Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند خطاب به شهرداران و مسئولان راه و شهرسازی گفت: انتخاب مکان برای مساجد بسیار مهم است؛ زمین های ارزشمند را برای ساخت این اماکن مقدس اختصاص دهید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز (۲۶ تیر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند به بحث مذاکره ایران با آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: برخی تصور می کنند که جمهوری اسلامی ایران از سر لجاجت و عدم دقت کافی با آمریکا نمی کند، در صورتی که تا امروز در هر عرصه ای که لازم بوده،‌ بارها سران کشور (از رئیس جمهور به پایین) اجازه مذاکره با آمریکا را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا مذاکره عادلانه با هیچ کشوری نمی کند چرا که خوی استکباری دارد، افزود: آمریکا در مذاکرات همان ابتدا ۵۰ درصد امتیازات را برای خود می خواهند و برای ۵۰ درصد دیگر می خواهند مذاکره می کند؛ از این ۵۰ درصد هم ۲۵ درصد امتیازات را نقد برای خود گرفته و ۲۵ درصد امتیازات را به طرف مقابل به صورت نسیه می دهد که به همان نیز عمل نمی کند.

 

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه به طور حتم در مذاکره،‌ آنچه که مردم و مسئولان می خواهند، نمی شود چرا که طرف مقابل کشور ایران، آمریکای پیمان شکن قرار دارد، گفت: آمریکا یک کشور ضعیف از ایران می خواهد بسازد که از نظر فناوری و نظامی وابسته باشد.

 

خطیب موقت نماز جمعه بیرجند با تاکید براینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با دنیا تعامل دارد اما در مقابل استکبار جهانی و زورگویان،‌ مقاومت و ایستادگی می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و مسئولان باید به سخنان دلسوزان نظام توجه کنند، تصریح کرد: موفقیت دولت، ‌موفقیت نظام است؛ امروز بسیاری از مشکلات ناشی از سوء مدیریت داخلی است.

 

حجت الاسلام عبادی همچنین ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به کشور را گرامی داشت و با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (علیه السلام) افزود: در دوران زندگی پنجمین امام شیعیان، به دلیل انتقال قدرت بین بنی امیه و بنی عباس فرصتی فراهم شد تا هزاران شاگرد برای امام صادق (علیه السلام) تربیت و به دلیل شرایط زمان، جایگاه امامت نمایش پیدا کرد.

 

وی به روز عرفه، روز نیایش و ۳۱ مرداد، روز جهانی مسجد هم اشاره کرد و خطاب به شهرداران و مسئولان راه و شهرسازی گفت: انتخاب مکان برای مساجد بسیار مهم است؛ در واگذاری مکان برای مسجد، باید زمین های ارزشمند برای ساخت این اماکن مقدس اختصاص یابد تا تاثیرگذاری بیشتر داشته باشد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز پزشک به پزشکان افزود: در همین دوران تحریم، ۲ بیمارستان رازی و حضرت ابوالفضل (علیه السلام) برای استفاده مردم استان خراسان جنوبی در بیرجند ساخته شد که به جدیدترین تجهیزات پزشکی مجهز هستند.

 

وی تاکید کرد: برای شمال شهر بیرجند که از نظر امکانات درمانی در محرومیت هستند، مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی اخذ و زمین آن مشخص شده که امیدواریم هرچه سریع تر عملیات  اجرایی آن شروع شود.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری شبستان خشکسالی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران شیراز بحران آب گلستان عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح دوشنبه در جمع مجمع خیرین خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکریم که مانند شما خیرین را در کنار خود داریم و باید این را قدر بدانیم و بهترین مقام و ماندگارترین مقام همین است. شما خیرین علاوه بر اینکه خودتان نقش مهمی در انجام کار خیر دارید، دیگران را نیز به این سمت تشویق و ترغیب می‌کنید که این امر بسیار ارزشمند است.

فرماندار مشهد افزود: در گذشته نیز در زمینه ساخت مدارس خیرساز اقداماتی صورت می‌گرفت، اما امروز شاهد حضور پرشور و قاطع شما در این امر هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه مدرسه سازی با یک مشکل اساسی روبرو هستیم که اگر شما با جدیت و قاطعیت در این مسیر گام بردارید، قول می‌دهم این مشکل حل شود و تا پایان سال جاری دیگر نیازی به ساخت مدارس جدید در سطح شهر مشهد نباشیم البته این امر مستلزم همت و تلاش خیرین است.

داوری بیان کرد: امسال تنها پنج هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی از محل مولدسازی تخصیص یافته است؛ پنج هزار میلیارد تومان مبلغ قابل‌توجهی است. تفاوت این پول با اعتبارات قبلی که در مورد آنها صحبت می‌کردیم در این است که اکنون این پول در دسترس است و اگر تا این زمان هزینه نشود، ارزش آن به مرور زمان کاهش خواهد یافت. بنابراین از شما تقاضا داریم که در این امر مشارکت مستقیم داشته باشید.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مدارس خیرساز هم زودتر، بهتر و ارزان‌تر از مدارس دولتی ساخته می‌شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز از این موضوع استقبال می‌کند و باری از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود.

وی گفت: در برخی از مکان‌ها مدرسه ساخته شده که موقعیت مناسبی ندارند. باید در جایی مدرسه ساخته شود که بعدها از آن بهره‌برداری شود لذا در این زمینه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند ما را یاری کنند.

داوری ادامه داد: ما نباید منبع خیرین را نادیده بگیریم، حتی یک تومان از کمک‌های خیرین هم ارزش دارد. اگر خیرین در ساخت هر مدرسه فقط یک تومان هم نقش داشته باشند، این امر باعث می‌شود که پیگیر کار باشند و مطالبه‌گری کنند. لذا اگر پول هم داشته باشیم، سهم خیرین، حتی اگر هزار تومان باشد، باید در ساخت مدرسه لحاظ شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: امیدوارم با همت شما، امسال نقشه راهی را تدوین کنیم که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴ دیگر مشهد نیازی به مدرسه جدید نداشته باشد.

وی افزود: امسال تخصیص مدارس را صد در صد در اولویت قرار دادیم، کارمان خیلی جلو افتاده است. لذا سه‌شنبه‌ها (هر سه‌شنبه افتتاح یک مدرسه) کار خوبی است و باید ادامه پیدا کند و نباید بگذاریم تعطیل شود.

داوری با بیان اینکه این هفته سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح مدرسه داریم، گفت: اگر فشار این سه‌شنبه‌ها نبود، شاید بسیاری از پروژه‌ها هنوز افتتاح نمی‌شد.

فرماندار مشهد گفت: در بحث مدرسه‌سازی، به خصوص مدرسه خیرساز، نباید هیچ مانع و دغدغه‌ای وجود داشته باشد و اگر هست، بیان کنید تا آن مانع را برطرف کنیم. قبلاً اگر زمین را خیرین می‌گرفتند، خودشان باید همه کارهای آماده سازی و مقدمات زمین را می‌کردند اما امروز ما همه کارها و مسائل پیش روی آن را برطرف می‌کنیم.

گفتنی است؛ در پایان اعضای مجمع خیرین خراسان رضوی از تلاش‌های فرماندار مشهد قدردانی به عمل آوردند.

کد خبر 6078465

دیگر خبرها

  • اولویت واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی
  • سیلی ایران اسلامی به استکبار تن آمریکا را لرزاند
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • آغاز ساخت کلاس‌های درس خیرساز در شهرستان مهر
  • زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم
  • بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی