این مبارزه را تا ریشه کنی فساد ادامه خواهد داد.

دادستان کل کشور به منفعت‌طلبان و سودجویان اقتصادی هشدار داد که دست‌درازی آن‌ها به اموال مردم و بیت المال با پاسخ قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری هم در پایان این جلسه گفت: مجلس خبرگان بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری حق مطالبه گری دارد و در هر مقطع به اقتضائات کشور مسئولین مربوطه را برای پاسخ گویی به این کمیسیون دعوت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی افزود: در کمیسیون امروز دادستان کل کشور به دغدغه های نمایندگان که برگرفته از مطالبات مردمی است در موضوع برخورد با موضوع مفاسد اقتصادی و فضای مجازی پاسخ داد.

وی یادآور شد مجلس خبرگان با برگزاری این نشست ها به دنبال ارائه ی راهکارهایی است که مشکلات و دغدغه های مردم را کاهش دهد و درواقع بازوی حمایتی برای نهادهای تصمیم گیر باشد.

در بخش دیگری از جلسه حسین صمصامی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مسائل اقتصادی، بسته ارزی بانک مرکزی و تحولات بازار و سکه و ارز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری قم صدا و سیما فساد اقتصادی خودرو مقام معظم رهبری قوه قضائیه دستگاه قضایی ملت ایران خبرگان رهبری مجلس خبرگان مفاسد اقتصادی فضای مجازی مشکلات عضو هیئت علمی دانشگاه بانک مرکزی ارز بانک مرکزی صدا و سیما قم مجلس خبرگان رهبری مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در ماه‌های قبل خبری مبنی بر مختومه شدن این پرونده منتشر شده بود اما ظاهرا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اتهام نشر اکاذیب شکایت خود را از محمد مایلی کهن دنبال کرده و روز گذشته وکیل او در آخرین جلسه این محاکمه حضور پیدا کرد.

محمد مایلی کهن هم که دو روز پیش در مراسم همسر زنوزی شرکت کرده بود، در جلسه دیروز هم با یار همیشگی‌اش، نادر فریاد شیران در دادگاه حضور یافته بود.

امروز در جمع پرسپولیسی‌ها صحبت‌هایی درباره حکم دادگاه برگزار شده مطرح می‌شد اما با پیگیری خبرنگار "ورزش سه"، مطلع شدیم که هنوز حکمی از سوی دادگاه به سرمربی سابق تیم ملی ابلاغ نشده است و باید دید نظر دادگاه درباره این پرونده جنجالی فوتبالی چه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه