Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: علی نصیریان، ایرج راد، علی دهکردی، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، منوچهر شاهسواری، اکبر زنجانپور، مازیار میری،شکرخدا گودرزی و جمع دیگری از هنرمندان در خانه وی حضور یافتند. 

به گزارش ایسنا محمد انتظامی برادر عزت‌الله اعلام کرد: مراسم تشییع و یادبود مرحوم عزت الله انتظامی تا ساعاتی دیگر توسط "خانه سینما" به صورت رسمی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت‌الله انتظامی چند سال قبل خانه‌اش در "بلوار اندرزگو" را به موزه تبدیل کرد و پس از آن در خانه‌ای دیگر اقامت کرد.

جمعی از سینماگران پس از حضور در منزل عزت‌الله انتظامی راهی خانه سینما شدند تا با همراهی پسرش مجید انتظامی برای مراسم خاکسپاری تصمیم بگیرند،پیش بینی می‌شود مراسم خاکسپاری از تالار وحدت انجام شود.

اما طبق گفته‌ی برخی نزدیکان این هنرمند؛ عزت‌الله انتظامی بارها در محافل غیر رسمی از علاقه‌اش از برگزاری مراسم تشییع‌اش در خانه هنرمندان ایران سخن گفته بود.

عزت‌الله انتظامی معروف به "آقای بازیگر" طی چند سال اخیر خانه نشین شده بود و ساعت 4 صبح، 26 مرداد ماه از دنیا رفت.

او که امسال در خرداد ماه؛ 94 سالگی را پشت سرگذاشت،خالق نقش‌های ماندگاری در سینمای ایران بوده است.

عزت‌الله انتظامی متولد 30 خرداد 1303 در تهران فارغ‌التحصیل دانشکده‌ هنرهای زیبای تهران در سال 1351 است که برای ادامه‌ تحصیل به مدرسه‌ شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال 1337 به ایران بازگشت.

از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه‌ از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد.

خانواده انتظامی ترجیح دادند عکاسان از منزل او عکاسی نکنند و این عکس‌ها از بیرون منزل آقای بازیگر و بخشی از آنها در جلسه‌ی خانه سینما گرفته شده است.

 

 

 

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عزت الله انتظامی درگذشت انتظامی مراسم سینما صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنه پاپاس، بازیگر هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله در ۹۳ سالگی + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

ایرنه پاپاس (یونانی: Ειρήνη Παππά؛ ۳ سپتامبر ۱۹۲۹ – ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ درگذشت ۹۳ سالگی) خواننده و بازیگر اهل یونان بود. وی در طول حدود ۵۰ سال فعالیت هنری‌اش در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی بازی نموده‌است. وی به خاطر نقش‌آفرینی قهرمانان تراژدی یونانی و حضور مقتدرانه در صحنه تئاتری شناخته شده‌است. با ما همراه باشید.

برخی از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها حضور داشته‌است از ماندگارترین آثار تاریخ سینما هستند. ایرنه پاپاس بیشتر از توانایی واقعی بازیگری، بر پایه کلیشه‌های نژادی و ملیتی در نقش زن مقتدر و آتشین مدیترانه‌ای در فیلم‌ها به کار گرفته می‌شد. در ایران وی را بیشتر با نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول‌الله (فیلم ۱۹۷۶) می‌شناسند.

با نام اصلی «ایرن للکو» (یونانی: Ειρήνη Λελέκου) در ۳ سپتامبر ۱۹۲۹ زاده شد. مادرش، النی، معلم مدرسه و پدرش آموزگار کلاسیک‌های ادبیات و نمایش یونان بود. ایرنه پاپاس دانش‌آموخته رقص و آواز از مدرسه سلطنتی هنر‌های دراماتیک در آتن بود. او در ۱۹۴۷ با کارگردان سینما آلکیس پاپاس ازدواج کرد و نام خانوادگی او را گرفت. ازدواج آن‌ها تا ۱۹۵۱ دوام داشت و به هنگام جدایی، نام خانوادگی همسرش را نگاه داشت.

فعالیت‌های هنری

ایرنه پاپاس بازی در تئاتر را با بازی در نمایش‌های شکسپیر و ایبسن در سال ۱۹۴۸ آغاز کرد. او با بازی در سینما را از ۱۹۵۱ با شهر مرده (ساخته فریکسوس ایلیادیس) وارد سینما شد، اما هرگز تئاتر را رها نکرد.

ایرنه پاپاس نماینده یونان در جشنواره فیلم کن ۱۹۵۲ بود. او نخستین نقش در سینمای آمریکا را در فیلم مردی از قاهره ساخته ری انرایت و ادواردو آنتون در ۱۹۵۳ تجربه کرد. فیلم دوم پاپاس در آمریکا ادای دین به مردی بد ساخته رابرت وایز در ۱۹۵۶ در کنار جیمز کاگنی بود.

تغییر چهره هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله بعد ۴۰ سال و در ۹۳ سالگی! + عکس

فیلم توپ‌های ناواران ساخته جی. لی تامپسون در ۱۹۶۱ پاپاس را به شهرتی جهانی رساند. در همان سال برای بازی در فیلم آنتیگونه جایزه خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کرد.

از دیگر فیلم‌های او می‌توان به بازی در فیلم ماندولین کاپیتان کارولی اشاره کرد.

ایرنه پاپاس در طی ۲۶ سال در هفت فیلم با آنتونی کوئین هم‌بازی بود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • اسباب کشی در نوروز بدون مجوز پلیس ممنوع است
  • اسباب‌کشی در نوروز بدون مجوز پلیس ممنوع است
  • خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد/واژگونی موتور سیکلت راکب را به کام مرگ کشاند 
  • آنچه دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور گفتند
  • کشف قرص‌های غیرمجاز و دستگیری سارقان منزل در فارس
  • دهکردی و نصیریان به رئیسی چه گفتند؟
  • دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور چه گفتند؟
  • ایرنه پاپاس، بازیگر هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله در ۹۳ سالگی + عکس
  • به بازیگران زن گفتیم با حجاب به مراسم ختم بروند تا التزام‌شان را نشان بدهند